[poll]hebben jullie je paard/pony met deken staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hebben jullie je paard(en)/pony('s) met deken staan

ja mijn paard/pony staat met een deken want...
169 (65%)
nee mijn paard/pony staat niet met deken want...
88 (34%)

Totaal aantal stemmen: 257

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 02:19

Die van mij staat niet onder een deken. Ze staat de laatste tijd alleen maar binnen. Ze heeft geen deken nodig, voor de 2x dat ik in de week echt rij onder het zadel vind ik het niet nodig, dan maar een dikke deken op onderweg naar huis. En op stal een zweetdeken. En voor de kar zweet ze bijna niet. Dus voor Lasagna is het gewoon niet nodig Lachen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 02:50

Ja, mijn paard staat met een deken want... ANDERS KRIJGT IE HAAR. En das niet zo fijn...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 03:04

Coentjuh; omdat het anders geen doen is in de winter, hijs dan zooo ontzettend vies!!! Bloos!

Zien? Knipoog

=>
Afbeelding

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 03:12

Hof staat onder de deken, omdat hij nog wedstrijden heeft gelopen en zo'n beertje vind ik dan lelijk.

Ayco (nog) geen deken, omdat die nog niet volop wedstrijden loopt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 08:06

carien13 schreef:
om het nu even deudelijk te maken over dat trillen bibbereb shaken enzo:

bibberen(of rillen). bibberen of trillen in niets anders dan snel opeenvolgende spiercontracties. spiergebruik produceert veel warmte, en met hun enorme spiermassa's zijn paarden uitstekende'' bibberaars''. Ze kunne dit makkelijker en effecienter dan de mens

Wil je meer info over waarom je een deken niet op zou doen??? ga dan naar www.paardnatuurlijk.nl en daar heb je een hel site klik op: Natuurlijke kennis: bekapping,verzorging,omgang enzv. Het is een prima site en je leest ook veel meer andere leuke dingen OK dan!

De discussie over paardnatuurlijk is kortgeleden al geweest. Ik heb toen al eens gezegd 'past niet bij mij' en daar is nog steeds niets aan veranderd.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 08:07

carien13 schreef:
ben het met je eens........owjha eigenlijk hoef je ook geen zweetdeken op te doen als hij bezweet is hoe doen paarden dat dan in de natuur ook een deken op van blaadjes Verward het is juist goed dat ze langzaam afkoellen dat doen ze niet voor niets iok heb ook wel zweetdeken op h00r Schijnheilig Tong uitsteken

In de natuur worden ze zelden tot zweten aangedreven . Hij hoeft daar niet zijn kunstjes en dergelijke te doen. Dat is een van de dingen die ik van PN dus absoluut nooit zou doen. Mijn paard bezweet buiten neerzetten.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:13

Ja mijn paard en pony staan allebei met 2 dekens op... ze hebben een aardig dunne vacht en dat wil ik graag zo houden Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:35

Ja mijn paard staat met een deken op.
Hij is namelijk geschoren omdat anders een oververhit lichaam krijgt tijdens het rijden, aangezienhij echt een hele dikke wintervacht heeft.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:05

Bijna al mijn paarden staan onder het dek.
Ze komen allemaal in training.
En dat is dus giga zweten, en ik moet soms wel een paar uren op stal blijven om met dekens lopen te verwisselen.
Dus daarom een deken, want als ik die niet om doe, dan heb allemaal beer paardjes Tong uitsteken , en dat is gewoon niet te doen rijden met zo'n vacht

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:16

mijn verzorg paard heeft ook een deken op, mijn andere verzorg paard niet want die heeft een super dikke vacht..!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:19

Ja, hij is nl geschoren.
Vorig jaar kon ik hem met dekens mooi kort in de haren houden, maar omdat ik hem deze herfst 3 mnd niet heb kunnen rijden is ie ondanks de dekens toch doorgeschoten in het haar.

Ebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:47

Mijn paarden dragen ook geen deken, omdat eentje nog een veulen is en mijn merrie waar ik mee rijd heeft niet echt een dikke wintervacht en zweet daardoor ook niet overdreven hard, ik kan haar gemakkelijk droogstappen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:49

Ja, ze is namelijk geschoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:56

Nee, ze hebben beide een prima wintervacht gekweekt die hen prima warm houd Lachen.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:58

Neen geen deken op want,

hebben ze nooit opgehad, hebben ze ook niet nodig als ze nat zijn na het rijden krijgen ze gewoon een zweetdekentje op

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:54

Mijn Anda heeft wel een deken op.
1 omdat hij geschoren is en 2 vindt het altijd zowiezo wel handig...een deken...bij een wit paard Haha!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:34

Onze arabieren hebben geen deken op.
Ten eerste hebben ze het niet nodig, omdat ze het niet koud hebben zonder deken. En om een dikke vacht tegen te gaan hoef ik het ook niet te doen, want ze hebben een hele dunne wintervacht. Ze hebben dus ook niet last van snel zweten.
Wat ik daarbij nog even wil zeggen: Ik ben op zich niet tegen het gebruik van dekens. Ik vind het voor onze eigen paarden niet nodig, maar als iemand anders wel een deken op wil doen vind ik dat ook prima.
Maar ik wordt alleen af en toe niet goed van de vele fabeltjes rond de Arabieren, waarvan een dat ze niet tegen de kou zouden kunnen.
Wij hebben er 6 en die staan in de winter gewoon buiten en die hebben het nog nooit koud gehad. Dus een deken prima, maar niet gaan zeggen dat je arabier het anders te koud krijgt, want dat is gewoon niet waar!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:46

Ik denk, Ran, dat het ook niet rasafhankelijk is maar paardafhankelijk. En dat is het ook. Naar je paard kijken. Alleen die kan je vertellen of het al dan niet nodig is.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:50

Dat zal het ook wel zijn, ja. Een kennis van ons had eerst een Engelse dartmoorpony en die moest ook een deken op tegen de kou. Dat zou je niet zo gauw denken van zo'n pony.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:20

Flippertje schreef:
Mijn paardje is geschoren en staat daarom nu onder 2 dekens. Hij wordt bijna iedere dag gereden, met een dikke vacht droogt hij niet meer op. Daarom hebben wij hem onder de deken gezet, en later geschoren.

Voor mij geldt dezelfde reden, hij is ook geschoren en heeft nu een dikke deken op en als het vriest of heel erg koud is krijgt hij nog een onderdeken erbij

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:33

ik wist niet waar ik voor moest kiezen. Mijn pony staat zonder deken, omdat ik hem niet intensief rijd, dus in de winter rusitg aan doe met rijden. Mijn paard staat wel met deken op, we hebben haar sinds 15 oktober. ze had ook al een dken om gehad, en heb het tegen de wintervacht.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:02

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:35

ja mijn paard staat onder 3 dekens. Omdat hij geschoren is en ik hem glad -lees warm- wil houden.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:15

Dagie schreef:
wat een onzin site zeg dat www.paardnatuurlijk.nl pff... :S

Omdat het tegen je principes ingaat?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:23

Wow, er staan er wel veel met dek zeg!
Helaas staat Sting ook met dek. Geen superwarme ofzo, maar toch.
Ik heb er 1 op omdat hij vorig jaar aan het eind van de winter erg vermagerde omdat hij het koud had. Hij at een half pak hooi per dag! Dat hoop ik op deze manier te voorkomen.