[poll]is jullie paard nou gechipt of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

is jullie paard gechipt??

ja.......waarom?
119 (75%)
nee....waarom???
39 (24%)

Totaal aantal stemmen: 158

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:54

beautylover schreef:
nou omdat het toch iets elecktrisch is wat in het paard zijn lichaam zit...

Als je dan ergens tegen bent.. zorg dan ook dat je weet wáár je tegen bent. Een chip is nml niet electrisch, maar magnetisch.

Fleur is trouwens gechipt op de keuring, anders mocht ze de ring niet in. Principieel ben ik tegen, maar niet zo fel dat ik het gevecht aanga.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:56

Ja, mijn paarden zijn gechipt; omdat het moet, en omdat ik, ook na intensief speuren en navragen, maar heel weinig negatieve gevolgen van chips heb kunnen vinden. De feiten onderschrijven de "horrorverhalen" niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:00

Cassidy schreef:
Ook als je paard niet is gechipt kun je wedstrijden rijden.
En vertel eens eerlijk, hoe vaak ben je gecontroleerd?

Niet met een draver, dan kom je de baan niet eens in . En bij elke kwalificatieproef wordt hij weer gecontroleerd (dat zal nu weer in februari 2005 worden denk ik).

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:45

Mijn pony was al gechipt en mijn paard hebben we zelf laten chippen, is nou eenmaal verplicht op wedstrijden

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:32

Mijn paard was al gechipt, maar ik zou het anders zelf gedaan hebben. Vooral door de identificering!
Maarre het is natuurlijk mooi dat je zo'n duidelijk standpunt hebt tov chippen. Maar ik denk niet dat er straks nog paarden te vinden zijn die niet gechipt zijn. Vooal niet als het toch wordt verplicht...
Dat is het banketstaaf met dat soort kwesties, maar ik vind dat ze gewoon 1 lijn moeten trekken met dit soort zaken...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:53

Rachel & Bo zijn gechipt.
Indy niet, moet nog.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:35

beautylover schreef:
nou omdat het toch iets elecktrisch is wat in het paard zijn lichaam zit...

hihihih...sorry hoor...hahaha...iets elektrisch...ja, en wat nou als het paard struikelt over het elektriciteitssnoer...

Sorry hoor, maar je kunt overal kamelen op de weg zien. En wat Anky vindt, is voor mij geen referentie.
Vind trouwens toch al opvallend dat iedereen over paardendingen andere dingen zegt...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:51

Toen Chubby gekeurd werd voor het Tinkerstamboek kreeg ze gelijk een chip en een paspoort...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:57

Ja die van was al gechipt toen ik hem kocht en anders had ik hem laten chippen anders kwam ik 15 januarie de ring niet in.
Ben er ook niet tegen hoor.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:59

Mijn vader vind het niet nodig. En doet het pas als het echt nodig is als het verplicht is Knipoog

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:02

Mijne is niet gechipt, heb ontheffing aangevraagd (en kreeg gister de brief terug met daarin dossier-nummer 612, zijn er dan zo weinig die ontheffing aanvragen?)

Maar nu las ik dat zelfs als je je paard zijn DNA hebt laten registreren, je alsnog moet chippen en ZES maanden moet wachten voor hij geslacht mag worden Verward

DNA vind ik een veel veiligere en meer betrouwbare methode.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:08

ja...ben er zelf bij geweest dus...we hebben ervoor gekozen omdat je verplicht bent nu...anders mag je je paard niet vervoeren...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:09

callippo schreef:
Mijne is niet gechipt, heb ontheffing aangevraagd (en kreeg gister de brief terug met daarin dossier-nummer 612, zijn er dan zo weinig die ontheffing aanvragen?)

Maar nu las ik dat zelfs als je je paard zijn DNA hebt laten registreren, je alsnog moet chippen en ZES maanden moet wachten voor hij geslacht mag worden Verward

dus je vind DNA veiliger dan de chip ofwat?? Schijnheilig

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:10

ik moet nu een brief schrijven...
zou iemand mij willen helpen:o

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:19

callippo schreef:

6 maanden wachten om voor menselijke consumptie te laten slachten, omdat DNA vwb controle paard en paspoort horen bij elkaar niet gelijk ter plekke gecontroleerd kunnen worden en daarom dus fraude gevoelig zijn.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:22

Tessebes schreef:
Dat is niet waar, je mag je paard niet vervoeren zonder paspoort + chip, maar gewoon rijden mag wel.

ow,, Ik mocht van de eigenaren waar is sta met mijn pony de dam niet af zonder chip

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:24

Happiness schreef:
Mijn vader vind het niet nodig. En doet het pas als het echt nodig is als het verplicht is Knipoog

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar het is nu verplicht. Er is nog wel spraken van een overgangsregeling, dus je zou het uit kunnen stellen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:25

Sting is wel gechipt. Wel zo makkelijk en goedkoop. Ik snap dat er mensen tegen zijn, maar bij hoeveel paarden gebeurt het nu echt dat hij gaat zwerven?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:29

Sting schreef:
Sting is wel gechipt. Wel zo makkelijk en goedkoop. Ik snap dat er mensen tegen zijn, maar bij hoeveel paarden gebeurt het nu echt dat hij gaat zwerven?

dat is dus de vraag..... daar zijn geen raporten, cijfers, ed over. En ik zeg niet dat het niet gebeurd is of kan gebeuren, maar schijnbaar zijn er mensen die het "leuk" vinden om anderen bang te maken met een dood vogeltje.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:30

ja, omdat ik wedstrijden wil gaan rijden Nederland, we hebben ze dan allebij maar gechipt

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:32

Mijn paard is natuurlijk gechipt omdat het verplicht is voor de wedstrijden. Ik ben er niet tegen. Ik heb ook ijn hond en kat gechipt! Als ze dan kwijt zijn kunnen ze mij tenminste bellen, en de direnarts staat ook geregistreerd.

Sprak laast wel iemand die een compleet dna onderzoek had laten doen omdat ze het zielig vondt om haar paard te laten chippen. Voor chippen ben je ongeveer 50 euro kwijt en zo'n ondezoek kost het dubbele. Ook op wedstrijden kunnen paarden gelijk gecontroleerd worden! OK dan!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:39

DNA-onderzoek kost volgens mij geen 100 euro hoor.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:59

Cassidy schreef:
Mijn paarden zijn niet gechipt omdat ik er niet van overtuigd ben dat de chip veilig is. En als ik de verhalen hoor dat paarden twee keer gechipt zijn omdat de eerst chip onvindbaar is (of was de afleesapparatuur defect?) krijg ik toch echt de kriebels...

Ik heb ontheffing aangevraagd en ook gekregen, paspoort is inmiddels binnen, DNA is aangevraagd en ik verwacht ook ieder moment de uitslag terug.

Ik ben ook tegen het chippen en mijn paard is ook niet gechipt. Kan jij mij meer vertellen over die ontheffing? waar kan ik die aanvragen, en wat voor redenen moet ik daarvoor opgeven?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 14:02

vossebier schreef:
Ik ben ook tegen het chippen en mijn paard is ook niet gechipt. Kan jij mij meer vertellen over die ontheffing? waar kan ik die aanvragen, en wat voor redenen moet ik daarvoor opgeven?

mij zelfde vraag alleen de site wist ik wel....hoop ik tenminste als ik hem terug vind hier Bloos

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 14:04