Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Blossomm schreef:Bedankt voor je reactie Huertecilla.
Een geweldige site trouwens, ik heb gelijk een boek besteld.![]()
Citaat:Ik denk dat we er van uit moeten gaan dat we tenten mee moeten nemen en kookgerei( , al is het maar voor het geval we ergens stranden). Maar dat kan je zo licht/compact kopen als je zelf wil, is alleen wat duurder.

(sponsors zijn natuurlijk erg welkom, hint hint
). 
MMaxje schreef:Het lijkt me echt top, alleen heb ik geen paard (ter beschikking)...
Misschien hebben jullie nog een autootje nodig die het nodige spul kan vervoeren;) Dan wil ik wel voor chauffeur spelen:)
.
.
. Je kan een deel van je bagage erin kwijt en in noodgevallen is het wel fijn, als je snel naar een dokter gebracht kan worden. (of naar een vliegveld/station, als er onverwacht thuis iets mocht gebeuren.) 

Lenneku schreef:*steekt dr vinger op*
Ik wil ook mee!! Ik weet alleen nog niet hoe mijn leven er over 3 jaar uit ziet. Ik ben nu 16 en heb een kruising kwpn/connemara van 10.
het lijkt me iig leuk om de oefentrektochten te doen en dan kijk ik bij de grote trektocht wel wat de mogelijkheden zijn!
mn msn: lennekuh@hotmail.com

kunnen we is samen trekken haha!
Toydoll schreef:Maar nou komt de clue, wie wilt er mee? :p Misschien is het voor jullie een mooie proef trektocht?
Toydoll schreef:
Ik heb voor de zomer 2007 een trektocht geplant, van Nederland naar Guerande in Frankrijk, mn ouders rijden met grote veewagen mee. Als er dan een moeilijk stuk komt, of we willen een dagje ergens blijven, dan kunnen we gewoon met de wagen een stuk doorrijden. Ook hebben we dan gewoon eten elke avond, paarden kunnen in een paddock, we kunnen extra hooi en andere dingen in de wagen meenemen. Wel zo praktisch leek mij.
Er staat ook maar anderhalve maand voor de tocht, en als we eenmaal in guerande zijn kunnen we daar een week uitrusten, we hebben daar een kennis wonen met zelf 25 paarden. Je hebt daar ook prachtige stranden waar geen mens komt, heerlijk om te rijden dus. Het is niet het plan om heel veel kilometers per dag te maken, we zaten te denken aan gemiddeld 15/20 kilometers perdag, maar als de conditie van mijn paard beter blijken verhogen we het gewoon. Maakt niet zoveel uit want alles is opzich aanpasbaar. En als je je afvraagt hoe ik mijn ouders zo ver krijg :p, ze houden er heel erg van om veel dorpjes en steden te bekijken.
De stalling in guerande zelf is gratis, stalling onderweg wordt zoeken naar grasvelden waar we een tijdelijke paddock mogen maken, en we moeten hooi opkopen van plaatselijke boeren o.i.d. Met de veewagen kan je wel wat extra opslaan.
Maar nou komt de clue, wie wilt er mee? :p Misschien is het voor jullie een mooie proef trektocht? Ik ben zelf nu bijna 19, dus dan ben ik 20 bijna 21. Ik heb een grote E-pony, kruizing connemara. Ik heb ook mijn hond mee (als die gezond is natuurlijk), die is dan 4 jaar, dit is een schotse collie.
Huertecilla -> thanx voor de goede tips
Huertecilla schreef:Toydoll schreef:Maar nou komt de clue, wie wilt er mee? :p Misschien is het voor jullie een mooie proef trektocht?
Zo. Inschrijven maar zou ik zeggen. Veel makkelijker en goedkoper zal je het niet tegenkomen. Met deze vrijwel risicoloze ervaring in je pakket wordt een eventuele onafhankelijke tocht een dimensie makkelijker te organiseren. Bovendien is een week of zes nog te overzien.Citaat:Ik heb ook mijn hond mee (als die gezond is natuurlijk), die is dan 4 jaar, dit is een schotse collie.
Geen goed idee. Zelfs als jouw hond geen zorg is in het verkeer, dan zijn er onderweg regelmatig honden die niet gaarg een vreemdeling lamgs kun erf zien komen en zullen aanvallen. Laat die lekker in de auto meegaan.
Neem hooi/stro van huis mee als je toch met zo'n grote veewagen gaat. Dit jaar bijvoorbeeld kun je vanaf Parijs zuidwaards tot hier het zuidelijkste puntje boven Marokko nu al geen baal meer kopen; door de droogte is er niet genoeg.
Een watertank is een kleine moeite en met een minimum aan creativiteit zou in een noodgeval ook in de auto kunnen overnachten.
Nog een afvalcontainer met poepschep mee en je kan alles nog schoon achterlaten ook.
Perféct.
Der enige valkuil die ik zie is duidelijk afspreken waar je elkaar in de middag/avond weer ontmoet.
Toydoll schreef:En afspreken waar we elkaar zien is inderdaad het enige lastige, we hadden het zo bedacht, dat we gewoon van te voren afspreken waar we heen rijden.
Blossomm schreef:Dat bedoelde ik ook
Of ziekenhuis, of dierenkliniek of Nederland..
Natuurlijk is het erg handig als er iemand met de auto mee rijdt, maar met een auto kan je niet overal komen waar je te paard wel kan komen.
En we kunnen maanden weg zijn, het lijkt me als 'chauffeur' zijnde niet echt leuk.
Alleen is mijn huidige auto niet in staat om een trailer oid mee te nemen, maar wat niet is, kan nog komen