Ermee stopen omdat paard de trailer niet in wil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:44

ik zou als ik jou was niet stoppen met rijden en wedstrijden
nero die van mij wou er ook niet in
ik ben een keer in de trailer gaan zitten met een lang touw eraan
touw redelijk strak houden en net zolang blijven zitten toe hij op de klep staat met 1 of 2 benen
terug brengen op de grond met 4 benen geef hem wat lekkers en zo blijven oefenen tot hij er met 4 benen op de klep staat
laat hem er dan opstaan en geef dan wat lekkers
het kan mischien lang duren maar nero loopt nu zomaar de trailer in
of een emmer met biks pakken en rammelen en als hij een stap verzet richting de trailer wat geven
en dan loopt hij mischien ook wel de trailer in

als hij uiteindelijk in de trailer staat goed belonnen met halskloppen en wat lekkers
zet geen stang achter zijn kont want dan heb je kans dat hij er weer niet in wil
laat hem het gevoel krijgen dat hij eruit kan als de wagen stil staat Lachen
bij nero is dat supper goed gegaan
en we waren ook een paar keer onderweg gestopt tijdens het rijden en wat lekkers gegeven zodat hij weet dat er niets aan de hand is met rijden en en ander paard naast zich staat

su6 er mee OK dan!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:33

Er wordt al gauw gezegd dat trailertrainingen duur zijn, maar ik vind dat nogal meevallen. Wij rekenen 350 euro voor twee weken, gemiddeld is 2 weken ook voldoende. Daar zit stalling en voer bij in alsmede de lessen aan de eigenaar. Zo prijzig is dat toch niet? Een beetje pensionstalling kost ook 200-300 euro per maand en je krijgt echt waar voor je geld. Als je wilt mag je zelfs elke dag meetrainen.

In trailertrainingen gaat een hoop tijd zitten. Het vertrouwen opbouwen doe je in kleine sessies verdeeld over een dag. Zo'n paard heeft heel veel aandacht en herhaling nodig in het begin. Zeker bij trauma's is trainen een heel individueel gebeuren, aangepast op het paard.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 16:30

trailer trainingen zijn geen optie helaas...
Maar bedankt voor het aanbod, ik zal enkele tips van jullie gaan hervatten, en zal eens kijken wat die doet Lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:21

heb een boekje of trailer laden mag je wel lenen. misschien iets lezen over clickertrainen en zelf proberen. of iets lezen over parelli. boek uit de bibliotheek

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:07

Niet meer zelf gaan proberen, maar er iemand bijhalen die er echt ervaring mee heeft. Trek er een dag voor uit en dan is het waarschijnlijk al goed! Geloof het of niet, de methode Parelli werkt echt hoor. Daar is niets zweverigs aan, het bijna exacte wetenschap als je je erin verdiept (heb ik gedaan dus...). Hoop echt voor je dat je dit probleem te boven komt en je paard niet kwijt hoeft!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:09

je kan je paard ook leren targetten, dat heb je hem in 2 minuten geleerd en het is zooo handig, ik target Morrie door een boomsleepparcours, heb geen leidsels meer nodig en met trailerladen heeft het me ook goed geholpen. Je hebt alleen maar je vingers nodig en iets lekkers, pb maar voor meer info

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:06

monya schreef:
Wij geven ook trailertrainingen en meestal is het toch even de tips en trucs van de professional laten zien aan en laten doen door de eigenaar. Nogmaals: de grootste stakers zijn minder moeilijk, ze hebben zich het weigeren meestal gewoon aangeleerd. Zo lang er geen trauma in het spel is, kun je de paarden via een kordaat systeem leren te laden. Bij angst is er weer een ander systeem en bij paarden die de trailer afbreken, okee, dat vergt wat meer creativiteit.

Het klinkt zo vanzelfsprekend zoals je het verteld, maar toevallig kregen jullie mijn paard er helemaal niet in!! Schijnheilig , dus van mij mag je dat onderschrift wel weglaten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 18:35

Ran schreef:
Het klinkt zo vanzelfsprekend zoals je het verteld, maar toevallig kregen jullie mijn paard er helemaal niet in!! Schijnheilig , dus van mij mag je dat onderschrift wel weglaten.

Is die van jou ook zo'n ramp dan? Scheve mond

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:23

Nimmedor schreef:
Is die van jou ook zo'n ramp dan? Scheve mond

Eigenlijk best wel ja.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:15

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Re: Ermee stopen omdat paard de trailer niet in wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:17

Wat doet ie dan als je bij een trailer komt, Gaat hij gewoon staken of wordt hij bang, En weet je ook waarom hij de trailer niet in wil?

Ik heb niet zo heel veel verstand van, Maar ik vind neit dat je daarom moet stoppen. Misschien dat je gewoon rustig aan moet gaan oefenen met je paard en steeds een stukje verder zodat je laat zien dat een trailer niets ernstigs is,
Ik weet niet wat de achterliggende reden is dat hij niet de trailer in wil. Dus dat zul je er even bij moetne zeggen:) dat maakt het wat makkelijker:)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:19

misschien durft hij wel in een vrachtwagen, en misschien is er iemand van je rijvereniging die een plekje over heeft?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:19

Je deed toch zon trailer curses?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:38

Niet opgeven meid.
mijn pony wou ook de trailer nooit in.
Die gaat er nu ook in.
Je moet het niet met teveel mensen doen want dan worden ze alleen maar onrustig van.
Kies 2 of 3 mensen uit en that's it. (werkte bij mijn pony heel goed)
Eerst deden we het met een lijn erachter en dan aan trekken zodat ze erin sprong.
Later probeerde we het zonder lijn maar me mij ging ze aan de haal. Maar toen probeerde mijn vader het. Hij ging rustig voor de trailer klep staan praatte rustig tegen haar totdat ze rustig was en dan deed hij zijn arm om haar nek. En dan rustig stapje voor stapje de klep op. En als ze dan wil wegrennen weer rustig maken en verder. Zo is die van mij de trailer ingegaan. En nu loopt ze er zo in. en doet ze dat niet heb ik altijd mijn vader bij mij.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:51

Getemd. Topic als al bijna 3 jaar oud!!!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:05

Opzich mag je best reageren op oude topics als je iets nuttigs hebt toe te voegen maar een topic van 3 jaar oud..........nee, echt té oud Knipoog