Vorm van luchtzuigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:50

droebel schreef:
Heb je hem al eens iets gegeven voor de stress??? ALs je mijn verhaaltje had gelezen, dan had je ook gelezen dat ze van stress maagklachten kunnen krijgen. Je kan dan wel middeltjes voor z'n maag gaan geven, maar als de oorzaak (de stress dus) niet behandeld wordt, heeft dat dus totaal GEEN nut.

Ik ga hem niets geven tegen stress, hierin ga ik volledig met Pipo mee, de oorzaak van de stress moet worden aangepakt. Zoals je ook hebt kunnen lezen is het paard sinds kort van stal veranderd en heeft nu dezelfde omstandigheden als jouw paard.
Mijn paard is van nature erg gevoelig en zal daarom sneller in de stress schieten dan een wat minder gevoelig paard. Daar ga ik hem niet een middel voor geven, dat is zijn natuur. Helaas heeft deze karaktereigenschap er voor gezorgd dat hij is gaan luchtzuigen. Als je kijkt hoe hij was toen ik hem kreeg (bang voor alles, bij de vorige eigenaar flink mishandeld) en vergelijkt met nu dan is al 99% van zijn stress weggenomen. Voor zover ik kon beoordelen was er op de vorige stal geen reden meer tot stress, maar volgens hem dus wel anders zou hij zich niet zo gedragen. Mede daarom dus heb ik mijn paard verhuisd.
Inderdaad moet je het stalmanagement optimaliseren en alles wat er dan nog van het zuigen over blijft, zal er ook in blijven zitten, omdat het een gewoonte is geworden.

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren als ik tegen je zeg dat jij precies hetzelfde typt wat ik ten eerste al weet en ten tweede ook al zelf in mijn eigen bericht heb gezet Verward
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 29-11-04 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:00

DinkeyGirl schreef:
Ik ga hem niets geven tegen stress, hierin ga ik volledig met Pipo mee, de oorzaak van de stress moet worden aangepakt. Zoals je ook hebt kunnen lezen is het paard sinds kort van stal veranderd en heeft nu dezelfde omstandigheden als jouw paard. Inderdaad moet je het stalmanagement optimaliseren en alles wat er dan nog van het zuigen over blijft, zal er ook in blijven zitten, omdat het een gewoonte is geworden.

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren als ik tegen je zeg dat jij precies hetzelfde typt wat ik ten eerste al weet en ten tweede ook al zelf in mijn eigen bericht heb gezet Verward

Dinkeygirl, ik heb ook een paard wat zo 1 a 2 maanden totaal van slag is bij een verhuizing. Niet alleen als een gek luchtzuigen maar ook de hele dag rondjes rennen in de stal. Je kan er niet tegen uitmesten. Als ze zich op der plek gaat voelen naar enige tijd is het een heel braaf en makkelijk rustig paard op stal. Maar die eerste maanden Mijn remedie is veel naar buiten met andere paarden en veel aandacht. En dan komt het heel snel weer goed hoor! Het heeft even tijd nodig!

Die van mij die zuigt nu amper lucht, zo weinig dat ik de band niet eens meer om hem. Ook heb ik de voerbak weggehaald en heeft ze dus ook geen plek meer ( nou ja, heeft ze wel, maar die gebruikt ze niet Haha!) om te luchtzuigen.

Als ze zo nerveus is moet je gewoon een beetje begrip tonen en lekker veel aandacht geven!

En je vooral niet gek laten maken door anderen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:05

Pipo schreef:
Dinkeygirl, ik heb ook een paard wat zo 1 a 2 maanden totaal van slag is bij een verhuizing. Niet alleen als een gek luchtzuigen maar ook de hele dag rondjes rennen in de stal. Je kan er niet tegen uitmesten. Maar mijn remedie is veel naar buiten met andere paarden en veel aandacht. En dan komt het heel snel weer goed hoor! Het heeft even tijd nodig!

Die van mij die zuigt nu amper lucht, zo weinig dat ik de band niet eens meer om hem. Ook heb ik de voerbak weggehaald en heeft ze dus ook geen plek meer ( nou ja, heeft ze wel, maar die gebruikt ze niet Haha!) om te luchtzuigen.

Als ze zo nerveus is moet je gewoon een beetje begrip tonen en lekker veel aandacht geven!

En je vooral niet gek laten maken door anderen Knipoog

Hehehe jij begrijpt het precies! De meeste nerveuze dieren hebben veel rust, ruimte en contact met soortgenoten nodig, en een baasje die hem snapt, dan kan je al echt heel ver komen met zo'n paard.

(ik had net mijn berichtje nog aangepast dus jouw quote klopt niet meer Haha! Solly!)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:47

Mijn pony luchtzuigt ook, maar hij doet het al wel minder dan eerst. Bij de vorige eigenaar kreeg hij te weinig aandacht, bij mij heel veel en toen werd het minder. (dit was 4 jaar geleden). Maar hij werd toen ook minder gestresst dus dan kan luchtzuigen en stress ook weer met elkaar te maken hebben.
Laatst heeft hij een beenblessure gehad, moest hij boxrust hebben, en is hij weer meer gaan luchtzuigen. Nu mag hij weer rijden en ik geef hem ook maagcompositum sinds 2/3 maanden. Hij doet het wel weer minder maar hij doet het nog steeds een beetje. Hij doet het vooral na het eten en als het druk op stal is. Buiten doet hij het niet, en hij heeft geen luchtzuigband om.
Maar volgens jullie (of volgens Anya) zou ik dus eigenlijk eerst wat anders moeten geven om de zuurgraad op orde te brengen? Maar welke middeltjes moeten dat dan zijn en waar kan ik die krijgen?
En kan iemand mij zeggen waar dat topic op bokt is over dat onderzoek van luchtzuigen?
Ik ben namelijk zeer geinteresseerd in al die theorien over luchtzuigen en heb ook al meer gehoord van Anya, maar ik wil altijd nog meer weten Lachen
Ook ga ik de stalhouder van mijn pony vragen of mijn pony meer hooi mag en vaker naar buiten Lachen ik hoop dat het mag Scheve mond
En bij mij in de omgeving zeggen de da en andere mensen ook nog steeds dat luchtzuigen een stalondeugd is en dat andere paarden het over kunnen nemen... ik zelf denk dus dat paarden het niet van elkaar overnemen en dat het toch echt wel met de maag te maken heeft.
Toch vraag ik mij nog iets af, want net in die korte periode ( 2 maanden) dat mijn pony meer luchtzoog dan anders heeft hij wind- of gaskoliek gehad Scheve mond . Dus dat brengt mij toch weer aan het twijfelen...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 07:41

Ponylovertje: enkele middelen die je zou kunnen proberen zijn gastrocare en pronutrin, deze schijnen volgens meerdere mensen hier op bokt te werken( zie pagina 2 en 3)
Als je even dit hele topic doorleest kom je vanzelf een lijst tegen die Anya heeft gegeven waarin staat waar je die verslagen kan vinden anders heb ik ze ook(moet je me maar ff aanmelden op msn ofzo dan kan ik ze sturen of stuur me een pb kan ook) die theorien zijn trouwens wel in het Engels.
Paarden nemen luchtzuigen niet zo snel over tenzij ze er aanleg voor hebben maar dat komt bijna niet voor. Het hoeft ook niet altijd aan de maag te liggen maar ik ga daar niet weer een discussie over voeren want ik heb er al een stuk of 3 lopen over hetzelfde onderwerp (anders lees je dit hele topic goed door daar staan ook wat dingen in die je kunnen helpen)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:12

ponylovertje schreef:
En kan iemand mij zeggen waar dat topic op bokt is over dat onderzoek van luchtzuigen?
Ik ben namelijk zeer geinteresseerd in al die theorien over luchtzuigen en heb ook al meer gehoord van Anya, maar ik wil altijd nog meer weten Lachen

Ik denk dat je dit topic bedoelt: [MD] Luchtzuigers gezocht.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:04

bedankt voor de reacties. Ik heb het hele topic doorgelezen en ik heb er idd wel wat aan, al waren er een aantal dingen bij die ik al eerder op bokt bij Anya had gelezen Lachen
dat andere topic vind ik ook wel interessant, ik hoop dat er wat uit die onderzoeken komt (iets positiefs).

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:54

maar waarom reageert Anya niet meer op dit topic???

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:28

ponylovertje schreef:
Toch vraag ik mij nog iets af, want net in die korte periode ( 2 maanden) dat mijn pony meer luchtzoog dan anders heeft hij wind- of gaskoliek gehad Scheve mond . Dus dat brengt mij toch weer aan het twijfelen...

Als een paard last van z'n maag heeft, kan dit ook gevolgen hebben voor bijv. z'n spijsvertering. Eten wordt misschien niet goed verteerd en hierdoor kunnen ze dan weer bijv. koliek van krijgen. Het lijkt misschien allemaal makkelijk gedacht, maar het staat in principe allemaal met elkaar in verbinding.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:27

ja dat kan kloppen maar ja ik heb het nog nooit zelf geprobeerd dus ik weet t niet daarom reageer ik in het vervolg niet meer op dit topic

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:48

slotje?? er wordt toch niet meer op gereageerd

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:53

Sjeez missmiekie, wat zit jouw dwars zeg Verward Het is toch niet jouw topic? Omdat jij nou niet helemaal je gelijk kan halen moet er maar een slotje komen? Get a live please!
als je nou gewoon niet meer reageert zakt dit topic vanzelf weg als er werkelijk niemand meer in post.
Ik stop ook met posten (was al een tijdje gestopt, hoopte op nuttige berichten maar slechts jouw frustratie kwam er de laatste 2 dagen uit, meer niet) slotje is onzin, ik hoop dat iemand nog iets nuttigs te melden heeft, verder ga ik maar in de andere topics weer verder meelezen Doei, doei

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 07:21

T@nj@ dit is ook niet jou topic, ik hoef mn gelijk niet te hebben want ik neem m gewoon Haha!, verder welke frustratie volgens mij ben jij de enigste die hier frustraties heeft en niet ik, maar je mag het wel op me afreageren hoor Haha!