Ofir is in 1997 als veulen al gechipt maar heeft pas sinds dit jaar een paspoort, de rest hebben vanaf veulen al een chip en paspoort. Braaf he
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vera schreef:Paspoort was per 1 januari 2004 verplicht. Je bent strafbaar als je je paard vervoerd zonder dit bij je te hebben.
Citaat:Een chip is per 18 september verplicht of je moet ontheffing hebben aangevraagd.
Citaat:De toevoeging "ik ben helemaal braaf" bij de laatste keuze-optie vind ik op zijn zachtst gezegd gekleurd.
Citaat:Fabienne's chip zit er al 5 jaar in, wij waren met onze rijvereniging een van de eerste die lieten chippen via de KNHS, en het heeft ons zodoende maar 15 GULDEN per paard gekost, peanuts dus)
lageveld schreef:Dat is ongeveer 7 Euro. Vind je het niet merkwaardig dat bijna iedereen nu zomaar een veelvoud van deze prijs slikt zonder te mekkeren ? Helemaal braaf dus
Fitzroy schreef:Ik vind braaf ook niet de juiste benaming.
Het is nu eenmaal een vereiste dat je chipt en een paspoort hebt als je wedstrijden rijdt, net zoals een wedtrijdtenue en een startkaart een vereiste zijn.
Kortom, 1 van de vele regeltjes die ons land rijk is.
Aan regels heb je je te houden, dat zie ik niet als braaf.
fabienne schreef:(en chippen is veeeeeeel goedkoper dan DNA onderzoek).
Citaat:Ik vervoer mijn paard niet.

vera schreef:Het is ook verplicht om het bij je te dragen zodra je met je paard het erf verlaat.
Niet dat iemand die een buitenrit rijdt met zo'n groot paspoort in zijn zak rondrijdt.......maar officieel ben je strafbaar.
vera schreef:Het is ook verplicht om het bij je te dragen zodra je met je paard het erf verlaat.