neem een instructrice!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:01

ik heb bladzijde 1 heus wel goed gelezen hoor, maar niet bij gedacht dat jij dat was.
dat verhaal van lyrik heb ik ook gelezen, en als het ZO dringend si valkt altij wel een trailer te regelen. Iedereen kent vast wel iemand MET trailer dus.....ik blijf erbij een trailer is niet zo noodzakelijk. Want dan zijn veel mensen er toch niet op de hoogte van, want hoeveel mensen ken alleen IK al die geen trailer hebben...pffft...ben ik nog wel ff bezig met tellen.

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:01

gijsenkim schreef:
waar heeft ze dat gezegd dan?

Ja ik ga niet weer heel dat topic doorlezen, dat zou je dan toch echt even zelf moeten doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:05

Valerie schreef:
Ja ik ga niet weer heel dat topic doorlezen, dat zou je dan toch echt even zelf moeten doen.

Ja hallooohooo, jij beweerd dat RK het op de man speelt...... voeg er dan ook de quote bij waar ze zegt dat yentl geen paard waard is

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:20

Ik had eerst ook geen les met Splash ,maar begon dingen te ontdekken die niet helemaal hoorde , en , ik begon het te missen , vind het heerlijk om les te krijgen afentoe! Heb nu min. 1x in de week priveles , en als ik iets zou moeten schrappen om een of andere reden is het NIET mijn les , dan koop ik wel wat minder setjes ofzo Haha!

En voor Splash is het ook heel erg goed , we leren er allebei heel erg veel van , voor Splash is het ook erg belangrijk , het is nog een jong paard en moet nog veel leren , en nu leren we gewoon samen !

Ooit heb ik gezegd dat GK nooit aan mijn paard mocht komen , maar nu zou ik toch heel erg graag een keer les van haar willen hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:25

Idd, waar heb ik dat gezegt?
Nergens, hoor
dat ji zo dingen interperteerd is wat anders..

En ik heb ook niet gezegt dat je een trailer moet hebben van jezelf
Ik heb gezegt dat je er 1 geregeld moet hebben, voordat er wat aan de hand is, omdat dan elke minuut telt en dat is niet iedereen nabellen of je de trailer mag lenen, die dan op slot staat en de eigenaar is niet thuis dus geen sleutel enz enz enz
Dat soort senario's
je hoort dat gewoon geregeld te hebben.

En zo hoor je ook gewoon les te hebben en als je dan met het smoesje, ik heb geen vervoer komt, ja daar trap ik niet in.
Als je zegt geen geld, daa trap ik ook niet in.
Dan moet je idd geen paard kopen, maar ff doorsparen, en dat maakt me niet uit wie het is of om wie het gaat, dat is gewoon mijn stelling.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:54

Hoezo daar trap ik niet in? Geen vervoer = geen vervoer, en nix HOOR je,het is wel beter ja das waar

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:55

pffft ik had hier een heel stuk getypt. maar heb het maar gedelete....ik blijf bij mijn mening PUNT uit.

hier liggen ze al te zeuren dat je een trailer achter de hand moet hebben als je een eigen paard hebt. Nou kijk eens in egypte daar mag een paard al blij zijn dat ie water/eten/en goed tuig heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:56

Dan ga te voet
dan zorg je voor een instructrice aan huis
Dan vraag je op een club of je met iemand mee kan rijden naar een les
je vragt of iemand tegen kleine vergoeding je weg wil brengen

moet ik nog meer dingen opnoemen waar mogelijkheden zijn?

En omdat ergens in afrika kinderarbied is, moeten we jullie ook maar 14 uur zware arbeid laten verrichten voor bijna niks?
Om je ouder te kunnen onderhouden die versleten en ziek zijn?
Omdat jezelf niks te eten hebt.
Nog geen asperientje al je barts van de koppijn maar toch 14 uur vooruit moet

ja zo ken ik nog wat loze vergelijkingen

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:00

runningkawa schreef:
Dan ga te voet
dan zorg je voor een instructrice aan huis
Dan vraag je op een club of je met iemand mee kan rijden naar een les
je vragt of iemand tegen kleine vergoeding je weg wil brengen

moet ik nog meer dingen opnoemen waar mogelijkheden zijn?

Ik ben echt niet dom als je dat miscchien dacht,je hoeft echt geen mogelijkheden op te noemen,kan gelukkig zelf wel na denken

En ik wou dat ik er zo maar effetjes voor kon zorgen,ging t maar zo makkelijk!Voor de rest ga ik mezelf niet blijven herhalen,ik blijf erbij wat ik allemaal al heb gezegd Lachen

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:01

Amen....yentl denk jij wat ik denk? B.......!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:02

Ow sorry dat dacht ik Knipoog

En ik herhaal me lekker wel en dat blijf ik ook doen.
Lessen daar hoor je niet op te bezuinigen
En dat zal ik regelmatig in een topic blijven herhalen
Of mensen dat nu graag horen of niet..

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 22:17

ik heb echt alles over voor mijn paardje en ik snap niet dat jullie allemaal zo raar doen! het is je eigen beslissing of je een paard wilt en dat je denkt dat je hem kunt verzorgen, daar kunnen andere mensen niet over oordelen!

jullie zitten elkaar lekker af te zeiken hier, en dat was helemaal niet mijn bedoeling met dit onderwerp! Verdrietig
iedereen mag zelf weten wat ie doet met zijn of haar paard toch? als mensen op lessen willen bezuinigen laat ze lekker bezuinigen! jullie zeggen dus eigenlijk (want ik ken mensen die geen priveles nemen omdat ze geen tijd hebben) dat alleen rijkere mensen recht hebben op een paard! Verward

nou jullie moeten het allemaal lekker zelf weten, maar ik vind wel dat sommige dom bezig zijn! zo dat heb k gezegd! *LOL*

kan dit topic niet gesloten worden?????? Verward

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:21

maaykuhhh schreef:
...

kan dit topic niet gesloten worden?????? Verward

Daar kun je zelf om vragen omdat je het gestart hebt.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:25

Je hoeft niet rijk te zijn om les te nemen.

Ik vind het wel belangrijk om les te hebben. Als ik geen les zou hebben, weet ik zeker dat ik ofwel mijn paard aan alle kanten vastrijdt (waardoor hij dus ook allerlei lichamelijke problemen ga krijgen) of dat het gewoon echt niet lukt.

Ik heb een erg fijn paard, maar je moet het wel goed aangeven.

Van de week heb ik zelfs met gewoon rijden nog een stalgenoot mijn instructrice laten roepen (doe ik normaal nooit, maar het ging ècht ècht ècht niet) die woont nl. bij stal.

Pats was nl. erg druk door het weer en dat resulteerde in huppelen draaien en rennen. Ik eerst nog proberen zelf op te lossen, maar daar werd ze alleen maar drukker van.

Instructrice geroepen en na een paar aanwijzingen liep Pats weer zoals het moest (is ook wel frustrerend, het was heel simpel op te lossen, maar ik deed alles net andersom, tegenhouden op binnenteugel, buitenbeen vergeten en niet recht blijven zitten).

Goed, nu had ze een keertje een wat slechtere dag, maar dat was eigenlijk zo op te lossen, doordat ik er verkeerd op insprong werd het erger en als ik nooit les zou hebben zou ik ofwel alleen maar door de bak heenstuiteren of op een plank rijden.

Ik wil hiermee zeggen dat les echt belangrijk is. Als iets niet lukt is het nooit het paard dat lastig is, maar de ruiter die het fout doet en de enige manier om erachter te komen wat je fout doet is door les te nemen.

Ik zeg niet dat anderen dat ook moeten vinden, maar ik kan niet buiten mijn lessen.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 22:29

ik kan ook niet buiten mijn lessen, ik wil juist van mijn fouten leren. Haha!
maar hoe mensen het in dit topic ter horen brengen is wel erg hoor!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 03:57

Laurietje schreef:
Nu heb je het ook nog over de basis Verward
Paardrijden leer je niet uit boeken en van internet ! En al helemaal niet de basis, natuurlijk kun je erover lezen, zodat je er al iets over weet, maar je gaat als onervaren ruiter toch niet op een paard zitten met tips die je van Bokt af hebt gehaald (of in een boek hebt gelezen) .

Volgens mij is er sprake van een klein misverstandje. Knipoog

Ik bedoel de basis voor een bepaalde oefening/probleem. Elk probleem heeft een basis oplossing, al moet je die vaak per paard/per ruiter iets aanpassen. Deze site geeft bijvoorbeeld basis hulpen voor gevorderde oefeningen. De vraag "Hoe doe ik een vliegend changement?" kan je dus ook op een andere manier beantwoorden.

Ik vind het geen goed idee om zonder instructrice aan gevorderde oefeningen te beginnen, maar er zijn veel mensen die daar anders over denken. Dan heb ik liever dat ze tenminste een basis hebben, dan dat ze zelf maar iets verzinnen.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 04:04

Guinevere schreef:
Volgens mij is er sprake van een klein misverstandje. Knipoog

Ik bedoel de basis voor een bepaalde oefening/probleem. Elk probleem heeft een basis oplossing, al moet je die vaak per paard/per ruiter iets aanpassen. Deze site geeft bijvoorbeeld basis hulpen voor gevorderde oefeningen. De vraag "Hoe doe ik een vliegend changement?" kan je dus ook op een andere manier beantwoorden.

Ik vind het geen goed idee om zonder instructrice aan gevorderde oefeningen te beginnen, maar er zijn veel mensen die daar anders over denken. Dan heb ik liever dat ze tenminste een basis hebben, dan dat ze zelf maar iets verzinnen.

Aah oke Lachen klein misverstandje idd Bloos Sorry !

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 04:22

maaykuhhh schreef:
(...) jullie zeggen dus eigenlijk (want ik ken mensen die geen priveles nemen omdat ze geen tijd hebben) dat alleen rijkere mensen recht hebben op een paard! Verward

Nou ik heb dat nooit gezegd ! En volgens mij verder ook niemand anders in dit topic !!
Ik heb gewoon gezegd dat ik wel een paard wil, maar nu nog niet, omdat ik nu het geld er niet voor heb, en zou dan ook nog steeds wel les willen hebben, ook al had ik m'n eigen paard. En ik heb ook gezegd dat ik me er prettiger bij zou voelen als ik alle nodige middelen tot mijn beschikking zou hebben (dus ook een trailer voor noodgevallen ! (dat wil trouwens niet zeggen dat je er zelf een moet hebben, je kunt ook op een pensionstal regelen dat je er altijd een kán gebruiken)) zodat ik niet op het laatste moment daarvoor rond zou hoeven gaan bellen.

Maar dat je daar rijk voor moet zijn Verward Ik kom echt niet uit een rijke familie of zo, maar ik weet zeker dat als ik het persé wil, ik het later kan betalen. Daar hoef je heus niet persé één van de best betaalde banen van Nederland voor te hebben hoor... Ik ben gewoon nu al aan het sparen en ondertussen heb ik gewoon elke week (privé)les en leer ik nu al zoveel mogelijk, en ik heb geleerd om daar tevreden mee te zijn.

En ik bedoel, paarden vragen er niet om, om door mensen gehouden te worden, als je dan als mens toch een paard wil hebben (geldt ook voor andere dieren) zorg je daar goed voor !! Dan ga je dus niet op dingen zoals les bezuinigen. Als mensen die het maar net kunnen betalen, toch een paard kopen, is het paard daar (bijna) altijd de dupe van, en daar kan ik gewoon niet tegen .

(En dan niet meteen gaan overdrijven.. want ik heb niet gezegd dat mensen met paard, maar zonder trailer dierenbeulen zijn... Verward Je kunt natuurlijk ook alleen lezen wat je wílt dat er staat...)

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:23

tja, ik heb ongeveer 1 keer in het jaar les, dat komt zo, ik heb 6 jaar op een manege gereden, dat beviel me niet meer en ik ben dus gestopt. daarna een aantal privelessen aan huis gehad die me allemaal niet bevielen, elk jaar (ongeveer) komt er weer een instructrice om te kijken of het klikt, maar eigenlijk heb ik ervaring, boeken en gezond verstand genoeg om te kunnen rijden....

Nu zeg ik niet, niemand heeft les nodig, want dat is niet zo, maar de conclusie: neem les... vind ik vaak erg makkelijk geplaatst, alsof men niet de moeite wil nemen om het uit te leggen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:36

Duncan............. misschien moet je het omdraaien.

Ik denk dat als je al zoveel instructeurs versleten hebt, waarbij het allemaal niet klikte dat je dan eerder de onkunde bij jezelf moet zoeken en niet bij de instructeurs.

Jij zal wel een natuurtalent zijn dat jij als enige in de hele wereld genoeg ervaring, boeken en gezond verstand hebt om goed te kunnen rijden.....

wanneer maak jij je debuut op de OS???

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:50

Het leven is een aaneenschakeling van keuzes maken.
Sommige keuzes houden in dat je de consequenties moet aanvaarden.
Als je een paard koopt dan kost dat geld.
Als je erop wilt rijden, dan moet je er voor zorgen dat je dat goed doet.
Als je het goed wil doen moet je je eigen rijkunsten inschatten.
Als je ZZ-licht bent geweest kun je best een paard inrijden tot M2 niveau o.i.d, daarna laat je vanzelf eens in de zoveel tijd een expert meekijken Haha!
Als je onderling B hebt gestart, kun je zelf een paard zadelmak maken maar niet zelfstandig inrijden.
Als je denkt dat je dat wel kan dan haal je er een instructeur bij om tips en aanwijzingen te geven.
Als je denkt, dat kost me teveel moeite of geld weet je dat het jou later veel meer kost om de aangeleerde fouten eruit te krijgen.
Als je op een verzorgpony mag rijden zonder les, dan moet je de eisen bijstellen en gewoon weiland gaan hobbelen(niks mis mee) maar probeer niet zonder hulp dat beest" aan de teugel" te rijden.(meestal loopt dat uit op in de bek trekken, en in de krul)

En ja, je moet vervoer TOT JE BESCHIKKING HEBBEN. Dat wil niet zeggen dat je een jeep met trailer moet hebben, maar wel van te voren weten wie jou dat gaat lenen als de nood aan de man komt.
En iedereen die het zonder instructeur kan wens ik hem/haar veel succes!
Als ik om mij heen kijk naar de serieuze ruiters is er geen 1 die zonder instructeur aan het werk is. Zelfs de instructeurs hebben les van andere instructeurs.
En dan het laatste punt: je zou rijk moeten zijn om een eigen paard te hebben. Een volmondig JA MAAR. Wat is rijk? Veel geld?, het is natuurlijk zo duur als je hetzelf maakt. Zonder eigen land of boerderij is het kostbaar.
Als je zo zuinig moet zijn dat je geen hond kunt kopen, moet je zelf blaffen, dat is een mooie uitdrukking.
Da's dus weer een keuze die jezelf maakt en waarvoor je zelf de verantwoording draagt. Je kunt best een paard hebben zonder veel geld maar dan kunnen andere dingen niet. Geen vakantie, geen roomboter, geen auto op afbetaling, geen soundsystem van Bose, niks.
Aldi en Lidl cola en zelf groente kweken.
Stro rechtstreeks vanaf het land halen i.pv. bij de fouragehandel.
En dat verwijt ik sommige mensen weleens, ze willen alles maar snappen niet dat ze dan op de verkeerde dingen bezuinigen(les )

Conclusie: je kunt best zonder les paardrijden maar stel je doel dan bij!
buitenritjes een rondje in de bak, maar geloof nou niet dat je kleine en grote problemen via het internet oplost. Er moet gewoon iemand naast staan die er wel kijk op heeft!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:06

gijsenkim schreef:
Duncan............. misschien moet je het omdraaien.

Ik denk dat als je al zoveel instructeurs versleten hebt, waarbij het allemaal niet klikte dat je dan eerder de onkunde bij jezelf moet zoeken en niet bij de instructeurs.

Jij zal wel een natuurtalent zijn dat jij als enige in de hele wereld genoeg ervaring, boeken en gezond verstand hebt om goed te kunnen rijden.....

wanneer maak jij je debuut op de OS???

nooit, want zo ben ik niet bezig.... ik zeg niet dat het onkunde is bij die instructuers en ik ben ook geen natuurtalend, maar ik kan wel goed genoeg rijden om bezig te zijn zoals ik nu bezig ben en ook ik kom verder, ook zonder instructuer. de manier WAAROP die mensen les gaven stond me gewoon niet aan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:11

i rest my case Haha! Haha! Haha!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:41

dat moet jij weten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:43

Als jij dit denkt
Citaat:
maar ik kan wel goed genoeg rijden om bezig te zijn zoals ik nu bezig ben en ook ik kom verder, ook zonder instructuer

dan kom je er wel