Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Dan ga te voet
dan zorg je voor een instructrice aan huis
Dan vraag je op een club of je met iemand mee kan rijden naar een les
je vragt of iemand tegen kleine vergoeding je weg wil brengen
moet ik nog meer dingen opnoemen waar mogelijkheden zijn?

Laurietje schreef:Nu heb je het ook nog over de basis![]()
Paardrijden leer je niet uit boeken en van internet ! En al helemaal niet de basis, natuurlijk kun je erover lezen, zodat je er al iets over weet, maar je gaat als onervaren ruiter toch niet op een paard zitten met tips die je van Bokt af hebt gehaald (of in een boek hebt gelezen).
Guinevere schreef:Volgens mij is er sprake van een klein misverstandje.![]()
Ik bedoel de basis voor een bepaalde oefening/probleem. Elk probleem heeft een basis oplossing, al moet je die vaak per paard/per ruiter iets aanpassen. Deze site geeft bijvoorbeeld basis hulpen voor gevorderde oefeningen. De vraag "Hoe doe ik een vliegend changement?" kan je dus ook op een andere manier beantwoorden.
Ik vind het geen goed idee om zonder instructrice aan gevorderde oefeningen te beginnen, maar er zijn veel mensen die daar anders over denken. Dan heb ik liever dat ze tenminste een basis hebben, dan dat ze zelf maar iets verzinnen.
klein misverstandje idd
Sorry ! maaykuhhh schreef:(...) jullie zeggen dus eigenlijk (want ik ken mensen die geen priveles nemen omdat ze geen tijd hebben) dat alleen rijkere mensen recht hebben op een paard!![]()
Ik kom echt niet uit een rijke familie of zo, maar ik weet zeker dat als ik het persé wil, ik het later kan betalen. Daar hoef je heus niet persé één van de best betaalde banen van Nederland voor te hebben hoor... Ik ben gewoon nu al aan het sparen en ondertussen heb ik gewoon elke week (privé)les en leer ik nu al zoveel mogelijk, en ik heb geleerd om daar tevreden mee te zijn.
.
Je kunt natuurlijk ook alleen lezen wat je wílt dat er staat...)
)gijsenkim schreef:Duncan............. misschien moet je het omdraaien.
Ik denk dat als je al zoveel instructeurs versleten hebt, waarbij het allemaal niet klikte dat je dan eerder de onkunde bij jezelf moet zoeken en niet bij de instructeurs.
Jij zal wel een natuurtalent zijn dat jij als enige in de hele wereld genoeg ervaring, boeken en gezond verstand hebt om goed te kunnen rijden.....
wanneer maak jij je debuut op de OS???