Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

cissie schreef:Zoals jij de situatie omschrijft , lijkt het op angst of onzekerheid, naja angst gaat in bijna alle gevallen gepaard met onzekerheid.
Je pony doet dit nu dus helemaal niet meer of af en toe?
Hoe heb je dat opgelost?, dmv slaan met de zweep?
Zeg dat dat niet je oplossing was, dat is (als dat zo is) wel een stomme oplossing die onervaren ruiter hanteren en geen ervaren persoon die uit een paardenfamilie komt.
Jonge ponys die ergens angstig of onzeker over zijn, moet je juist contact blijven houden met de mond om dmv hele lichte druk zekerheid en controle te geven, zodat de pony voelt dat ie door jou hand steun krijgt, jij stuurt de pony immers langs het gevaar op.
Dat doe je uiteraard met je been maar van voren moet ie wel opgevangewn worden, pas als je pony relaxed over het erf wandeld kun je overwegen om je teugels lang te laten.
Teugels lang laten in een omgeving waarin een paard zich niet zeker of onprettig voelt is niet eerlijk, je laat het paard min of meer aan zn lot over zo van zoek het maar uit je komt er wel uit he?
Jonge ponys reageren wel vaker zo als ze uit de relatief vertrouwde bak komen waar in veel gevallen toch niks engs staat, het erf is vaak gevuld met veel meer prikkels dan de rijbak.
Rijd je ook wel eens buiten met je pony, langs de weg of in het bos?
Je gaat op wedst en zit op les dus dat je pony ook ergens anders komt dan de rijbak is me duidelijk, maar dat is is geen vergelijking met een onspannen buiten/bosrit waarbij je volop tijd hebt om je pony aan van alles en nog wat te laten wennen hij mag dan ook schrikken en steun bij jou zoeken, die bescherming moet je geven niet bestraffen of afketsen daar vraagt je pony immers niet om!
Quellian schreef:Ik snap er geen fluit meer van. Ik dacht dat dit topic over een enkele tik of schop ging, maar blijkt gewoon over dierenmishandeling te gaan![]()
Misschien is Stegeman (en de eeuwige velden) nog niet eens zo'n slechte oplossing voor deze pony. Hoeft hij niet meer te hard te werken en krijgt hij geen klappen meer![]()
@ TS: jij bent niet helemaal slim bezig
MissSisa schreef:Stomme *****. Als je dit dierenmishandeling noemt ben je helemaal niet meer bij je hoofd hoor.
Ik geef mijn pony alleen aan paar klappen om t vertellen dat hij het erf op moet. Doet hij het. Dan beloon ik hem of hij de geweldeigste pony id

MissSisa schreef:Ik geef mijn pony alleen aan paar klappen om t vertellen dat hij het erf op moet. Doet hij het. Dan beloon ik hem of hij de geweldeigste pony id
Cassidy schreef:Nogmaals, er zijn andere methodes om je pony het erf op te laten gaan dan die klappen en aansluitend belonen. Desnoods draai je hem om en zet je hem het hele stuk achteruit. Of zit er soms geen achteruit op? Dan zou ik die er snel op laten monteren...en als de achteruit stuk is zou ik toch maar voor een andere pony kiezen. Zonder achteruit kan een pony namelijk vaak nog maar een ding, en dat is de hoogte in.
Dus ja, meteen naar grof geweld grijpen om je paard wat te leren terwijl er andere manieren zijn valt ook bij mij onder dierenmishandeling. Mag je me uitschelden voor alles wat mooi en lelijk is, en dan het liefst hier openbaar op bokt, zodat iedereen kan lezen hoe bekrompen je denkt.
lailapri schreef:Nee als hij af is zeker wel, last van gewrichten enzo, hmm over jaartje of 4? Jij komt gewoon zo over of je gewoon een pony als gebruiks voorwerp ziet en ach doet ie ut niet meer, dan gewoon een nieuwe.
Sily schreef:Wat heeft het er nou mee te maken dat je uit een paardenfamilie komt?
ELK paard is anders, dan kan je 2 of 20 paarden gereden worden ze zijn allemaal anders.
Waarom is hij afgekeurd?
Wie heeft hem ingereden?
Hoe is die ingereden?
Heeft die iets meegemaakt tijdens het inrijden?
Op de hengstenkeuring springen ze voor zover ik weet los, 1 malig en niet elke week.
Elke week springen vind ik persoonlijk te veel, daarbij de wedstrijd, dus 2 keer in de week redt die ook wel, tenzij je als je wedstrijd hebt de les laat vervallen?
Ik las in het begin dat er iig problemen onder het zadel waren, daar ging je vraag toch ook over?
Dus waarom is het nu opeens niet meer onder het zadel?
Niemand beschuldigt je ergens van, niemand zegt dat je paard niks aan kan en niks kan, ze geven hier alleen maar meningen en adviezen, misschien kan je er eens wat mee doen en er over nadenken in plaats van je zo aangevallen voelen?
9 van de 10 bedoelen het hier alleen maar goed en dneken alleen aan het paard.

MissSisa schreef:Ik hem hem ook een paar keer achteruit het erf op laten lopen. Dan doet hij het wel. Toen aan de plas. Doen draait hij om en zo. Als ik dan door zet gaat hij achteruit door de plas maar dan kent hij het grapje en doet het niet meer.

Quellian schreef:Het is echt nutteloos om TS antwoord te geven en evt. reactie op haar 'ervaringen', kan ze niet zo goed hebben![]()
Cassidy schreef:Het is alleen zo jammer dat de pony er de dupe van is. En weet je wat dan nog het meest wrange is? Dat de pony het haar vergeefd. Als ze er niet bij gaat leren en ieder paard zo aanpakt komt ze er een keertje eentje tegen die het niet van haar pikt, en dan heb je de poppen aan het dansen.
Dus wie weet is haar aanpak zo slecht niet. Denk daar maar eens over na. Horsie schreef:Ik ben het helemaal met Miss Sisa eens. Uit haar verhalen blijkt dat ze haar pony alleen dingen wilt leren. Haar pony luistert niet naar de gevraagde hulpen en gaat steigeren. Daarom geeft zij haar pony een klap of een schop als de pony daarna luistert snap ik jullie verhalen over dierenmishandeling niet hoor. Jullie hebben zeker nog nooit een pony eeen klap gegeven!!!!! Strak komt er een antwoorde van:
Nee dat doe ik nooit.
Ik respecteer mijn pony.
En dat soort onzin wat zeker niet waar is. Jullie weten niet wie ik ben maar 1 iemand die ik wel ken en ook wel eens heb zien rijden zegt dat je je pony met respecteren en begrijpen!!!!! Maar ze sloeg haar pony ook toen hij niets niet wilde!!!! Ik noem geen namen maar die gene weet zelf weet het zelf wel.
Miss Sisa leid haar jonge pony goed op. Met mijn pony gebeurde precies hetzelfde. En nu ik ben er ZZ springen mee!!Dus wie weet is haar aanpak zo slecht niet. Denk daar maar eens over na.
.

Horsie schreef:Ik ben het helemaal met Miss Sisa eens. Uit haar verhalen blijkt dat ze haar pony alleen dingen wilt leren.
Haar pony luistert niet naar de gevraagde hulpen en gaat steigeren. Daarom geeft zij haar pony een klap of een schop als de pony daarna luistert snap ik jullie verhalen over dierenmishandeling niet hoor. Jullie hebben zeker nog nooit een pony eeen klap gegeven!!!!! Strak komt er een antwoorde van:
Nee dat doe ik nooit.
Ik respecteer mijn pony.
En dat soort onzin wat zeker niet waar is. Jullie weten niet wie ik ben maar 1 iemand die ik wel ken en ook wel eens heb zien rijden zegt dat je je pony met respecteren en begrijpen!!!!! Maar ze sloeg haar pony ook toen hij niets niet wilde!!!! Ik noem geen namen maar die gene weet zelf weet het zelf wel.
Miss Sisa leid haar jonge pony goed op. Met mijn pony gebeurde precies hetzelfde. En nu ik ben er ZZ springen mee!!Dus wie weet is haar aanpak zo slecht niet. Denk daar maar eens over na.