Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:41

elady schreef:
Ik heb dus al weer een boete......ik reed zonder ID Boos! , 50 euro naar de maan (kun je leuke dingen van doen)
Voortaan.....heeft dit meisje haar ID bij zich Haha! .
Zelfs als ik naar stal ga!

op je paard? ja hoor!! bel;ahcelijk meteen een boete:S

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:12

@elady, hadden ze dan ook een reden om je aan te houden? want ze mogen je toch niet zomaar aanhouden alleen om je ID te vragen, hier moet wel een reden voor zijn.

Ik moet er zelf nog erg aan wennen om dat ding mee te nemen, maarja heb niet zo'n zin om €50,- te verknallen, kan het wel ergens anders voor gebruiken. Vind het evengoed maar bagger dat we de ID verplicht zijn overal mee naar toe te nemen, maar goed dat er broekzakken in mijn rijbroek zitten. Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:52

Ik heb hem in mijn portomonee zitten en die heb ik altijd bij mij...alleen zomers zonder jas word het wel een probleem denk ik...
Kopie is overigens niet toegestaan!!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:06

smurf schreef:
ik werd vanmiddag te paard aangehouden door een motoragent, zomaar..... dus ik dacht al: oh-oh.... ik had niets bij me..... Maar hij wilde alleen weten wat voor ras Morrie was en hij vond hem heel leuk enzo *pffffiewwww*

Aaah, da's nou leuk Haha!

Ik vergeet dat kreng altijd..Scheve mond

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:27

Jeetje nooit aan gedacht dat je hem dan inderdaad ook bij je moet hebben. Hij zit bij mij in mijn portemonnee, maar die heb ik nooit bij me naar stal. Hmmm voortaan toch maar meenemen denk ik...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:10

Ik heb me id wel mee altijd (omdat ik met mn brommer ga) maar die zit in mijn tas en al ga ik bijvoorbeeld een bosritje maken neem ik eigelijk nooit mijn tas mee Scheve mond

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:11

smurf schreef:
ik werd vanmiddag te paard aangehouden door een motoragent, zomaar..... dus ik dacht al: oh-oh.... ik had niets bij me..... Maar hij wilde alleen weten wat voor ras Morrie was en hij vond hem heel leuk enzo *pffffiewwww*

Hahaha al komt die motor op jointy af dan is jointy al meteen weg Haha!
zal er ook verdacht uitzien *LOL*

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:39

Ik heb alleen een paspoort en geen id kaart, dus moet nu totdat ik een id kaart heb elke keer mijn paspoot meeslepen

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:57

Ineke2 schreef:
Ik heb hem in mijn portomonee zitten en die heb ik altijd bij mij...alleen zomers zonder jas word het wel een probleem denk ik...
Kopie is overigens niet toegestaan!!

een groot probleem

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:31

Ik vergeet mn id altijd overal mee naar toe te nemen..maar als ik naar de paarden ga en hij zit toevallig in mn zak en we gaan buitenrijden dna heb ik ik hem wel mee..maar niet dat ik hem erbewust voor mee neem ofzo!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:27

Nou ik probeer hem overal mee na toe te nemen.
Heb geen zin in 50 € bekeuring *LOL*
Wel vervelend constant je portemonnee mee te nemen op het paard enz..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:06

Citaat:
@ elady, reed je op het paard buiten en kreeg je toen een boete?
Wat was de aanleiding dat je gecontroleerd werd?
Nee, gewoon op mijn fiets naar stal. Tja...controle omdat ze wilde weten wie hem wel droeg.
Ondertussen is hij ingetrokken omdat mijn vader naar het bureau is gestapt...wilde even weten waarom het nodig was dat zijn dochter aangehouden was voor controle en als het controle is, waarom ze dan een boete kreeg. Het was nog maar net ingegaan...foutje kan gebeuren.
Ik hou van mijn vader Lovers Haha!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:26

Ik ben het tot nu toe al steeds vergeten,
en vergeet wel meer.. Dit is dus echt niks voor mij..

Geheid dat ik binnenkort een boete krijg !! Clown

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:19

Ik moet bekennen dat ik er nog niet eens aan GEDACHT heb Bloos . Maar bij mij zit mijn ID kaart netjes in mijn portemonnee en die heb ik de helft van de tijd bij me en de andere helft niet...
Waarschijnlijk valt het allemaal wel wat mee met de frequetntie van die controles en zullen ze er niet in het bos of de polder oid naar vragen..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:22

ik moet hem nog steeds zoeken.. Bloos!
maar ik ga hem niet meenemen om te rijden hoor, stop hem wel gewoon in mn schooltas, heb ik de meeste kans dat ik word aangehouden(vaak fietscontroles). vind het overigens ook een stom idee, je gaat toch niet steeds je id mee nemen overal mee naartoe.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:59

elady schreef:
Nee, gewoon op mijn fiets naar stal. Tja...controle omdat ze wilde weten wie hem wel droeg.
Ondertussen is hij ingetrokken omdat mijn vader naar het bureau is gestapt...wilde even weten waarom het nodig was dat zijn dochter aangehouden was voor controle en als het controle is, waarom ze dan een boete kreeg. Het was nog maar net ingegaan...foutje kan gebeuren.

gellukkig maar.

dat je pa dat durft Scheve mond

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:01

ga je even snel die aardappels halen bij de winkel.
en dan vergeet je je id,.

of zomers even snel een milskhake en ijs halen bij de snackbar.

of evnetjes de container op straat zetten,

even de fiets naar de fiestenmaker brengen

ik heb eigenlijk nooit mijn idee mee.

alleen met de auto en op de brommer, en als ik naar het buiteland ga.

maar in februari verloopt mijn id, maar ik heb nog een pasppoort. dat sleep ik ook niet mee. en mijn rijbewijs, wil ik niet kwijt raken:s

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 00:05

Of even een potje suiker halen bij de buren Nagelbijten / Gniffelen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:29

Ik zie iedereen hier roepen dat ze niet mogen aanhouden zonder dat je iets hebt gedaan.
Nou dan moeten jullie allemaal maar eens naar Tiel komen. Ze rijden hier rond in de buurt en houden verschillende mensen aan zonder reden. Alleen om te vragen naar ID. Omdat het verplicht is mogen ze controleren of je die bij hebt of niet. Dus ze mogen je ook aanhouden om te vragen of je je ID hebt.
Vind het ook grote onzin dat ze dit doen, maar jah je kun er niks aan veranderen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:33

hier houden ze ook zomaar mensen (vooral jongeren) aan om nar de ID te vragen en ik denk dat de politie morgen ook op scholen staat, alleen om er even in te peperen dat je dat ding echt altijd mee moet nemen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:50

He Smurf, jij ook hier!

Ik rij per se ZONDER ID zijn ze nou helemaal! Ik vind het echt gestoord dat ID gezeur! Boos!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:26

Ik rijd alleen bij ons zelf op het terrein in de bak, dus als het goed is komen ze daar niet Nagelbijten / Gniffelen
(Oftewel; ik heb hem niet mee dus Haha!)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:05

Milkaatjuh schreef:
Ik zie iedereen hier roepen dat ze niet mogen aanhouden zonder dat je iets hebt gedaan.
Nou dan moeten jullie allemaal maar eens naar Tiel komen. Ze rijden hier rond in de buurt en houden verschillende mensen aan zonder reden. Alleen om te vragen naar ID. Omdat het verplicht is mogen ze controleren of je die bij hebt of niet. Dus ze mogen je ook aanhouden om te vragen of je je ID hebt.
Vind het ook grote onzin dat ze dit doen, maar jah je kun er niks aan veranderen.

dat is raar... ik hoor zelfs op het nieuws dat ze er alleen naar mogen vragen als je iets gedaan hebt Nagelbijten / Gniffelen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:30

Ik heb in m'n jaszak een geplastificeerd frommeltje wat ooit een ruiterbewijs was. De foto zit vol roestvlekken van die ringetjes door de foto.
Maar ik moet toch maar es voor een handige kleine portemonnee gaan kijken die ook waterdicht is, want je vangt wel es wat druppels als je rijdt.

Ik lees trouwens net dat er wel aanleiding moet zijn om te controleren, ze mogen niet zo willekeurig vragen en dan bekeuren.

http://www.nederlandveilig.nl/default.a ... parent=235

Meer info:
http://infobalie.postbus51.nl/SRVS/CGI- ... =obj(34513),VarSet=Teller:2,VarSet=strEvt2:0000000000046735831,VarSet=strK2:4350

http://www.justitie.nl/themas/veilighei ... /index.asp

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... script=yes

Ik heb nog wel zo'n grote ID-kaart, maar das lastig meesjouwen. Toch maar aan een portemonnee gaan wennen, kan ik onderweg ook es een ijsje kopen, als ik met Thomas op het strandje ben.

Op zich vind ik die Identificatieplicht niet zo'n ramp, maar dan hoop ik wel dat Nederland dan ook daadwerkelijk veiliger wordt.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:36

smurf"]
hier houden ze ook zomaar mensen (vooral jongeren) aan om nar de ID te vragen en ik denk dat de politie morgen ook op scholen staat, alleen om er even in te peperen dat je dat ding echt altijd mee moet nemen
[/quote]

en dan doe je dus dit:

[quote="elady schreef:

Ze mogen niet zomaar (enkel om te controleren of je em bijhebt) vragen om je ID te laten zien, doen ze het wel EN krijg je een boete, ga jij er "vrolijk" tegenin op het bureau of waar dan ook je bij jullie heen moet als je het niet eens bent met een boete.