Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:57

nou echt ik zocht ala minute een ander,,,
als zelfs een 11 jarige aan de regels kan houden moet een 16 jarige dat ook wel kunnen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 00:07

Ik heb haar erop aangesproken en ze zegt dat het onzin is dat ze niet gemotiveerd zou zijn, dat ze anders niet 100,- per maand bijdraagt in de stallingkosten. klinkt heel logisch en lijkt mij ook.....
Ze zou zorgen dat het niet meer gebeurde....: te laat komen.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:09

Metteen stoppen, dit is nu zo en BLIJFT zo, mensen veranderen niet van de een op andere dag, zoek een meisje/vrouw/man of wat dan ook die wel de afspraken netjes nakomt, en die je niet altijd achter de kont aan hoeft te lopen...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle berichten heb gelezen, dus waarschijnlijk is dit al eerder door iemand anders gezegd maar moet het even kwijt.

Ongeloofelijk wat heb jij een gedult met haar
Stop ermee!
Ze mag blij zijn dat ze jouw paardje mag verzorgen en al helemaal dat er voor haar een les wordt geregeld.
Mevrouw wordt op haar wenken bedient Boos! en nog is het blijkbaar niet goed genoeg voor haar.

Daarbij komt dat ik denk dat het nooit met haar gaat werken,
zeker niet omdat er al zoveel irritaties zijn (wat volkomen begrijpelijk is hoor Knipoog )
Je paard verdient iemand die zijn uiterste best voor hem doet Lachen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:47

Stop er toch mee.
Er zijn genoeg meisjes die er waarschijnlijk veel blijer mee zijn om jouw paard te rijden.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:31

Ik zou er dus mee stoppen... ik heb ook een bijrijdster gehad waarmee de communicatie volkomen zoek was... Geloof maar dat ik het heel moeilijk vond om de beslissing te nemen om er mee te stoppen want het klikte geweldig met mijn paardjes, maar toen ik haar na een inenting en bij een waarschijnlijke lichte koliek aanval niet kon bereiken was wat mij betreft de maat vol. Je paard kan in een dergelijke situatie immers de dupe worden van gebrekkige communicatie. Ik heb nu nieuwe bijrijders (een stelletje) en dat gaat helemaal geweldig. Die kan ik bereiken wanneer ik wel, overleggen uit zichzelf met me hoe en wat...helemaal top dus.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:21

jeeej anke wat een geduld!!!!
echt erg hoor Knipoog

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:08

nou precies! Je zegt van ik geef haar de laatste kans en als er nog 1 keer wat gebeurd dan is het overr en uit. Ik denk eerlijk gezegd dat je dat dan ook niet doet! Als ik nu al zie hoe je het eigenlijk goedpraat, dan zal je dat de volgende keer ook doen.
Maar toch: geluk maak je zelf he!!! Daarvoor ben je niet afhankelijk van d eeen of andere bijrijdmuts die overal schijt aan heeft!!!! Dan zoek je dan toch een ander meisje die wel heel lief is enzo... Ik heb het zlef ook meegmeaakt dat het werkelijk nie meer ging met een bijrijdster, en ben blij dat ik die dr toen ook a la minuut heb uitgedonderd toen ze te ver ging!
Dus wanneer ga jij je eigen geluk maken??????

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:16

Het wordt idd tijd dat ik voor mijn eigen geluk ga kiezen..., maar dat is een moeilijke weg asl je dat niet gewend bent...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:37

Anke schreef:
Ik heb haar erop aangesproken en ze zegt dat het onzin is dat ze niet gemotiveerd zou zijn, dat ze anders niet 100,- per maand bijdraagt in de stallingkosten. klinkt heel logisch en lijkt mij ook.....
Ze zou zorgen dat het niet meer gebeurde....: te laat komen.

Klinkt voor jouw misschien logisch maar voor mij niet (ja ook ik ben door schade en schande wijs geworden Haha! )
Ik heb meerdere malen bijrijdsters gehad die zich hebben gedragen zoals die van jou nu doet, ook zij betaalde mee in de stallingskosten en vonden dat, doordat ze mee betaalde in de stallingskosten dat ze zich wel "het één en ander konden permiteren" dus juist doordat ze mee betaalden vonden ze dat ze zich niet aan álle regels hoefden te houden, weg ermee dus!
Dit gewoon even ter info, ze kan het wel zo mooi zeggen, ik ben wel gemotiveerd want ik betaal mee, maar daar veeg ik dus mijn kont mee af om het even lekker plat te zeggen Haha!

Ik ben het op den duur heel anders gaan doen, bijrijdsters die zich netjes aan de regels hielden én nog eens veel mee werkten op stal betaalde steeds minder tot niets, maar in mijn geval ging het niet om 1 paard maar om meerdere. Ik had zelfs 5 bijrijdsters op Kevin alleen al dus dan is zoiets als wat ik zeg wat makkelijker te realiseren, zal voor jou niet zo simpel zijn.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:46

ja dat is ook lastig. Maar als jij nou eens voor jezelf een lijstje maakt, waar een bijrijder voor jou aan moet voldoen: En ook de punten opschrijven waar je nu tegen aan bent gelopen, dan weet ik zeker dat de keuze niet meer zo moeilijk is!!!! En je kunt zelfs via een mailtje of smsje laten weten aan dat meisje dat je er toch geen goed gevoel meer bij hebt, en dat je er toch mee wilt stoppen. Is alweer minder confronterend voor jou, en dan is het hoogste woord eruit! En kun je haar wel weer beter aanspreken.
Toch????

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:53

Wat tanja zegt, merk ik ook bij Anton....

Ik hoef sowieso niets te betalen, maar hoe tevredener hij is, hoe meer vrijheid ik krijg. Ik mag het paard echt overal mee naar toe nemen en mag alles met haar. We hebben het hier wel eens met hem over gehad, en toen zei hij ook dat andere meisjes die voor hem hadden gereden dat niet mochten, die vertrouwde hij dat niet toe.
Zo werkt dat gewoon.... je zet je er voor in en daar krijg je wat voor terug. Is er geen inzet, dan houdt het snel op.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:54

Mariek1983 schreef:
ja dat is ook lastig. Maar als jij nou eens voor jezelf een lijstje maakt, waar een bijrijder voor jou aan moet voldoen: En ook de punten opschrijven waar je nu tegen aan bent gelopen, dan weet ik zeker dat de keuze niet meer zo moeilijk is!!!! En je kunt zelfs via een mailtje of smsje laten weten aan dat meisje dat je er toch geen goed gevoel meer bij hebt, en dat je er toch mee wilt stoppen. Is alweer minder confronterend voor jou, en dan is het hoogste woord eruit! En kun je haar wel weer beter aanspreken.
Toch????

Niet mee eens
Zeggen dat je er mee wil stoppen, dat doe je persoonlijk (evt. via de telefoon) en niet in een smsje of een mailtje.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:57

Ik zou er gelijk mee gestopt zijn...

Ik heb zelf ook niet de mogelijkheden om een eigen paard te onderhouden, dus rij ik ook bij iemand. Zoals ik het zelf zie, ik wil graag rijden en iets met paarden doen, als je dan de kans krijgt om dat bij iemand te doen, grijp die dan met 2 handen aan en laat wat van je horen!!

Ik heb geen contract hoeven tekenen, hoef niets bij te dragen aan de kosten, maar alles wat ik hoef te doen is even laten weten wanneer ik kom en wat ik van plan ben.

Kleine moeite toch?

Lijkt me ook niet meer dan normaal dat je fatsoenlijk omgaat met een ander zn spullen, en zeker met het paard. Het is wel een dier waar je voor moet zorgen en enige verantwoordelijkheid voor moet nemen.

Nee, ik had t allang niet meer toegestaan..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 14:14

Als ik er een einde aan zou maken, dan zou ik dat ook mondeling willen doen,liefst persoonlijk en anders via telefoon.
Jeetje weten wat het beste is, is heel iets anders dan DOEN wat het beste is, die stap is best groot....
Ik kijk het deze week nog even aan....en anders zeg ik dat deze maand de laatste is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:18

Die was echt mijn paard niet meer opgekomen.
Wat een verwaand nest, wat denkt ze wel niet?

Ik heb vroeger ook altijd bij andere mensen gereden en zelfs met mijn 11, kwam ik netjes de afspraken na.
Verder spoort die moeder ook niet, want zou ik er ook maar aan denken gemaakte afspraken niet te doen, dan kreeg ik tuis ook nog windkracht 10 van voren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:18

Ik ben dan wel geen verzorgster geweest, maar reed wel paarden van andere tot een aantal jaren geleden (is zowat toch het zelfde)
Niemand stelde mij eisen. Ik stelde mijn eisen zelf wel.

Mijn eisen voor mijzelf: (en die gelden nog altijd)
- Poetsen tot het absoluut schoon is.
- Elke borstel die gepakt is, ligt terug op zijn plek voor de volgende borstel gebruikt word.
- Tuigage, of andere materiaal die op een paard horen, hangen netjes op en liggen niet op de grond of slingeren nergens rond.
- Tuigage en andere materialen, worden op tijd gepoetst,uitgewassen enz.
- Dekjes met zweet worden vervangen door een ander en uitgewassen.
- Alle spulletjes worden achtergelaten op de daarvoor bestemde plek.
- Na het rijden de benen netjes afspuiten.
- Elk klein mankementje, ook al is het zo klein als een miniskuul schaafwondje, worden gemeld bij de eigenaar.
- Bij elke les, op tijd aanwezig zijn en nooit hoeven te haasten.
- Ik was 6 dagen in de week bezig met het paard (meerdere) en afmelden gebeurde alleen als dat echt noodzakelijk was (doodziek ofzo)
- De stal behoord schoon te zijn, mag deze niet aangevuld of leeggehaald, toch is het in een hoek leggen van een drol een kleine moeite.
- enz enz.

Nu ben ik ook wel een ongelooflijke perfectionist, maar toch. Niemand hoefde mij uit te leggen hoe iets gewenst was.
Zo zijn er vele meiden te vinden.
Ga niet accoord met altijd te laat komen, niet op tijd afmelden, slordig met spullen omgaan, en je constant op de zenuwen werken.
Voor haar 10 andere en een blijer paard en eigenaar.

Natuurlijk is een hartig woordje en een belofte om het beter te doen iets fijns, maar spreek wel met je zelf af dat deze te laat koming, de laatste was.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:49

Ik ben benieuwd waarom ze niet reageert in dit topic Verward
Aangezien jullie het over pb's hebben neem ik aan dat ze een bokker is?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:52

griebels schreef:
Ik ben benieuwd waarom ze niet reageert in dit topic Verward
Aangezien jullie het over pb's hebben neem ik aan dat ze een bokker is?

Dat vroeg ik me dus ook al af.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:33

kappen, dr zijn er genoeg die op je paard willen rijden, voor haar tien anderen

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:18

Anke schreef:
Als ik er een einde aan zou maken, dan zou ik dat ook mondeling willen doen,liefst persoonlijk en anders via telefoon.
Jeetje weten wat het beste is, is heel iets anders dan DOEN wat het beste is, die stap is best groot....

Dat kan ik me goed voorstellen...
maar vergeet niet dat met deze situatie het aller belangrijkste jouw paard is.
Ik zou echt het zelfde gevoel hebben hoor, maar als ik dan in zo'n situatie aan me paard zou denken... nee echt, dat pik ik van niemand. Mijn paard verdient het beste van het beste en als een verzorgster zo makkelijk erover denkt/ mee omgaat, dan doet het me vrij weinig meer om te zeggen dat ze niet meer hoeft terug te komen.
En al helemaal als ik dan ook nog eens les voor diegene zou hebben geregeld.

Op deze manier kom jij zelf toch ook helemaal niet tot rust.
Je hebt niet voor niks een verzorgster genomen...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:31

ja zou ze dit topic onder andere niet al gelezen hebben?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 20:05

Denk het wel, maar heb haar ook gezegd dat alles wat ik op bokt zeg, niets nieuws is. En dat ik vind dat ik dit toch gewoon op bokt kan plaatsen, ondanks dat zij ook een bokker is.
En dat ze niet in het topic reageert is haar groot recht, zou ik ook niet doen als ik haar was.
Maar wat veel vreemder was, ik heb van haar 1e en 2e les topics geplaatst bij HAW, en haar de link gestuurd, ze bekijkt ze dan wel en leest de reacties, maar reageert zelf helemaal niet.
Daar mis ik dan ook weer de betrokkenheid en het enthousiasme!
Ze is idd een bokker, maar haar naam noem ik niet, zou niet leuk voor d'r zijn. Bovendien zit ze eigenlijk nooit op de paardentopics maar meer bij jeugddingen enzo.....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 20:07

Ik denk dat het beste is om deze maand af te laten maken en dan te stoppen ermee, periode loopt 20 januari namelijk af.
Maar het is gewoon niet 1 ding, het zijn er zoveel en misschien doe ik wel moeilijk, maar ik wil het gewoon goed en anders niet.
Dan leer ik mijn vriend wel hoe hij goed moet longeren en dan longeert hij haar maar af en toe ipv een bijrijder....

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:55

Nou, het beste ermee en vergeet niet dat er genoeg meiden zijn die een verzorg paard zoeken.