Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dutske schreef:ik geloof van wel
de DA komt hem dan "inslapen" maar ipv een spuitje is het schieten
maar het vlees mag dan niet meer gebruikt worden denk ik
vonneke schreef:30 secondenk vind ik nogal lang!!
ik heb al heel veel paarden geschoten zien worden en daar was het binnen 1 seconde afgelopen,
schot -> paard doodstil op de grond
Slager (vader van vriendin) heeft vaak laten zien door het beest te duwen ergens dat ie echt wel heel erg dood was.
als mijn paard weg moet dan laat ik ze zeker slachten.

cissie schreef:Ik vraag me af waarom het vlees niet meer gebruikt mag worden? omdat het paard dood is gegaan buiten het slachthuis waarschijnlijk, dezelfde reden als bij het in slapen.
(Men weet niet wat er met het vlees is gebeurt en hoelang het dood is misschien)
. Jus_dOrange schreef:Het bloed moet er gelijk uit daarom snijden ze de halsslag(?)ader binnen 30 seconden open... En die zooi die ze erin gooien bij inslapen lijkt me niet goed voor de gezondheid eigenlijk.
sherwood schreef:voor geen goud ga ik kijken hoe iemand het hoofdje van mijn allerliefste paard doorboort en verminkt. En al helemaal niet hoe hij daarna respectoos aan z'n achterbenen wordt opgehangen (levend nog wel..) en daarna z'n ader doorsnijd. Voor geen goud. Ik hoef niet te zien hoe z'n mooie velletje wordt bedekt onder het bloed van hem zelf omdat mensen hem liever eten zonder bloed. Nee ik houd hem liever vast als het spuitje wordt gegeven. Is ook geen leuke ervaring, maar wel imo waardiger, hij wordt niet verminkt, doorgesneden of kapot gemaakt. Hij blijft zoals hij was, en dat is voor mij heel belangrijk.
IngridM schreef:niet goed voor de gezondheid........so what.......paar tellen later is ie niet meer...........
Uriah schreef:ik snap zowiezo niet dat iemand zn paard naar de slager brengt!
IngridM schreef:en hoe denk jij dat ze opgehaald worden ? met fluwelen handschoentjes ? opgegraaid worden van de grond met een grijpkraan is ook niet waardig, is dan precies hetzelfde...........
taverno schreef:En ik snap niet dat iemand een paard in laat slapen.
Zo kunnen we nog even door gaan,iedereen moet het uiteindelijk zelf weten.
Het is ieders eigen recht om er anders over te denken.Daarom hoeft een andere beslissing geen verkeerde te zijn.