Chippen dan nu toch verplicht :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:50

odilia schreef:
...eerst was er de brandmerk, nou dat is veel erger dan een klein prikje..
Groot misverstand. Een brand/vriesmerk wat door een kundig persoon wordt geplaatst voelt het paard dus echt niets van. Juist de onkundigen die te hard c.q. te lang duwen veroorzaken (vries)brandwonden die pijnlijk zijn.
Terwijl het als normaal wordt gezien dat een injektie alleen door een DA gezet zou mogen worden, kan elke jbl een brandijzer 'bedienen', wat het branden/vriezen dus zo'n slechte naam heeft bezorgd.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 01:10

En nu kan elke 'bl' met een 'paramedische opleiding' van één middag
bevoegd aan het chippen voor de stamboeken........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 01:21

Ja en die mensen die kindertjes een DKTP prik geven hebben ook een opleiding tot proffessor in weetikhoeveelgeneeskunde..
en de DA's moeten ook bijgeschoold worden om een paard te mogen voorzien van een paspoort
peeceeprogramma's mogen ook controleren of medicijn A strookt met medicijn X
personen met een opleiding van 3 maand mochten ook ons land verdedigen
én iemand zonder computeropleiding of opleiding in die richting heeft toch zomaar een peecee bedacht en iemand zonder peeceerijbewijs zelfs internet geintroduceerd
even zwijgen over atoombommen/kerncentrales/massavernietigingswapens......en het allerergste....ongediertenbestrijdingsmiddelen en dan vooral de KAT//je kan er blinds door geraken, enge ziektes van krijgen zonder ooit een kat te hebben aangeraakt....

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 01:49

Maar je kunt altijd nog zèlf beslissen of je je kind of paard daaraan
blootstelt en of je slikt wat dokkie voorschrijft ........ Lachen

En die OT landverdedigers: ik neem aan dat je spreekt over de tijd
van vóór de afschaffing van de dienstplicht??

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:52

die van mij is ook gechipt, maar je denkt toch niet dat ik het paspoort mee ga nemen als ik van het erf af ga? Waar moet ik dat ding laten, past in geen enkele zak. En hoe willen ze het eigenlijk doen bij keuringen? Bij het NSPS is (of was) het normaal dat je de papieren meestuurt bij het inschrijven van de keuring.