De manen van een haf eraf, mooi of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:09

Citaat:
Thanx, ik dacht dat niemand hier die helderheid had.

jij ook thanx, je bent geloof ik de eerste in een heeele lange tijd die mij met helder associeert! Haha!

Maar inderdaad, jammer dat mensen een mening die niet voldoet aan dat wat zij willen horen meteen negatief opvatten!
Ik heb liever dat iemand EERLIJK zegt wat ie ervan vindt dan dat ie me naar de bek banketstaaf!

Maar helaas.....sommige mensen dus niet......

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:55

Ik wil niet banketstaaf doen, maar volgens mij vraagt de TS alleen maar een mening over de manen van haar paardje....... niet over wat ze verder met haar pony doet.

Dus vind ik het niet raar dat de TS zich beledigd voelt....... de opmerkingen van karrepaard etc. zijn dat nl. ook, ze heeft niemand zijn mening daar over gevraagd en is het dus niet netjes (en dus wel beledigend) om ongevraagd commentaar op het doen en laten van TS te geven.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:58

Ireentjuh schreef:
ombouwen??? beetje overdreven! je paard heeft er toch geen last van als je de manen wat korter maakt? is toch gewoon de keuze van de eigenaar?

Dat ging nog niet over de manen maar het doel. De TS ging namelijk plat door de bocht over de opmerking van karrepaard (weet niet van welke gebruiker deze opmerking kwam). Lachen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:00

Kitty1 schreef:
Hey Amulet, in jouw profiel meen ik te bespeuren dat jij jouw haf ook dressuurmatig rijd???

Blijkbaar wil het dan niet zo lukken, de vraag blijft natuurlijk altijd of dit aan gebrek aan aanleg bij de pony en/of de ruiter ligt Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:01

Kitty1 schreef:
Hey Amulet, in jouw profiel meen ik te bespeuren dat jij jouw haf ook dressuurmatig rijd??? Pardon, ik bouw mijn haf niet om in dressuurpaard. Ze heeft er zelf plezier en tevens de capaciteiten voor! Mijn instructeur die ziet vele rijpaarden die b.v. een keertwending niet correct uitvoeren, mijn haf daarentegen doet deze oefening zeer correct en op de plaats!!! Wie heeft er nu beperkingen???

De ruiters Lachen

En ja, ik rijd mijn haf dressuurmatig, maar hij gaat net zo lief mee naar het bos en er wordt ook mee gesprongen. De startkaart is bijna aangevraagd. En ik ga wedstrijden rijden voor mezelf, incl. lange manen

En verder zal ik niet meer off-topic gaan.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:09

Sosha schreef:
Blijkbaar wil het dan niet zo lukken, de vraag blijft natuurlijk altijd of dit aan gebrek aan aanleg bij de pony en/of de ruiter ligt Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Pony, ALTIJD de pony. Helemaal bij die rotknol van mij, kan helemaal niks dat beest. Alleen voor de kar crossen Tong uitsteken Cool

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:14

Amulet schreef:
Pony, ALTIJD de pony

Goh, toevallig.... dat heb ik nou ook altijd Schijnheilig

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:16

GEINTJE!!!!!!!!!!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:17

Kitty1 schreef:
GEINTJE!!!!!!!!!!

Ik ben bloedserieus hoor. *LOL*

Sosha; misschien ligt het wel aan het type paard. Dat wat oudere type kan gewoon helemaal niks en werkt nooit mee. Dressuurmatig totaal niet onderlegd, dramatische dieren hoor. Ach gut Clown

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:19

Leuk dat mijn topic zoveel stof doet opwaaien... Ondertussen blijven we gewoon veel plezier beleven met onze paardjes....het moet wel leuk blijven dat staat voorop! En zolang ik en mijn haf tevreden zijn, blijven we doorgaan!!!!!!!! Lange of korte manen maakt de prestatie natuurlijk niet minder!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:20

Amulet, heb je het nu over jouw haf? Als hij toch niets kan, hoe wil je dan gaan starten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:22

Amulet schreef:
Dat ging nog niet over de manen maar het doel. De TS ging namelijk plat door de bocht over de opmerking van karrepaard (weet niet van welke gebruiker deze opmerking kwam). Lachen

Was ik en ben nog steeds van die mening

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:43

Amulet schreef:
Dressuurmatig totaal niet onderlegd

Tsja, dat zeg jij nu wel...... maar volgens het "trend" artikel van de laatste bit ben ik hartstikke in met mijn Haf. Hij bood nl. onlangs spontaan de passage* aan Tong uitsteken

*voor de niet bit lezers "uitspraak van dressuurruiter op het losrij terrein wiens paard staakt"

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:49

Wauw, vertel meer...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:53

Kitty1 schreef:
Wauw, vertel meer...

OK.... een hint...... hij gromde er ook nog bij!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:25

Amulet schreef:
Haha oh, dus wacht even......omdat er in duitsland ENKELE haflingers grand-prix lopen (moet een paard daar geen 1.60 voor zijn) moet ik respect opbrengen voor mensen die hun haflinger pony ombouwen tot dressuurpaard Huilen . Nee hoor, dat doe ik nu niet en dat ben ik ook niet van plan om te gaan doen. Ik heb respect voor mensen die eerlijk met paarden omgaan en hun beperkingen zien en daar aandacht aan besteden. Of deze mensen nou op een haf, KWPN'er of letlander rijden. 'T is mij om het even. WAAROM kunnen mensen niet gewoon lol hebben met een pony, maar moeten ze altijd bewijzen dat die haflingers/fjorden etc. het wel even zullen laten zien? Mag ik iedereen hier er even aan herinneren dat je wedstrijden voor de LOL rijdt? En niet om de rest van de wereld even te laten zien dat die pony's die paarden best bij kunnen benen.

Ik heb zelf een haflinger *en hiervoor een gehad* die hebben/hadden allebei lange manen. De eerste heeft ze er zelf afgeschuurd en ik hoop van harte dat de 2e ze laat zitten. Die lange manen vind ik bij het ras horen en als ik er last van heb dan vlecht ik ze in. Dus nee, ik vind het niet mooi Lachen

Waarschijnlijk moet je wel zo'n drang hebben omdat wij inmiddels ervaren hebben dat je als het niet bruin en loei groot is dat je dan bij voorbaat niet mee telt. Boos! Dus ik vind dat je lef hebt en een enorm groot uithoudingsvermogen Als je zo ver kunt komen met je haflinger

@ Brechje Gelukkig komen er steeds meer!!!! OK dan!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:52

Kitty1 schreef:
Amulet, heb je het nu over jouw haf? Als hij toch niets kan, hoe wil je dan gaan starten?

Nou, euh....ik ben van plan om er gewoon op te stappen en te zien wat er van komt.

Sarcasme.

Quallian, ik heb niks tegen jouw mening (voor een deel deel ik die mening zelfs) maar dat was meer om duidelijk te maken welk deel van het topic ik bedoelde Knipoog

Pferdtje, er is toch niemand die er ook maar íets mee te maken heeft waar je mee wilt starten? Dat het niet groot en bruin is maakt toch niet uit? De laatste tijd zijn de robuustere rassen zo in opmars geweest in de dressuurring dat de 'partijdige' jury's vanzelf boven komen drijven en dan iets uit te leggen hebben Lachen

Sosha; die van mij begon vanmiddag ook bijna met een passage, staart tussen de kont en wiebelen maar Tong uitsteken

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:28

Amulet schreef:
Sosha; die van mij begon vanmiddag ook bijna met een passage, staart tussen de kont en wiebelen maar Tong uitsteken

Kietelen hè..... kan je wel Tong uitsteken

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 02:10

pferdtje schreef:
@ Brechje Gelukkig komen er steeds meer!!!! OK dan!
Haha!

Me_LoVeS_MaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:34

ik heb zelf ook een haf en ik vind het mooier om ze lang te houden. ik spuit er altijd equi shine, hierdoor kan je het goed uitkammen en blijven ze heel mooi. helaas heeft me pony ze manen er alleen voor een stukje helemaal weg geschuurt Huilen maar dat groeit wel weer aan

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:20

wat niet veel weten is dat je manen bij alle paarden los mag hebben hangen!

mits ze aan een kant hangen. goed verzorgd zijn.

stond laasts in de paard en sport.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:02

Voor degene die zeggen dat een haflinger gen dressuur kan: Waarom zou een haflinger geen dressuur kunnen? Lachen
Kijk maar in mijn profiel, dan zie je een dressuurhaffie Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:13

Er liep hier vanochtend een kale haf langs!!! Die wilde gaan rijden op drijfzand. Haha! Haha! Cool Schijnheilig OK dan!

Welkom! ik had je nog niet gespot.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:44

Vind het wel praktisch om bij een haf die je geregeld invlecht de manen te trekken, maar een hengstenvlecht kan ook erg mooi zijn! heb je toevallig een foto van zn korte manen terwijl ze loshangen?die met knotjes ziet er wel supernetjes uit moet ik zeggen OK dan!

waar ik me wel aan stoor is dat de TS nogal nadrukkelijk zegt dat ze eeb sporthaf heeft

ik heb zelf een haf gereden(dressuurmatig, was t oude type 1,60 en erg lomp) en inmiddels alweer jaren mn eigen paarden, maar mn paard wat Z1 loopt noem ik nogsteeds paard of BWP'er en geen sportpaard of sportBWP'er (bwp=belgische kwpn zegmaar Knipoog )

dus al loopt jouw haf strax Z2, het is en blijft gewoon een Haflinger heten en geen sporthaflinger....

ik ken er meer die met een haf of tink of fjord de sport in gaan, maar je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen en te reageren dat je haf een sporthaf genoemd wordt omdat hij dagelijks getraind wordt en M1 dressuur is. ieder paard kan imo naar het Z worden gereden, dus ook een haflinger, en daar hoeft het echt geen sporthaflinger voor te heten...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:48

Renske ik ben het HELEMAAL met je eens. Volgens mij is er in dit topic NIEMAND die zegt dat een haflinger geen dressuur kan (ik niet iig). Ik stoor me inderdaad ook aan de term 'dressuurhaflinger' of 'sporthaflinger'. Een haflinger is een haflinger, klaar uit en tegenwoordig is het meer regel dan uitzondering dat die dressuurmatig gereden worden.