Eleonoor"]
[quote="labe schreef:Enfin, Steffi erbij en helaas een diagnose die niet positief was maar wel de meest logische tot dan toe: kissing spines, hoefkatrolontsteking, artrose in zijn heupen en achterbenen, plus een verstoorde darmflora waardoor hij constant buikkrampen had. Het was voor ons een opluchting dat er eindelijk een verklaring voor zijn gedrag en gezondheidstoestand kwam.Citaat:
Hmmm, kijk hier heb ik dus wel problemen mee. Hoe kan een steffie zonder rontgen apparatuur bepalen dat een paard kissing spine heeft, hoefkatrolontsteking en artrose? Zeker kissing spine en artrose zijn goed op foto's te zien. Steffi heeft dit dus bepaald met
die wiggelroede van haar, knap!
Nee, sorry, maar hier geloof ik dus niet in. Geloof wel dat Steffi kan beoordelen of het paard op die plaatsen gevoelig is, maar vind niet dat ze zonder foto's gelijk dit soort zware diagnoses kan stellen al is ze dierenarts.
Uit de opmerking 'met die wiggelroede' blijkt heel duidelijk dat jij er nog niet zoveel vanaf weet...
Het is nl een lecherantenne!
Om je wat te helpen op dit voor jou en anderen onbekend terrein wederom mijn uitleg..
Tijdens een lezing van Mariette het volgende over de Lecherantenne:
Dit is een instrument dat de vitaliteit van de organen en weefsels kan meten.
Je kunt het beschouwen als een kruising tussen een dynamo en een radio.
Een radio zet je op een bepaalde frequentie en je krijgt dan vanuit de zendmast de muziek die bij deze zender hoort.
De zendmast is in dit geval het dier.Net als een dynamo moet de gebruiker de antenne bewegen, in dit geval door door het energieveld van het dier heen en weer gaan , om de vitaliteit van een bepaald orgaan te kunnen meten.Op de antenne staan de frequenties die bij het desbetreffende organen en weefsels horen.
Door het apparaat in te stellen op bijv 3.8 kan de lever doorgemeten worden.Door het aantal slagen te tellen wordt het duidelijk hoe de toestand van het desbetreffende orgaan is.
In positieve of negatieve zin.
De reguliere opgeleide DA die nu met energetische behandelmethodes werken zijn dat niet voor niets gaan doen...
Vooral omdat ze (vanuit hun opleiding) met chronische ziekten en vage klachten weinig konden!
Bovendien zijn de onderzoeken minder belastend en wordt er een groot beroep gedaan op het zelfherstellend vermogen van het lichaam van het dier!
Na een keer of 5 ben ik er mee gestopt want er was totaal geen verandering in het paard zijn gedrag en het kostte me bakken met geld.
wijst idd op rugklachten