Help! Ik sla mijn paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:05

Jus_dOrange schreef:
Verkoop je paard en koop er eentje die geen stap verkeerd zet, en ga langs de huisarts...

*denkt nu: wat een *** mens is ze toch..........*
Ik hoop dat je de hint snapt na het lezen van je tekst...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:08

MissSisa schreef:
*denkt nu: wat een *** mens is ze toch..........*
Ik hoop dat je de hint snapt na het lezen van je tekst...

Pardon? Ik dit omdat ik jouw ponnie niet leuk vind ofzo *LOL* .

Ik weet geeneens of ik dit topic wel serieus moet nemen, moet ik dat wel doen dan zou ik de TS aanraden haar paard te verkopen, eentje te kopen die nooit wat fout doet, en professionele hulp te gaan halen. Wat is er raar aan mijn reactie?

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:09

niets!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:11

Jus_dOrange schreef:
Pardon? Ik dit omdat ik jouw ponnie niet leuk vind ofzo *LOL* .

Ik weet geeneens of ik dit topic wel serieus moet nemen, moet ik dat wel doen dan zou ik de TS aanraden haar paard te verkopen, eentje te kopen die nooit wat fout doet, en professionele hulp te gaan halen. Wat is er raar aan mijn reactie?

Kijk jouw reactie maar eens waar ik een quote van gemaakt heb en probeer daar je fout uit te halen......
[/quote]

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:12

Ik denk dat met MisSisa mee ga. Ik vind dat we haar moeten helpen totdat het tegendeel (schaduwaccount) bewezen is.

Niet zo bot reageren dames en heren!!

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:13

Dank je!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:14

Dimple schreef:
Ik denk dat met MisSisa mee ga. Ik vind dat we haar moeten helpen totdat het tegendeel (schaduwaccount) bewezen is.

Nou ik heb mijn advies gegeven...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:27

Mijn vorige paard had een goed leerpaard voor je kunnen zijn, die pikte namelijk geen enkele onverdiende tik. Als hem iets ten onrechte werd aangedaan, pakte hij je 3 keer zo hard weer terug. Vele mensen hebben mogen zandhappen, die dachten hem wel even in het gareel te kunnen krijgen door alleen maar te meppen...
Dat paard had een eigendunk en een ego, die liet zich niet, zoals vele andere paarden, zomaar om niets slaan.

Ik persoonlijk heb heel veel van dit paard geleerd, omgaan en kijken wat een paard nou echt bedoeld met zn voor ons soms zo onbegrijpelijke gedrag.

Het is eigenlijk heel sneu dat je paard dit van je pikt, of de mensen om je heen. Als ik iemand onterecht door het lint zie gaan tegen zn paard zeg ik er wat van.

Het is net als een dieet: Je moet gezond blijven eten, al staan de gebakjes gratis voor je neus

Jij moet jezelf blijven beheersen, al hangen er 10 zwepen voor je klaar...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:40

SANEX schreef:
Mijn vorige paard had een goed leerpaard voor je kunnen zijn, die pikte namelijk geen enkele onverdiende tik. Als hem iets ten onrechte werd aangedaan, pakte hij je 3 keer zo hard weer terug. Vele mensen hebben mogen zandhappen, die dachten hem wel even in het gareel te kunnen krijgen door alleen maar te meppen...
Dat paard had een eigendunk en een ego, die liet zich niet, zoals vele andere paarden, zomaar om niets slaan.

Weet je, je hebt mij aan het denken gezet......

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:30

zie reactie hieronder
Laatst bijgewerkt door ilufprincess op 07-01-05 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:31

Dimple schreef:

oké kan wel iets begrijpen
maar nu vind ik het zooo té veel worden..
het klinkt gewoon niet meer echt!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:42

*heb niet alle reacties gelezen, dus als ik in herhaling val sorry*

Maar kan er niemand met je meegaan als je naar je paard gaat en ermee gaat rijden? Iemand die je op tijd kan tegenhouden als je weer je zelfbeheersing verliest?

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:52

ga jezelf eens slaan met de zweep als je weer boos word en niet je paard weet je ook hoe dat voelt!

mijn pony krijgt echt ook wel heus eens een tik, maar alleen als het terecht is dus als ik zonder zadel en hoofdstel rij en hij draait om word ik daar echt niet anders van. en als ik chaggie ben rij ik niet.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:00

MissSisa schreef:
Weet je, je hebt mij aan het denken gezet......

Ik ? Watdan ? Ben helemaal niet nieuwschierig verder Haha! Schijnheilig

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:11

Ik zou mijn verwachtingspatroon t.o. mijn paard maar flink naar beneden schroeven, het is en blijft een dier en het verwachten dat hij zonder zadel en hoofdstel netjes blijft lopen zoals jij wilt lijkt me beetje te veel gevraagd, hij weet waarschijnlijk niet wat je van hem verwacht en dus ook niet wat hij zo fout doet als je hem zo straft steeds.

het zinnetje dat hij het erom doet, daar ga ik absoluut niet in mee, zo denken ze echt niet.

En leer jezelf te beheersen, weg zweep en je weet het al en geeft het toe, dat is al een begin.

Volgens mij krijg je als je meer liefde en begrip toont/geeft, het ook meer terug.

succes en een aai voor je paardje

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:59

SANEX schreef:
Ik ? Watdan ? Ben helemaal niet nieuwschierig verder Haha! Schijnheilig

Ik hoopte dat je dat snapte.... Nee, gewoon wat je schreef dat sommige dingen niet door je paard gepikt worden. En daar ben ik nu ook achter bij mijn pony. Na gister wat er is gebeurt en wat jij schreef.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:07

Nee ik snapte het dus niet Haha!
Er zijn heel veel paarden die zich gewoon maar laten meppen, omdat het blijkbaar zo hoort, want baaslief doet het altijd.
Anderen worden dan eerst vervelender en opstandiger en krijgen dan nog eens een zooitje meppen waardoor ze op een gegeven moment ook wel ophouden.
Die van mij pakte je gewoon hard aan, en hij heeft ook best wel klappen gehad, als die terecht waren nam hij ze ook gewoon in ontvangst ( zo beet hij bv in het begin erg veel, nadat hij had gebeten schoot hij meteen een hoek in, omdat hij wist dat er een tik aan kwam, omdat hij fout was ) maar zodra je hem voor iets op zn flikker gaf wat je eigen schuld was, was je nog niet van hem af.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:30

wat dacht je van even je paard te laten voor wat het is (zoek een bijrijder die er lief en rustig mee omgaat) en jij houdt je bv eens bezig met manegepaarden, zoekt een andere manege op waar je gewoon weer went aan het normaal behandelen van van paarden...

verder raad ik je echt aan iets te gaan doen aan je verlies aan beheersing ipv dat steeds te zeggen dat je dat probleem hebt...

is dit je eerste eigen paard?of is dit het eerste paard dat je slaat?
als jij hem sloom en vervelend vind en hem daarom slaat is er maar 1 oplossing: het klikt niet of jij kan niet overweg met je paard (je zegt zelf dat hij je niet snapt)

snap jij jezelf wel? wéét je wel hoe je met een eigen paard moet omgaan?

en het excuus van ik probeer het maar ik ren metteen naar de zweep vind ik heel flauw...

ik zou je paard dus even overlaten aan iemand met kennis en beheersing, of eventueel verkopen zodat hij een eerlijk baasje krijgt en aan jezelf werken...heel hard...en niet hier komen janken dat je je zweep niet kan missen...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:44

Sorrie als ik ook in herhaling val, maar hoe moet dat later als je een baby hebt??? Als zo'n hummel eens dreint of jankt en je weet niet waarom?
Dit valt volledig in de catagorie zinloos huiselijk geweld dat gepleegt wordt door mensen zonder zelfvertrouwen Het kind huilt, ik weet niet waarom, ik kan nu niks doen, gewoon even rustig afwachten en dan gaat het vanzelf wel over. Zo niet dan gaan we een stukje wandelen. Mensen zonder zelfvertrouwen staan binnen de kortste keren bij de dokter op de stoep( mag je hopen) of gillen tegen hun kind dat het stil moet zijn. De volgende stap laat zich raden. Als je al zo bij een paard reageert..... Misschien is professionele hulp nog wel de beste tip die ik gelezen heb.
Als ons paard zich onverwachts omdraait vertrouwen wij er volledig op dat dat niet is om ons te treiteren maar omdat iets anders even veel belangrijker is dan wij. Dat kun je corrigeren door misschien eens dapper UH te roepen, of hallo ben ik in beeld??

Dat heeft weinig met beheersing te maken, al lijkt het er wel op. Gewoon vertrouwen dat de opvoeding van het paard er niets mee te maken heeft en dus weinig correctie behoeft, alleen blijft het een beest.
Ulysses is nu een half jaar onder het zadel en heeft nog nooit een zweep gevoelt. Alleen is een klein springzweepje paraat bij het inladen op de trailer omdat hij 2 keer weer naar achteren kwam, en dat moest even stevig de kop ingedrukt worden.

Je snapt toch hopelijk zelf wel dat er niks mis is met je paard maar dat het probleem geheel bij jouw ligt?
Zonder zweep rijden lijkt me trouwens geen oplossing, dan ga je je onmacht anders afreageren, in de mond rukken of schoppen met sporen.
Als je serieus bent en echt tips en hulp zoekt dan moet je niet naar het probleem met je paard kijken maar helemaal naar je zelf in allerlei situaties.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:03

Ik neem aan dat de topicstarter dit serieus bedoelt. Daar is het volgende antwoord ook op gestoeld. Ik vind het knap dat ze het probleem onderkent en er wat aan wil doen. Dat is al de halve oplossing

Wat Sanex daar zegt, daar heeft ze wel een punt: een haatdragend paard Haha! . Een paard dat een correctie wel accepteert, maar een excessieve correctie afstraft. Bedenk dat je niet de enige bent met dit probleem, Anky was in het begin ook uitermate opvliegend! Zij leerde haar opvliegendheid beteugelen door zo'n paard (Prisco). Maar ik snap dat dit misschien niet voor je weggelegd is, vind ze maar eens.. Rijd zonder zweep, dan kun je die ook niet gebruiken. Helpt het misschien als er iemand bij is die zegt dat je rustig moet blijven?
Succes iig!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:24

Ik denk dat TS het serieus bedoelt.
Zorg dat je je zweep ergens hebt liggen waar je die niet op kan halen.
Ga dingen met je paard doen waarvan je zeker weet dat het goed zal gaan. Ga een tijdje niet rijden. Ga een beetje met NH beginnen. Dan begin je namelijk op de grond naast je paard, in plaats van erop.
Pas als jij een beetje meer zelfbeheersing hebt, rustig op je paardje stappen en dingen doen waarvan je zeker weet dat het goed gaat. Als je erkt dat je je geduld verliest, wegrennen van je paard en afkoelen buiten. Pas als je afgekoelt bent weer naar binnen gaan. Zorg dat alle spullen waarmee je kan slaan buiten handbereik zijn. Neem eens een tijdje iemand mee naar je paardje die jou op je gedrag kan wijzen. Desnoods schopt diegene jou maar eens onder de kont.

Succes ermee!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:14

SANEX schreef:

Zo'n paard heb ik dus ook. Terecht of niet, hij is er altijd niet mee eens als je hem slaat, of straft, door te slaan. Mijn ouwe pony, die liet zich dus wel slaan, en soms had ik exact hetzelfde, straffen straffen straffen, en later echt super veel spijt. Bij mijn pony gaf ik gerust een mep over de oren, bij paard wat ik nu heb denk er wel twee keer overna. Die vind het en altijd onterecht en eng, dus door te slaan maak je het alleen maar erger. Dan flipt hij helemaal. Je kan hem beter straffen door, even een schop met been/sporen en gewoon weer aan het werk te zetten, dat is normaal genoeg. En ipv boos te worden als hij een keer wegschiet van iets, kun je gewoon beter rustig met hem praten, en aaien, hij is dan veel eerder zich zelf. Meppen met zweep, en schreeuwen (' Doe normaal s****tbeest!!!') helpt dus echt niks. Worden ze niet sneller rustig van. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Kijk ik ben er mee eens dat je een paard mag straffen als hij echt wat verkeerd doet. Paard van een kennis van mij, schoot er zo een keer vandoor met zadel en hoofdstel op, zo de trailer uit, puur uit geen zin. Als mijn paard dit had gedaan, had hij echt de striemen op de kont staan. Zoiets pik ik niet. Vaak is het ook zo bij sommige paarden van als jij hun niet pakt, pakken ze jou dus wel. Nu heeft dit niks met jou probleem te maken, maar ik wil gewoon zeggen, niet straffen om elk klein dingetje. En straf naar mate de fout, bijt ie naar tik op de neus, schopt hij naar je, mag je gerust een keer in bil schoppen (ben zelf echt tegen het in de buik schoppen.) Maar kijk, door zonder zadel en hoofdstel te rijden, daag je hetzelf een beetje uit. Oefen dit vaak met hem, maar geef hem ruimte om fouten te maken. Mijn paard is niet zo'n held in zijn eentje buiten, hij schrikt van alles, en gilt naar elke dier wat ie tegen komt, (koe, varken, maakt hem niet uit..) maar ik vind dat ik hem voor zulke dingen (dingen waarvan ik weet hij niet goed in is, of bang voor is oid) niet moet afstraffen, ik ben al blij dat hij er nog niet in een gekke bui weggeschoten is.
Paarden zijn niet perfect, je hebt uitzonderingen, maar paarden maken altijd fouten. Daar moet je ze ook ruimte voor geven, en niet meteen elke verkeerd stapje afstraffen.
Lang bericht, hoopt dat je of iemand wat aan hebt.............. Bloos

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:34

Haha ik vraag me echt af waarom mensen hier serieus op in gaan..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:45

Misschien is het serieus. Ze zegt toch ook eerlijk dat ze een ander account heeft aangemaakt omdat ze niet op haar huidige account dit wilde bespreken.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:50

woopy schreef:
Ik heb voor dit onderwerp een speciaal nieuw account op bokt aangemaakt + een nieuw email adres. Het klinkt misschien erg overdreven, maar ik heb liever niet dat iemand hier achter komt.

Okay mijn verhaal:
Ik heb dus een paard en ik sla hem, om het maar even zo bot te zeggen. Ik hou ontzettend veel van hem en ik zou hem niet kunnen missen. Maar toch gaat het steeds weer mis. Ik doe het niet met opzet, absoluut niet, maar ik heb gewoon het idee dat hij het expres doet op dat moment. En een seconde nadat ik hem geslagen heb weet ik dat het aan mij ligt!
Bijvoorbeeld: Ik stap lekker in de bak zonder hoofdstel of zadel. Maar dan ineens draat hij zich om! Ik probeer hem weer terug te krijgen op een goede, vriendelijk manier. Maar hij luistert niet! Dan wordt ik zo pissed dat ik hem een of meerdere tikken geef met de zweep, terwijl ik weet dat hij het niet verdiend want hij doet zijn best! Altijd denk ik weer: Hij doet zijn best, het ligt aan jou! Maar dat werkt niet!

Ik ben ontzettend tegen dierenmishandeling, ik eet geen vlees, heb laatst nog geld gedoneerd voor het Brooke Hospital for animals. Maar waarom moet ik dan wel mijn eigen lieveling slaan en pijn doen? Dit wil ik niet!

Kan alsjeblieft iemand mij helpen, want ik zit hier heel erg mee! Ik voel me erg depressief omdat het voorbeeld hierboven vanmiddag is gebeurt en dat de laatste druppel was en ik maar hier ben gaan zitten om hulp aan jullie te vragen!

Heeft iemand tips?

hee
hier heb ik zelf ook wel eens last van
wat doe ik dan eigenlijk?? spijt hebben Knipoog
ik denk dan ; beheers je..
dan werkt je pony ff niet mee en dan denk je echt; werk nou een keer meee man!!!!
maar gewoon aan iets anders denken!!!
dan lukt het wel!!
suc6