Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:18

Eleonoor"]
[quote="labe schreef:
Enfin, Steffi erbij en helaas een diagnose die niet positief was maar wel de meest logische tot dan toe: kissing spines, hoefkatrolontsteking, artrose in zijn heupen en achterbenen, plus een verstoorde darmflora waardoor hij constant buikkrampen had. Het was voor ons een opluchting dat er eindelijk een verklaring voor zijn gedrag en gezondheidstoestand kwam.
Citaat:

Hmmm, kijk hier heb ik dus wel problemen mee. Hoe kan een steffie zonder rontgen apparatuur bepalen dat een paard kissing spine heeft, hoefkatrolontsteking en artrose? Zeker kissing spine en artrose zijn goed op foto's te zien. Steffi heeft dit dus bepaald met
die wiggelroede
van haar, knap!
Nee, sorry, maar hier geloof ik dus niet in. Geloof wel dat Steffi kan beoordelen of het paard op die plaatsen gevoelig is, maar vind niet dat ze zonder foto's gelijk dit soort zware diagnoses kan stellen al is ze dierenarts.

Uit de opmerking 'met die wiggelroede' blijkt heel duidelijk dat jij er nog niet zoveel vanaf weet... Knipoog
Het is nl een lecherantenne!
Om je wat te helpen op dit voor jou en anderen onbekend terrein wederom mijn uitleg..

Tijdens een lezing van Mariette het volgende over de Lecherantenne:
Dit is een instrument dat de vitaliteit van de organen en weefsels kan meten.
Je kunt het beschouwen als een kruising tussen een dynamo en een radio.
Een radio zet je op een bepaalde frequentie en je krijgt dan vanuit de zendmast de muziek die bij deze zender hoort.
De zendmast is in dit geval het dier.Net als een dynamo moet de gebruiker de antenne bewegen, in dit geval door door het energieveld van het dier heen en weer gaan , om de vitaliteit van een bepaald orgaan te kunnen meten.Op de antenne staan de frequenties die bij het desbetreffende organen en weefsels horen.
Door het apparaat in te stellen op bijv 3.8 kan de lever doorgemeten worden.Door het aantal slagen te tellen wordt het duidelijk hoe de toestand van het desbetreffende orgaan is.
In positieve of negatieve zin.

De reguliere opgeleide DA die nu met energetische behandelmethodes werken zijn dat niet voor niets gaan doen...
Vooral omdat ze (vanuit hun opleiding) met chronische ziekten en vage klachten weinig konden!
Bovendien zijn de onderzoeken minder belastend en wordt er een groot beroep gedaan op het zelfherstellend vermogen van het lichaam van het dier!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:28

Ik ben enkele jaren geleden meerdere keren met mijn oude merrie bij
Laarakkers geweest.

Die was regelmatig bij een stal in de buurt van Akersloot.

Ik ben er een keer of 5 geweest en na het doormeten en onderzoeken werd er een waslijst van kwalen opgesteld.

Hij werd als behandeling meerdere keren met zijn eigen bloed weer ingespoten. Verward Na een keer of 5 ben ik er mee gestopt want er was totaal geen verandering in het paard zijn gedrag en het kostte me bakken met geld.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:39

Dierenarts is net geweest...........Is niet goed Huilen Huilen Huilen

Het is zijn schoft/schouder. Vrijdag moet Gamier op de foto. Ook wil hij er een collega en een fysio/osteopaat naar laten kijken (Martin van der Dungen). Hij kan nog niet met zekerheid zeggen wat het is maar zoekt in de richting van (oude) breuk(je). Ik heb gevraagt wat zijn prognose dan is maar daar wilde hij geen antwoord opgeven (maar zijn gezicht sprak voor mij boekdelen Huilen )

Hij liet het ook aan mij zien..... als je achter Gamier gaat staan en hij staat netjes vierkant is zijn ene schoft hoger dan zijn andere.......

We wachten het maar weer af......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:19

labe schreef:
maar zo zweverig is Steffi helemaal niet.

Ondertussen heb ik genoeg met Steffi te maken gehad en telkens val ik weer stijl achterover hoe zweverig zij is! Bovenstaande bewering is daarom imo onzin.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:23

Gamier schreef:

Het is zijn schoft/schouder. Vrijdag moet Gamier op de foto. Ook wil hij er een collega en een fysio/osteopaat naar laten kijken (Martin van der Dungen). Hij kan nog niet met zekerheid zeggen wat het is maar zoekt in de richting van (oude) breuk(je). Ik heb gevraagt wat zijn prognose dan is maar daar wilde hij geen antwoord opgeven (maar zijn gezicht sprak voor mij boekdelen Huilen )

Hij liet het ook aan mij zien..... als je achter Gamier gaat staan en hij staat netjes vierkant is zijn ene schoft hoger dan zijn andere.......

Rot nieuws joh! Sterkte.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:51

Getie Gamier, wat naar!
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer rustig te blijven. Da-en hebben mij ook al de meest vreselijke dingen voorgeschoteld over mijn paard, maar telkens bleek het toch weer iets anders te zijn ... houd dus hoop!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 15:58

Mac schreef:
Getie Gamier, wat naar!
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer rustig te blijven. Da-en hebben mij ook al de meest vreselijke dingen voorgeschoteld over mijn paard, maar telkens bleek het toch weer iets anders te zijn ... houd dus hoop!

Ik doe heel erg mijn best om rustig te blijven..... alleen die onderzekerheid hé.... Kunnen we deze week de dins / woens en donderdag niet afschaffen Knipoog

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:00

He verdorie, wat vervellend maar misschien valt het mee ik duim voor je

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:18

Gamier schreef:
Even een ander vraagje..... Gamier draagt zijn straart bijna altijd scheef! Zeker als hij opgefokt is. Dan gaat hij showen en gooit zijn staart schuin omhoog. Ik weet dat het normaal is dat een ruintje (die denkt dat hij nog hengst is Knipoog ) zijn straart omhoog gooit maar schuin........ Misschien weet iemand van jullie of dit te maken kan hebben met zijn andere (rug)klachten???

Q hield hem vroeger recht, toen wat scheef, toen nog wat schever en nu.....weer recht Haha! wijst idd op rugklachten

nog even, las nml net wat over zweverig gedoe qua briefjes onder de voerbak plakken(ging over eric) zo is steffi niet(bij mij iig niet) ook is steffi afgestudeerd Dierenarts(gewoon reguliere DA, niet zweverig dus) en omdat ze daar niet echt tevrede over was, over de manier van onderzoeken&behandelen is ze bij Eric gaan werken, omdat dat te gehaast en chaotisch werd(is wat ik gehoord heb hoor Knipoog ) is ze voor zichzelf begonnen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:19

Gamier schreef:

wat ontzettend klote zeg Verdrietig
ik duim voor jullie dat het allemaal meevalt Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:22

Aimee schreef:
Ondertussen heb ik genoeg met Steffi te maken gehad en telkens val ik weer stijl achterover hoe zweverig zij is! Bovenstaande bewering is daarom imo onzin.

vertel! want ik heb steffi nu 2x aan het werk gezien bij mijn paard, het resultaat is echt niet te geloven, en ze is juist erg nuchter, niet zweverig en erg duidelijk met wat ze zegt. Ik ben zelf absoluut niet zweverig, sta met beide benen op de grond en ik heb de instelling: eerst zien dan geloven, en stond vrij sceptisch tegenover een behandeling van bijv. Steffi, maar inmiddels ben ik overtuigd(zie link onderschrift)

ben dus heel benieuwd wat voor zweverigs jij hebt gezien bij Steffi, niet dat ik je niet geloof hoor, maar ben gewoon heel nieuwsgierig!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:50

Dat wil ik best vertellen, maar dan per pb. Steffi is een prima mens en ik wil hier geen slechte reclame maken.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:19

mijn paardje is ook regelmatig in behandeling bij Steffi van der Laarse. Als die kwaaltjes toch ook he.... Maar Steffi heeft tot nu toe altijd gelijk gehad. Meestal ga ik eerst naar een reguliere dierenarts om te kijken of deze eruit komen. Als dit dan niet lukt, bel ik Steffi. Ik vind dat doormeten nog steeds erg vaag en snap er werkelijk helemaal niks van maar ze heeft gewoon wel altijd gelijk en daar kijk ik naar. Het resultaat is tenslotte het belangrijkste. Met Eric Laarakker heb ik verder geen ervaringen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:53

Jeetje wat k** voor je. Het zit je ook niet echt mee de laatste tijd.

Ik wens je veel sterkte en ik ga niet zeggen rustig blijven of zo,want dat vind ik zo'n dooddoener. Dat de mijne in de kliniek stond was ook mijn hele vakantie verpest. Ik ben niet eens naar een feest geweest zoziek was ik ervan.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:57

GvdT schreef:
Jeetje wat k** voor je. Het zit je ook niet echt mee de laatste tijd.

Ik wens je veel sterkte en ik ga niet zeggen rustig blijven of zo,want dat vind ik zo'n dooddoener. Dat de mijne in de kliniek stond was ook mijn hele vakantie verpest. Ik ben niet eens naar een feest geweest zoziek was ik ervan.

Thanks!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:00

Nog even iets over de scheve staart.
Mijn pony en grote broer van gamier heeft ook een scheve staart en dan vooral in het land en op stal.

Met rijden gooit ie hem ook wel eens scheef, iets wat ie wel afwisseld dan weer links dan weer rechtss.

Ik heb hem hier ook, door verschillende mensen (da fysio kraker kliniek), voor laten onderzoeken.
De enige reactie die ik kreeg was wat of ik kwam doen met mijn pony, ze hadden nog nooit zo'n lenig paard gezien. Vooral omdat ie hem niet aldoor scheef droeg was er niets aan de hand.

Misschien is die van mij een uitzondering maar een scheve staart duidt niet altijd op een rugprobleem

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 20:38

GvdT schreef:
Nog even iets over de scheve staart.
Mijn pony en grote broer van gamier heeft ook een scheve staart en dan vooral in het land en op stal.

Met rijden gooit ie hem ook wel eens scheef, iets wat ie wel afwisseld dan weer links dan weer rechtss.

Ik heb hem hier ook, door verschillende mensen (da fysio kraker kliniek), voor laten onderzoeken.
De enige reactie die ik kreeg was wat of ik kwam doen met mijn pony, ze hadden nog nooit zo'n lenig paard gezien. Vooral omdat ie hem niet aldoor scheef droeg was er niets aan de hand.

Misschien is die van mij een uitzondering maar een scheve staart duidt niet altijd op een rugprobleem

Dat is waar ook! Dat was het eerste wat jou aan Gamier op viel toen je hem zag op de foto! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb...... misschien toch iets erfelijks die staart....Phhh toch wel een opluchting.... Alleen draagt Gamier hem altijd (als je er achter staat) links hij wisseld nooit (misschien is hij niet zo wispelturig als Gomie Knipoog )

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:52

Ik wil even melden dat ik zojuist een zeer verbouwereerde Pipo aan de telefoon had...

Haar paard liep vandaag RAD Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:56

Ja ik ben nog steeds een beetje beduusd. Gisteren liep ze nog kreupel en te knikkebollen, en nadat Ulke haar behandeld had, heb ik haar net even voor het eerst aan de longe gehad. Ze is nog wat gevoelig op de rug, maar dat is niet echt vreemd natuurlijk.

Ze loopt iets strak nog aan de voorkant, maar ze is ook een ijzer kwijt,en die behandeling van anderhalf uur, zal der niet in de koude kleren zijn gaan zitten.

Maar ze droeg de staart heel anders, ze liep gewoon hardstikke zuiver! Waarschijnlijk komt er nog wel een terugslag, maar dit geeft de burger toch wel heel veel moed.!

Echt apart, ik die nooit geloofde in dit soort dingen..............

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:57

Haha! mooi toch

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:00

super!! weer iemand overtuigd ook haha Knipoog

[edit] zie nu pas dat pipo zelf inmiddels ook heeft gereageerd, een terugslag kan er idd altijd even komen, maar dat ze nu zuiver is dat is al echt heel erg positief OK dan!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:03

Pipo schreef:
Ja ik ben nog steeds een beetje beduusd. Gisteren liep ze nog kreupel en te knikkebollen, en nadat Ulke haar behandeld had, heb ik haar net even voor het eerst aan de longe gehad. Ze is nog wat gevoelig op de rug, maar dat is niet echt vreemd natuurlijk.

Ze loopt iets strak nog aan de voorkant, maar ze is ook een ijzer kwijt,en die behandeling van anderhalf uur, zal der niet in de koude kleren zijn gaan zitten.

Maar ze droeg de staart heel anders, ze liep gewoon hardstikke zuiver! Waarschijnlijk komt er nog wel een terugslag, maar dit geeft de burger toch wel heel veel moed.!

Echt apart, ik die nooit geloofde in dit soort dingen..............

TOPPIE!!!!!!!!!! gefeliciteerd! Het is vast geen terugslag (die zijn altijd negatief toch Knipoog ) Ze blijft nu gewoon zo strak lopen let maar op!

Nou Gamier nog.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:06

Gamier schreef:
TOPPIE!!!!!!!!!! gefeliciteerd! Het is vast geen terugslag (die zijn altijd negatief toch Knipoog ) Ze blijft nu gewoon zo strak lopen let maar op!

Nou Gamier nog.......

Ik hoop niet dat ze wat strak blijft lopen, das niet de bedoeling Haha! Maar wel zo rad Knipoog

Meestal komt er na een paar dagen een terugslag, dat zei Ulke zelf ook. Hij vermoedde dat hij haar totaal 2 a 3 keer moet behandelen, omdat het waarschijnlijk een blessure is, die van haar val van anderhalf jaar geleden is gekomen. En toen was ze niet van mij.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:10

Pipo schreef:
Ik hoop niet dat ze wat strak blijft lopen, das niet de bedoeling Haha! Maar wel zo rad Knipoog

Sorry ik dacht dat je met strak mooi/goed/vet/perfect bedoelde.... weer eens niet goed gelezen sorry sorry sorry! Maar het resultaat was goed en blijft goed zullen we dan maar zeggen Knipoog

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:48

Vandaag is Steffi bij mijn paard geweest. Ik ben ook helemaal 100% tevreden. Er zat idd nog steeds een probleem bij het SI gewricht/bekken aan de linkerkant. Verder zat er nog één of andere infectie in haar lichaam, die een enorme gevoeligheid gaf op diverse punten. Waaronder haar zadelnijd veroorzaakte. Ik kan het hele verhaal niet goed uitleggen, ben ook niet helemaal bij vandaag, moet het even laten doordringen nu, maar wat ik heb gezien (o.a. de verbetering in beenzetting na de behandeling) heeft mij wel overtuigd.