droebel schreef:Heb je hem al eens iets gegeven voor de stress??? ALs je mijn verhaaltje had gelezen, dan had je ook gelezen dat ze van stress maagklachten kunnen krijgen. Je kan dan wel middeltjes voor z'n maag gaan geven, maar als de oorzaak (de stress dus) niet behandeld wordt, heeft dat dus totaal GEEN nut.
Ik ga hem niets geven tegen stress, hierin ga ik volledig met Pipo mee, de oorzaak van de stress moet worden aangepakt. Zoals je ook hebt kunnen lezen is het paard sinds kort van stal veranderd en heeft nu dezelfde omstandigheden als jouw paard.
Mijn paard is van nature erg gevoelig en zal daarom sneller in de stress schieten dan een wat minder gevoelig paard. Daar ga ik hem niet een middel voor geven, dat is zijn natuur. Helaas heeft deze karaktereigenschap er voor gezorgd dat hij is gaan luchtzuigen. Als je kijkt hoe hij was toen ik hem kreeg (bang voor alles, bij de vorige eigenaar flink mishandeld) en vergelijkt met nu dan is al 99% van zijn stress weggenomen. Voor zover ik kon beoordelen was er op de vorige stal geen reden meer tot stress, maar volgens hem dus wel anders zou hij zich niet zo gedragen. Mede daarom dus heb ik mijn paard verhuisd.
Inderdaad moet je het stalmanagement optimaliseren en alles wat er dan nog van het zuigen over blijft, zal er ook in blijven zitten, omdat het een gewoonte is geworden.
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren als ik tegen je zeg dat jij precies hetzelfde typt wat ik ten eerste al weet en ten tweede ook al zelf in mijn eigen bericht heb gezet
Mijn remedie is veel naar buiten met andere paarden en veel aandacht. En dan komt het heel snel weer goed hoor! Het heeft even tijd nodig!
) om te luchtzuigen.