Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
carien13 schreef:om het nu even deudelijk te maken over dat trillen bibbereb shaken enzo:
bibberen(of rillen). bibberen of trillen in niets anders dan snel opeenvolgende spiercontracties. spiergebruik produceert veel warmte, en met hun enorme spiermassa's zijn paarden uitstekende'' bibberaars''. Ze kunne dit makkelijker en effecienter dan de mens![]()
Wil je meer info over waarom je een deken niet op zou doen??? ga dan naar www.paardnatuurlijk.nl en daar heb je een hel site klik op: Natuurlijke kennis: bekapping,verzorging,omgang enzv. Het is een prima site en je leest ook veel meer andere leuke dingen
carien13 schreef:ben het met je eens........owjha eigenlijk hoef je ook geen zweetdeken op te doen als hij bezweet is hoe doen paarden dat dan in de natuur ook een deken op van blaadjeshet is juist goed dat ze langzaam afkoellen
dat doen ze niet voor niets
iok heb ook wel zweetdeken op h00r
![]()
. Hij hoeft daar niet zijn kunstjes en dergelijke te doen. Dat is een van de dingen die ik van PN dus absoluut nooit zou doen. Mijn paard bezweet buiten neerzetten. 
, en dat is gewoon niet te doen rijden met zo'n vacht Flippertje schreef:Mijn paardje is geschoren en staat daarom nu onder 2 dekens. Hij wordt bijna iedere dag gereden, met een dikke vacht droogt hij niet meer op. Daarom hebben wij hem onder de deken gezet, en later geschoren.

Dagie schreef:wat een onzin site zeg dat www.paardnatuurlijk.nl pff... :S