Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:58

@Ilindra: na zo'n uitspraak hoeft die buurman niet het lef te hebben om op mijn erf te komen, want dan voel ik me wel heeeeeeel erg bedreigd Ja

@Lame: aan het solliciteren of studeren voor moddie? Ik vind het anders wel heel erg verhelderend... weet dan gelijk waar ik aan toe ben met de mensen van die stal.
Negatieve ervaringen op hgandelsstallen zullen er altijd zijn... maar eigenaren die o reageren zeggen meer dan 100 negatieve of 1000 positieve meldingen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:12

Lame schreef:
Maar het heeft ook geen zin om zo'n meningsverschil uit te vechten op Bokt, de ene helft bokkers geeft Esther gelijk, de andere helft geeft Silk gelijk. Maar onze meningen doen er helemaal niet toe, wij zijn geen beslissend orgaan of zo iets dergelijks..

Ik hoop dat jullie als volwassenen eens met elkaar om de tafel gaan zitten ipv dit via Bokt uit te vechten. Ik ga ook vragen om een slotje, vind het nutteloos..

Ik heb ook het hele verhaal gevolg: van mij mag er ook een slot op. Het is voor beide partijen beter dat dit niet allemaal op bokt komt te staan.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:19

@Alane.. nee hoor...niet aan de studie voor moddie of aan het solliciteren...

Ik ben gewoon van mening dat een ruzie tussen twee partijen niet via Bokt uitgespeeld moet worden..

Het is onwijs makkelijk om de stomste en gemeenste dingen naar elkaar te roepen via de computer.. maar durf dat ook maar eensIRL.. Ga met z'n allen om tafel zitten en praat het met elkaar uit.. Wees volwassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:25

Ik heb een kennis die hier een zeer net springpaard vandaan heeft, maar het is waar dat ik toch door alle negatieve reacties een beetje naar idee bij die stal krijg en dat dit ze zeker klanten gaat kosten. Dat is natuurlijk erg vervelend, maar ik heb ook wel eens gemaild en alles werd erg netjes behandeld en ik had het idee dat ze het beste met de paarden voor hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:01

Lame schreef:
@Alane.. nee hoor...niet aan de studie voor moddie of aan het solliciteren...

Ik ben gewoon van mening dat een ruzie tussen twee partijen niet via Bokt uitgespeeld moet worden..

Het is onwijs makkelijk om de stomste en gemeenste dingen naar elkaar te roepen via de computer.. maar durf dat ook maar eensIRL.. Ga met z'n allen om tafel zitten en praat het met elkaar uit.. Wees volwassen...

Helemaal mee eens. Dit kan echt niet hoor .

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:16

Ik begrijp dat het voor DSH heel vervelend is om op een forum afgekraakt te worden. Zeker omdat internet een machtig medium is, maar ik vind het jammer dat Silke (? als dat de naam was) zo persoonlijk en agressief post.
Ik geef haar het grootste gelijk dingen recht te willen zetten, maar als bedrijf komt het voor mij, als evt. klant, professioneler over om burenruzies niet op internet te plaatsen en niet zo persoonlijk te worden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:20

Dat 'gemoddergegooi' tussen die twee buurtjes is idd echt niet netjes, van alle twee niet. Ik zou ook zeggen sluit topic en vecht dat even zelf face to face uit.

Verder ken ik de handelsstal ook niet, maar het is wel erg verdacht dat de enige met een goede ervaring welgeteld 1 bericht heeft geplaatst....
Ik zou naar deze stal iig noooit heen gaan als ik opzoek ben naar een paard, maar eigenlijk weet ik zoiezo niet of ik een paard via een handelsstal zou kopen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:08

Ik heb het hele topic gelezen. Als er gevraagd wordt naar ervaringen met een bepaalde stal/handelaar, kunnen daar uiteraard negatieve reacties op komen.
Het is op zich geen slechte zaak dat dit soort dingen worden uitgesproken, maar wel op voorwaarde dat het een normale discussie/gedachtenwisseling blijft.
In dit topic gaan er verschillende mensen persoonlijk op elkaar in en niet echt op een nette manier Scheve mond

Op voorwaarde dat het vanaf nu weer op een constructieve manier verder kan, laat ik dit topic open. Blijven we bij de ruzie tussen DSH en de buurvrouw hangen, komt er toch een slotje.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:02

Hier spreekt de buurvrouw:

We hebben net ruim 1,5 uur met z'n allen rond de tafel gezeten en zijn er met elkaar uitgekomen.

Het is uberhaupt niet slim geweest om op dit topic te reageren achter hun rug om. Ik had echter na mijn eerste post nooit gedacht dat het zo'n wending zou krijgen.

Inmiddels zijn Femke, Lex en ik er uit gekomen en heb ik mogen constateren dat je als iemand die van een afstandje toekijkt moeilijk kunt weten hoe het er op het betreffende bedrijf aan toe gaat.

Verder gingen de slechte verhalen op de eerste pagina over paarden waarvoor DSH bemiddeld had, ze waren dus tussenpersoon en dat is een heel ander verhaal. Dat wordt in deze posts niet duidelijk en dus is een oordeel snel geveld, een ongegrond oordeel.

Na deze rectificatie van mijn kant zal van onze beide kanten een verzoek om een slotje worden ingedient.

In dit topic worden dermate veel dingen gesuggereerd en beweerd die niet waar zijn dat wij vinden dat op dit topic maar niet meer gereageerd moet worden, het liefst zien we dit topic zelfs verwijderd worden.

Groetjes
Ilse

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:56

Ik zie niet in waarom het hele topic ineens gesloten en verwijderd zou moeten worden. Er is idd hier en daar wat afgedwaald en sommige reacties zijn idd uit de hand gelopen. Maar ik ben nog steeds van mening dat mensen wel moeten weten met wie ze zaken doen, zodat hen niet overkomt wat mij is overkomen. Want ik weet hoeveel ellende dit kan veroorzaken. En mocht het idd zo zijn dat er nu wel positieve verhalen komen, kan dit toch ook hier worden neergezet. Ik sta ook open voor positieve verhalen hoor, maar dan wel op een eerlijke manier en niet zelf verzonnen onder een andere naam.

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:52

Elles schreef:
Ik heb het hele topic gelezen. Als er gevraagd wordt naar ervaringen met een bepaalde stal/handelaar, kunnen daar uiteraard negatieve reacties op komen.
Het is op zich geen slechte zaak dat dit soort dingen worden uitgesproken, maar wel op voorwaarde dat het een normale discussie/gedachtenwisseling blijft.
In dit topic gaan er verschillende mensen persoonlijk op elkaar in en niet echt op een nette manier Scheve mond

Op voorwaarde dat het vanaf nu weer op een constructieve manier verder kan, laat ik dit topic open. Blijven we bij de ruzie tussen DSH en de buurvrouw hangen, komt er toch een slotje.

Geachte Moderator,
Bij deze willen wij u met klem op wijzen, dat dit smaad op naam is, en dat uw site, zich niet aan de regels houdt. dit valt niet binnen de wet van persoonsbescherming. er zijn juridische midellen, die mensen kunnen aanwenden om een geschil op te lossen en niet met smaad op naam zoals op deze site gebeurd. Bij deze sommeren wij u per direct deze site/topic te verwijderen, anders stellen wij u persoonlijk aansprakelijk voor de geleden schade die wij hebben, en nog krijgen.

Hoogachtend, Discovery Sport Horses

Wij verwachten een spoedige reactie vanaf uw zijde.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:10

Silk,

als je het via TEM meld (rode uitroepteken onderaan) dan krijg je meestal sneller een reactie van de kant van het mod team Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:19

is dat nodig dan?
om dit te slotteren?
behalve de nieuwe offtopic reacties ben ik toch wel benieuwd of er meer ervaringen zijn met die stal... is op zich wel handig als je iemand kent die zoekende is....

Ik ben altijd zeer verdedigen en eerlijk naar paardehandelaren toe en zonder daar ooit geweest te zijn of de mensen persoonlijk te kennen geeft mij die stal wel een hele bittere smaak en zal ik niet gemakkelijk daar de proef op de som nemen om er toch te gaan kijken, mede gezien de laatste reactie van Silk....
Waar rook is is vuur, en er wordt flink gepookt in dat vuur.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:27

Het dreigen met gerechtelijke stappen geeft mij een nare bijsmaak, je kunt toch ook gewoon vragen of er een slotje op kan? Ik weet het nog steeds niet, vind wel dat er heel 'agressief' gereageerd wordt.......

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 08:42

Ja beetje vreemd van Silk om te gaan dreigen met smaad, zal haar zaak geen goed doen. Graag wil ik er nog even op wijzen dat vrijheid van meningsuiting prevaleert boven zoals Silk dat noemt " smaad op naam". Ik vind het dan ook erg raar dat ze door middels van dreiging naar een mod. dit topic gesloten probeert te krijgen. En zoals ik al in mijn vorige topic heb gezet kunnen mensen die wel positieve verhalen hebben die hier ook kwijt. Wel eerlijke verhalen en niet verzonnen onder een andere naam.

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:21

er zijn niet eerljike antwoorden gegeven, laat dat duidelijk zijn.
En er zijn een heleboel regels van het forum overtreden.
er zijn veel gewone verzoeken geweest dit topic te sluiten en te verwijderen.

Daar is echter nog niet met succes op gereageerd door het bokt team. En dat er dan gedreigd wordt met juridische stappen is niet gek.

Dat is alles wat ik erover te zeggen heb, ik heb verschillende malen op verschillende manieren geprobeerd dit topic te laten verwijderen, maar tot nu toe zonder succes.

aan het bokt team wil ik kwijt dat er waarschijnlijk een paar modeators hebben lopen slapen, want dit topic had naar mijn mening veel eerder afgekapt moeten worden. Normaal gebeurt dat al als het maar een klein beetje op ruzie lijkt, of wanneer er voor het eerst iemand met naam en toenaam genoemd wordt.
Of naar het plaatsen van de eerste leugen.

al deze aspecten zijn nu al naar voren gekomen en nog bestaat dit topic, jongens waar waren jullie?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:25

klaasfeuth schreef:
er zijn niet eerljike antwoorden gegeven, laat dat duidelijk zijn.
En er zijn een heleboel regels van het forum overtreden.
er zijn veel gewone verzoeken geweest dit topic te sluiten en te verwijderen.

Daar is echter nog niet met succes op gereageerd door het bokt team. En dat er dan gedreigd wordt met juridische stappen is niet gek.

Dat is alles wat ik erover te zeggen heb, ik heb verschillende malen op verschillende manieren geprobeerd dit topic te laten verwijderen, maar tot nu toe zonder succes.

aan het bokt team wil ik kwijt dat er waarschijnlijk een paar modeators hebben lopen slapen, want dit topic had naar mijn mening veel eerder afgekapt moeten worden. Normaal gebeurt dat al als het maar een klein beetje op ruzie lijkt, of wanneer er voor het eerst iemand met naam en toenaam genoemd wordt.
Of naar het plaatsen van de eerste leugen.

al deze aspecten zijn nu al naar voren gekomen en nog bestaat dit topic, jongens waar waren jullie?

Helemaal mee eens.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:48

Helemaal mee eens. Niets aan toe te voegen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:51

@Klaasfeuth: Ik vind het juist goed dat het topic niet gelijk gesloten is. Immers is het een en ander uitgepraat en daarna rechtgezet in dit topic waardoor veel mensen hun eerdere beeld hebben kunnen bijstellen...
Dat Silk dan begint te dreigen met juridische stappen terwijl ze zelf even hard met modder en vooral naamkaartjes is gaan gooien getuigd mi van het nivo van Silk, en kunnen potentiele kopers gelijk zien met wat voor soort mensen men te maken kan krijgen....

Verder zou ik, als het mij aan zou gaan, juist willen dat het toopic geopend zou blijven zodat mensen met een positieve ervaring hier ook kunnen posten en dus de andere kant kunnen laten zien. Dit laatste wil niet zeggen dat ik mij tot dit nivo zou hebben verlaagd om "mijn" gelijk te krijgen dmv dreigementen en andere uitingen naar het moddieteam toe en posters in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:12

wat een gezeik

EEn goede naam hou je op door eerlijke handel
Aan de berichten van sporthorses te zien, krijg ik hierbij toch vraagtekens.
Al ze op alles zo reageren??

Verder als er toevallig alleen maar goed reacties waren gekomen, had je dan ook betaald voor de reclame?

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:42

Tsjongejonge wat kunnen die lui van DSH dreigen zeg! Wat stom om dat zo op de site te zetten. Ik hoop echt dat dit topic open blijft en dat de moderators zich niet laten intimideren. DSH maakt nu echt anti-reclame voor zichzelf. Ik ben hobby-paardenhandelaar en ga nu echt vast niet naar DSH om daar voor paarden te kijken, de paarden kunnen best in orde zijn maar de mensen......tsjongejonge....wat gooien die hun eigen glazen in zo.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:02

Helemaal eens met Alane, RK en BillyJean. Mocht ik ooit op zoek gaan naar een paard, dan zal dat niet bij DSH zijn. En dat heeft silk dan vooral aan zichzelf te danken, want met zulke agressieve mensen wil ik geen zaken doen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:00

Nou Silk, het ziet ernaar uit dat je beter het laatste bericht achter
wegen had kunnen laten.
Zoals hierboven ook al staat gooi je op deze manier je eigen glazen in.

Imo heeft het niets met smaad op naam te maken wanneer iemand naar ervaringen met jullie vraagt. Ook heeft het niets met smaad op naam te maken als daar reacties op komen die op de waarheid berusten.
Het ziet er uit dat dit topic dus niet gesloten hoeft te worden ivm smaad op naam. Ondank je bedreigingen naar de modi's toe!

Als ik jou was zou ik juist vragen of dit topic open mag blijven in de hoop dat er ook positieve reactie komen van mensen die ervaringen hebben gehad met jullie. Misschien dat die dan jullie naam een beetje kunnen redden.
En ik denk dat die nu echt gered moet worden hoor!
Maar niet om antwoorden van anderen... maar door die van jou zelf jammer genoeg!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:04

Kunnen we dan nu weer on-topic gaan??

Anders komt er toch een slotje op?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:18

Bloos sorry!