Jus_dOrange schreef:Verkoop je paard en koop er eentje die geen stap verkeerd zet, en ga langs de huisarts...
*denkt nu: wat een *** mens is ze toch..........*
Ik hoop dat je de hint snapt na het lezen van je tekst...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MissSisa schreef:*denkt nu: wat een *** mens is ze toch..........*
Ik hoop dat je de hint snapt na het lezen van je tekst...
.Jus_dOrange schreef:Pardon? Ik dit omdat ik jouw ponnie niet leuk vind ofzo.
Ik weet geeneens of ik dit topic wel serieus moet nemen, moet ik dat wel doen dan zou ik de TS aanraden haar paard te verkopen, eentje te kopen die nooit wat fout doet, en professionele hulp te gaan halen. Wat is er raar aan mijn reactie?
SANEX schreef:Mijn vorige paard had een goed leerpaard voor je kunnen zijn, die pikte namelijk geen enkele onverdiende tik. Als hem iets ten onrechte werd aangedaan, pakte hij je 3 keer zo hard weer terug. Vele mensen hebben mogen zandhappen, die dachten hem wel even in het gareel te kunnen krijgen door alleen maar te meppen...
Dat paard had een eigendunk en een ego, die liet zich niet, zoals vele andere paarden, zomaar om niets slaan.

. Een paard dat een correctie wel accepteert, maar een excessieve correctie afstraft. Bedenk dat je niet de enige bent met dit probleem, Anky was in het begin ook uitermate opvliegend! Zij leerde haar opvliegendheid beteugelen door zo'n paard (Prisco). Maar ik snap dat dit misschien niet voor je weggelegd is, vind ze maar eens.. Rijd zonder zweep, dan kun je die ook niet gebruiken. Helpt het misschien als er iemand bij is die zegt dat je rustig moet blijven? 
SANEX schreef:Mijn vorige paard had een goed leerpaard voor je kunnen zijn, die pikte namelijk geen enkele onverdiende tik. Als hem iets ten onrechte werd aangedaan, pakte hij je 3 keer zo hard weer terug. Vele mensen hebben mogen zandhappen, die dachten hem wel even in het gareel te kunnen krijgen door alleen maar te meppen...
Dat paard had een eigendunk en een ego, die liet zich niet, zoals vele andere paarden, zomaar om niets slaan.
woopy schreef:Ik heb voor dit onderwerp een speciaal nieuw account op bokt aangemaakt + een nieuw email adres. Het klinkt misschien erg overdreven, maar ik heb liever niet dat iemand hier achter komt.
Okay mijn verhaal:
Ik heb dus een paard en ik sla hem, om het maar even zo bot te zeggen. Ik hou ontzettend veel van hem en ik zou hem niet kunnen missen. Maar toch gaat het steeds weer mis. Ik doe het niet met opzet, absoluut niet, maar ik heb gewoon het idee dat hij het expres doet op dat moment. En een seconde nadat ik hem geslagen heb weet ik dat het aan mij ligt!
Bijvoorbeeld: Ik stap lekker in de bak zonder hoofdstel of zadel. Maar dan ineens draat hij zich om! Ik probeer hem weer terug te krijgen op een goede, vriendelijk manier. Maar hij luistert niet! Dan wordt ik zo pissed dat ik hem een of meerdere tikken geef met de zweep, terwijl ik weet dat hij het niet verdiend want hij doet zijn best! Altijd denk ik weer: Hij doet zijn best, het ligt aan jou! Maar dat werkt niet!
Ik ben ontzettend tegen dierenmishandeling, ik eet geen vlees, heb laatst nog geld gedoneerd voor het Brooke Hospital for animals. Maar waarom moet ik dan wel mijn eigen lieveling slaan en pijn doen? Dit wil ik niet!
Kan alsjeblieft iemand mij helpen, want ik zit hier heel erg mee! Ik voel me erg depressief omdat het voorbeeld hierboven vanmiddag is gebeurt en dat de laatste druppel was en ik maar hier ben gaan zitten om hulp aan jullie te vragen!
Heeft iemand tips?