Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vertigo schreef:Met ouder worden, word je inderdaad realistischer... Je beseft dat de kans klein is dat een verkocht paard een lang en gelukkig leven zal hebben.
Je beseft dat geen enkel paard perfect is ...en dat het een grote voldoening kan geven met een paard, ondanks zijn gebreken, door te zetten.
.
Ik realiseer me dat ik niet de enige paardenliefhebber ben, dat mijn paard het ergens anders ook goed kan hebben en ik heb juist minder zin in gebreken. Ben zelf ook wat breekbaarder namelijk

Percy schreef:Mijn realiteit is bij het ouder worden juist de andere kant opgegaanIk realiseer me dat ik niet de enige paardenliefhebber ben, dat mijn paard het ergens anders ook goed kan hebben en ik heb juist minder zin in gebreken. Ben zelf ook wat breekbaarder namelijk
![]()
Wat ik vroeger als een uitdaging zag, daar heb ik nu geen zin meer in. Ik wil gewoon genieten van mijn hobby en sport. De strijd aangaan moet ik al genoeg in het dagelijkse leven.

Percy schreef:Mijn realiteit is bij het ouder worden juist de andere kant opgegaanIk realiseer me dat ik niet de enige paardenliefhebber ben, dat mijn paard het ergens anders ook goed kan hebben en ik heb juist minder zin in gebreken. Ben zelf ook wat breekbaarder namelijk
![]()
Wat ik vroeger als een uitdaging zag, daar heb ik nu geen zin meer in. Ik wil gewoon genieten van mijn hobby en sport. De strijd aangaan moet ik al genoeg in het dagelijkse leven.
, en zit ik ook niet meer op uitdagingen te wachten (toen ik jonger was eigenlijk ook niet).
die zal haar paard nooit verkopen. Mijn pony staat nu ook te koop, omdat ik er te groot voor ben en ik bij de paarden wil gaan starten. Ik heb er eigenlijk minder moeite mee dan ik verwacht had.. ook al ben ik echt gek op dat beest. Ik weet dat het niet meer gaat, dus dan zal ze wel weg moeten. (ik denk dat mijn vader wegloopt als we er nog een bijkopen
hij kreeg al bijna een hartaanval bij het idee dat we straks miss 4 paarden hebben
' 
)
Het zijn gewoon echt fijne mensen. Ik heb inmiddels een nieuw paard, en heb er echt geen spijt van dat Eldien is verkocht. Die pony doet super haar best voor Inge, en ik weet dat ze dat niet zou doen als ze het niet fijn zou hebben (het is nogal een, ehhh, karakterpaardje
)

helaas blijkt hij sinds die val met t steigeren en vlak erna een val in de wei, een scheef bekken te hebben, wat nu na 2 jaar sukkelen en de diagnose ataxie(wat dus niet zo is) eindelijk duidelijk wordt.

dus t moet wel heel gek gaan wil ik haar verkopen, maar door zo'n hel als met Quentin, alleen maar steigeren en gevaarlijk doen, nee dat hou ik voor gezien 
Maar ik weet dat ze op een dag weggaat. Ik heb nog bepaalde doelen die ik met haar wil behalen. Het zal niet makkelijk worden, dat weet ik nu al. Ik heb een paar maanden terug zelfs op het punt gestaan om haar te verkopen. shana schreef:zo dat moest ik effe kwijt want ik erger me verschrikkelijk aan mensen die een paard zien als een gebruiksvoorwerp en verkopen zodra het niet meer aan hun verwachtingen voldoet !
Sjonniej schreef:Dit vind ik eigenlijk wel een beetje erg kort door de bocht.
Wij hebben dit voorjaar een pony verkocht. Hartstikke leuk beestje, deed geen vlieg kwaad, had een trukendoos, maar was wat lakoniek. Áls hij er moest wezen was hij er (dressuurproef), maar als we gingen trainen of condititietraining werd je doodmoe van hem. Hij moest constant aangemoedigd worden, constant je been eraan, iedere keer weer na een half uur met zijn kop jengelen.
Hij heeft 10 jaar bij ons gewoont, mijn ouders hebben hem vanuit het wild gekocht en hebben hem daarna helemaal opgeleid. Mijn vader is in klasse 3 van samengesteld mennen tweespan met hem gestopt, omdat wij niet naar klasse 4 wouden ivm. andere wedstrijden (verder weg).
Mijn pa zat dus met dat span aan de top. En hij wou weer een uitdaging, hij zat ondertussen aan de 50 winstpunten. Maar hier geen ruimte voor 10 pony's, hooguit 3 maar.
Dus eerst een nieuwe pony erbij, hartstikke gaaf jong ding. Wij daar helemaal mee aan de slag, en met de andere spanpony (David) bleef ik enkelspan rijden. Maar Hardy bleef dus constant staan. Ik vond hem niet leuk, je moest constant blijven drijven en hij liep zachter als het paard van me vriendin. Me ouders waren bezig met het jonge paardje en hadden eigenlijk ook geen tijd en zin meer om wat met hem te doen.
Nu is hij verhuist naar een klein, lief meisje in Zeeland. Hij staat dag en nacht in de wei 's zomers (iets wat heir niet kon), heeft binnen een stal van 5x3 meter, 2 vriendjes en hij hoeft niets anders te doen dan door het bos en strand wandelen. Dan heeft het beestje het daar toch vele malen beter?!
) 
shana schreef:dit is voor dit paardje inderdaad een hele goede oplossing !!
als ze bij dit meisje kan blijven heeft je paard terug een supergoede thuis gevonden maar als ze daar om de een of andere reden terug verkocht wordt weet je niet meer wat er met haar gebeurt en dat is 1 van de grootste reden dat ik mijn paarden bijhoud tot ze sterven !
ik ken verschillende mensen die een paard kopen en bv als het nieuwe er af is willen ze een ander paard ! en dat bedoelde ik met daar erger ik me aan , een paard is geen gebruiksvoorwerp dat je weggooit als je het beu bent !
als je je paard dan toch moet verkopen om de een of andere redenen zorg er dan voor dat ze een goede thuis krijgen en maak een contract op dat jij ze terugkoopt als ze terug verkocht wordt ( en stel een maximum prijs vast anders betaal je misschien het dubbele dan de prijs waarvoor je ze verkocht hebt)