Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:20

Ja, ik stap op elk manegepaard dat een heel uur heeft moeten werken en bekaf is zonder angst of problemen, graag zelfs Haha!
een fris paard dat ik niet ken is wel wat anders Schijnheilig

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:23

xKatleentjex schreef:
Ja, ik stap op elk manegepaard dat een heel uur heeft moeten werken en bekaf is zonder angst of problemen, graag zelfs Haha!
een fris paard dat ik niet ken is wel wat anders Schijnheilig

haaha dat kan ook he Tong uitsteken

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:25

Ik stap ook op ieder paard, vind dat altijd wel leuk Haha!
Hoe gekker hoe beter Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:31

Ik moet ook wel een beetje glimlachen om "op de manege mag ik op de moeilijkste paarden". Dat mocht ik vroeger ook en dan vond ik mezelf heel wat, dacht echt dat ik iets kon Lachen.

Pas als je bijvoorbeeld een jonge draverhengst in topconditie gaat inrijden, weet je écht wat het woord "moeilijk" in kan houden *LOL*

Die moeilijke manegepaarden en -pony's, daar stap ik nog steeds wel op als het zich voordoet Haha!.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:31

Ik stap op elk paard eigenlijk, ben nooit echt bang ofzo. Misschien komt dat omdat ik nog niet veel nare ervaringen heb gehad.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:42

9 van de 10 paarden stap ik op. Ik ben niet snel bang of onder de indruk van een bepaald paard... uiteraard kan ik niet de hele wereld aan en dat houd ik echt wel in mn achterhoofd Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 19:11

Valt me op dat er gepraat wordt over dat men de rotbokken laat staan. Neem nou bijv het paardje van mijn vriendin, een dravertje die nog veel moet leren. Geen makkelijke dame, maar absoluut niet gemeen. Ze heeft dr al bijna een jaar, en in die tijd heb ik er welgeteld 1x opgezeten. Terwijl ik weet dat ik er zo op mag als ik het zou vragen.
Zelfde geldt voor de Tinker van Blackstar (bokker dus) Ontzettend lief ding, zit absoluut geen kwaad in, geen greintje, alleen ontzettend snel. Ook hier bedank ik voor, en dat terwijl Jamaica me af en toe best eens alle hoeken van de bak laat zien (en ik haar dan weer Haha!) Krom eigenlijk

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:18

Wij kregen vroeger op de manege regelmatig pony's uit de handel, waarvan we lang niet altijd wisten of ze en hoe ze beleerd waren.

En ik mocht er vaak op om uit te proberen. Vond mezelf toen ook heel wat. Inmiddels ben ik erachter dat het niet om ging dat ik goed kon rijden, maar dat ik kon blijven zitten (over het algemeen Schijnheilig ) en niet bang was.

Achteraf gezien misschien best link, maar ja het is allemaal goedgekomen. Maar ik ben nu wel een stukje voorzichtiger.

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:25

Ik stap liever niet op paarden die ik nog nooit eerder heb gezien, of waarvan ik weet dat die er heel snel vandoor gaan of bokken enzo .
Maar als iemand zegt: wil je er even op? en ik weet dat het een lief paard of pony is dan GRAAG!! *LOL*

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:53

Dookie schreef:
Ik heb er niet zoveel problemen mee, alleen die gemene stijgeraars niet.
Maar wel altijd met cap op.

Dit is ook mijn mening. Zodra ze al beginnen met steigeren, terwijl ik er nog niet opzit, dan houd het al snel op. Daar kan ik echt giftig om worden (wacht dan tot ik erop zit Tong uitsteken )

Verder spring ik niet snel met een jong paard, of een paard waar van ik niet zeker weet of hij/zij over de hindernis gaat.

En altijd een cap op OK dan!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:56

ik stap op elk paard zolang ik ze niet ken.. behalve van verhalen ofzo
maar zodra ik weet dat hij veel bokt of steigert of wat dan ook dan laat ik het al gauw aan me voorbijgaan omdat ik er dan al met zo'n gevoel op ga zitten van.. ojee dalijk doet hij het ook bij mij!
maar zolang ik niet weet wat ze doen (bijvoorbeeld bij een nieuwe op de manege en ik bne de eerste die erop gaat) heb ik er geen problemen mee..
klinkt raar ik weet het Tong uitsteken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:58

stef schreef:
Valt me op dat er gepraat wordt over dat men de rotbokken laat staan.

Jonge onervaren dieren of snelle paarden vind ik geen rotbokken.
Maar als je bij voorbaat al weet dat een paard alles gaat doen om je eraf te krijgen of smerige truucjes uithaalt, dan mogen ze er lekker zelf mee verongelukken.
Dank je feestelijk Doei, doei

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:00

[quote="Renske20"]in principe stap ik overal op, alleen als ik weet dat ze levensgevaarlijk doen, dus bv echt verreden gemene knollen die op een africhtingsstal binnen komen, nee daar bedank ik voor[quote]

voor mij hetzelfde Lachen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:07

Inprecipe stap ik ook wel overal op, maar als ik hoor dat het paard best gek is zet ik toch mn cap wel ff op. Ik ben niet bang om op iemand anders zn paard te gaan zitten maar doe wel zo voorzichtig mogelijk

rider

Ik stap in principe (bijna) overal op. Ik vraag wel altijd even wat voor karakter het paard heeft en wat ermee aan de hand is (want de meeste mensen vragen nu eenmaal niet zomaar of je op hun paard wil rijden, over het algemeen is er wel een achterliggende reden waarom ze zelf NIET willen rijden. Knipoog ).

Ik heb een redelijk stevige zit en ik kan aardig wat uit zitten, maar als ik van tevoren denk dat een paard echt zwaar gestoord is, dan ga ik er niet op. Dat gaat me dan weer net even te ver. Ik rij trouwens op onbekende paarden wél altijd met cap.

Ik ben niet bang aangelegd, maar zoals ik al zei, er zijn grenzen. Echte verklote rotbokken laat ik toch graag aan de professionals over. :p

En normale, brave paarden, daar stap ik zonder angst op, ook al zijn ze 2 meter hoog. Knipoog

Priscilla_xx

ik zou er wel zo opstappen..
alleen niet op een paard waar je al van weet dat je er al weer af ligt zonder dat je er al helemaal opzit Tong uitsteken

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:14

Eigenlijk stap ik overal wel op, wil wel weten hoe en wat..ongeveer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:16

Je wil niet weten hoevaak er over dat Hoe en wat gelogen wordt Haha! Haha! : D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:20

gijsenkim schreef:

Haha! Dat is ook wel weer zo.

Van die opmerkingen als: hij stijgert niet....ughe ughe hoog ughe

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:21

vraag wel of er nog speciale dingen zijn...
Voel ik me niet veilig ben ik er ook zo weer af!!!!!!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:27

gijsenkim schreef:

Yep, een uitspraak die je ook nog wel eens van paardeneigenaars hoort over hun eigen (b)engeltje "Dat doet hij anders nooit Bloos! ) , met als gevolg dat je samen op de grond ligt........

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:44

nee, Haha! degene mag zelf zijn nek breken met dat paard. Op een paard van een vriendin wil ik nog wel stappen. maar verder niet...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:08

ik stap geregeld op andermans paarden maarja ik rij ook bij een handelstal, dus je kan ze nooit vertrouwen, ben weleens op een paard gaan zitte waarvan ze zeiden hij kent alles al en dan blijkt dat ie helemaal niks kent en vervolgens recht omhoog komt Bloos

maarja ik ben niet zo snel bang te krijgen Haha!
hoe gekker hoe liever OK dan! Vingers aflikken

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:13

Mmm, ja hoor... ik stap wel op ieder willekeurig paard... MAAR, ik vraag altijd eerst even of het een steigeraar of een gemene bokker is... in dat geval stap ik er dan niet op. Verder vind ik het wel leuk om eens op andermans paard te rijden, vooral als ze wat moeilijker zijn. Daar leer je weer van zeg ik altijd maar.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:20

Ik ga overal op.. Rijd graag op verschillende paarden! Ik ga er alleen op als ik een goed stel schoenen/laarzen en een cap heb want anders stap ik er wel mee aan de hand.