welke van de 2 stallen zouden jullie uit kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 00:27

runningkawa schreef:
Ik ken nog geen 1 gebroken been, door de groepen
En ik kom nergens anders, als waar paarden in groepen lopen.

Ik zal niet ontkennen dat het vast wel eens zal gebeuren.
Maar dan moet je wel kijken hoeveel % van de paarden iets ernstigs overhoud van het in de groep lopen.
Denk daarbij aan alle paarden in opfok enz en hoevaak je dan hoort van ernstige blessures.

Denk dat dat heel wat minder is, dan bijv blessures door het rijden.
Ook daar dan mee stoppen?

Nee geef mij maar een paard in een groep, laat die van mij dan maar diegene met pech zijn, weet wel zeker dat hij naast het rijden ook als paard geleefd heeft. En dan heb ik een gerust geweten bij zijn dood.

Maar goed, je mag er natuurlijk best anders over denken, maar ik hoop in de toekomst meer paarden te kunnen kopen, zodat de groep groter word, heerlijk als je die met elkaar om ziet gaan.

ja, een paard in groep is veel gelukkiger, het is en blijft een kuddedier.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 08:15

Mijn paard leeft ook heus wel als paard. In de zomer ga ik voor een maand of 5 naar het land.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:04

allegro schreef:
Nog 1 goedbedoelde tip. Ga eens met de eigenaresse van Tessa praten die is ook even naar een stal verhuist waar alles beter was (binnenbak en niet naar buiten). Tessa werd daar zo ongelukkig dat ze nu weer terug is...

en nu als fijne eigenschap het weven heeft toegevoegd aan dr kenmerken!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:14

ow lastig aan de ene kant is de manege beter en aan de hem andere kant is de pension stal weer beter maar ik denk dat als je elke dag gaat rijden de pony geen land nodig heeft je moet gewoon veel aandacht aan hem besteden zodat hij geen stal ondeuchten krijgt anders heb je een probleeem maar je kunt nartuurlijk ook vragen of hij elke dag even in de bak mag staan om lekker te kunnen rennen rollen enz.enz.ik zou naar de manege gaan. Haha! Lachen Knipoog *LOL* Pling

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 09:28

Voordat ik luna had heeft ze altijd op stal gestaan. Ze heeft er niks aan overgehouden.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 09:30

maar talida,jij wil toch ook naar een stal?

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:57

tyson20 schreef:
maar talida,jij wil toch ook naar een stal?

Om voor Talida te spreken: maar wel waar ze buiten worden gezet voor een aantal uur over dag.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 10:01

Bij stal cruquis worden ze niet buiten gezet,ben ik zelf geweest. Maar maar maakt niet uit,maar zeg dan ook niks over een ander

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:04

Ze was aan het zoeken naar iets waar ze buiten werden gezet, was het laatse bericht wat ik van haar had gehoord. Volgens mij is ze zich nog aan het orienteren tussen stallen tussen haar huis en haar werk in.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 10:07

Het maakt ook allemaal niet uit,maar je moet niet over een ander banketstaaf als je zelf ook naar een stal gaat waar ze de hele dag binnen staan. Kom daar dan ook eerlijk voor uit.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:43

@ Paljassoffie: als er een zelfde soort stal in de buurt goedkoper zou zijn dan zou zijn dan gingen we daar met z'n allen heen, maar zo is het niet in deze regionen van Nederland. Het is overal duur!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:18

mag er een slotje op dit topic?

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:26

Heb je al op het uitroepteken gedrukt?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:31

ja nu gedaan

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:07

tyson20 schreef:
Bij stal cruquis worden ze niet buiten gezet,ben ik zelf geweest. Maar maar maakt niet uit,maar zeg dan ook niks over een ander

ze heeft niet gezegd dat het niet kan, dus we gaan het er nog even over hebben. Bovendien is het zo dicht bij mn werk dat ik in de lunj het zelf eventueel kan doen. Een als ze geworpen heeft heb ik een bijrijdster die vrijwel iedere dag kan overdag Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:10

tyson20 schreef:
Voordat ik luna had heeft ze altijd op stal gestaan. Ze heeft er niks aan overgehouden.

tal gelukkig ook niet, dus ik durf het wel aan om wat meer op stal en wat minder buiten te zijn. Misschien dat ze dan wat meer energie kan steken in het rijden en minder in het bezorgen van DA rekeningen Haha!

Net als bij mensen, zoveel paarden zoveel wensen. Als ze nu eens konden zeggen wat ze het liefst wilden Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:12

tyson20 schreef:
Het maakt ook allemaal niet uit,maar je moet niet over een ander banketstaaflen als je zelf ook naar een stal gaat waar ze de hele dag binnen staan. Kom daar dan ook eerlijk voor uit.

Verward Volgend mij meldde ik alleen dat het voor Tessa geen goede optie was, heb ik daar ergens iets anders over gezegd dan?