Rijtechnische ondersteuning via sms

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:56

Aqua8horse schreef:
Nee, Sonja, dat antwoord geef ik hier niet op bokt. Dat is een lang verhaal en waarschijnlijk wordt het toch niet begrepen.

Zwaktebod!
Als je hier daar niet op verder durft te gaan, dan is dit topic dus echt pure aandachttrekkerij en loos gesmijt met theoretische termen die de eerste de beste idioot uit een boek over kan nemen. Heel sneu!

Enne..... bedankt voor het vertrouwen dat je hebt in andere paardenmensen
Volgens mij zou je een gezondere instelling hebben als je ietsie minder vertrouwen in jezelf en soms eens wat meer vertrouwen in een ander had....
Huilen

'k Heb voor de gelegenheid speciaal voor jou tijdelijk m'n onderschrift aangepast...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:02

Argument?

HIer is er 1:

Laatst belde een klantje mij op:

K: (gestressed)Tyrza kan je me helpen, want het gaat echt niet
T: wat is er dan aan de hand?
K: Nou, hij zit zo verschrikkelijk vast!
T: Hoe zit ie vast?
K: Nou, ze is door de drukte in de bak helemaal gestresst geraakt, ze doet niets meer!
T: Wat heb je gedaan om het op te lossen?
K: *geeft door wat ze al gedaan heeft*
T: en wat doet ze dan precies? Want je hebt verschillende manieren van vast zetten
K: Nou, ze blokkeert helemaal in haar lijf, buigt niet meer, etc.
T: Ik zou dan ipv dat wat je net deed maar "zus en zo" gaan doen. En morgen "dit en dat". Bel je me nog even op als je dat hebt gedaan?
K: (opgelucht) Ok, dank je dat je even de tijd voor me hebt genomen

Zo zie je dat je door moet vragen als er een vraag aan je wordt gesteld. Er zijn nml meerdere manieren om vast te zitten en ook meerdere oorzaken. Bovendien is het meisje op dat moment erg gestressed door omstandigheden, dus ze heeft gewoon even wat peptalk nodig. Buiten dat kan je bv ook meer adviezen geven wat ze de dagen erna moet doen om die stress af te bouwen.

Ik zou niet weten hoe dit probleem per sms opgelost had moeten worden.

Als ze mij een sms had gestuurd van: "Tyrza, mijn paard zit vast", dan had ik nooit kunnen "proeven" hoe dat kwam en hoe zij eraan toe is. Dan had ik wellicht het verkeerde advies gegeven omdat ik een verkeerde interpretatie over het vastzitten had. En dan waren de rapen gaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:11

Exact hetzelfde dus als het probleempje dat ik vorige week had, maar met wederom een andere oorzaak. ZIEN danwel uitgebreid doorvragen is dan noodzakelijk om tot een gefundeerd antwoord te kunnen komen.

Maar het schijnt wel te kunnen per SMS, alleen hebben wij niet het niveau om dat te begrijpen.....
Ik had van jou trouwens toch wel verwacht dat jij dat niveau zo onderhand wel zou hebben Tyrza Haha!

Waarom kom ik die naam trouwens regelmatig tegen en heb ik geen idee wie er achter A8h zit? Tong uitsteken

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 09:20

Sonja, er is geen geheim: Carole Klomp 37 jaar moeder van 1 zonntje Bernard van 5 jaar, getrouwd met Jan. Samen hebben wij een paardenzwembad uit gevonden(waar we octrooi op hebben gekregen) in een achtvorm. Vandaar de naam A8H. Want daar zijn we best een beetje trots op. In je PB schreef je heel wat anders, maar ik ga ervan uit dat je toch nog steeds een keer komt. En als jij dat een zwakte bod vind, is dat je goedrecht. Daar heb ik geen problemen mee, ik zie het alleen anders. En wat voor vetrouwen hebben een aantal bokkers dan in mij?? Werkelijk alles maken ze met de grond gelijk zelfs als in de praktijk blijkt dat het werkt...... Verward Vandaar dat mijn vertrouwen inderdaad wat is afgenomen! Ik zeg hier niets over de kennis van die bokker maar meer over hun houding. En het is dus ook mijn goedrecht om te besluiten om niet het hele verhaal te gaan uitleggen.

DPB: natuurlijk wil ik een keer kijken naar jou paard Matador

Jippie: Je kent mijn omstandigheden dus ik kan je geen terwijn noemen. Ik meen dat ik je ook gezegd heb dat ik nog liever vandaag een clinic wil geven dan morgen omdat dat een hoop duidelijkheid kan scheppen.

Lov: Ik ben dat ik jou ook een keer een plezier heb kunnen doen

En wat Tyrza betreft: je kan mijn opzet via sms vergelijken met die van Tyrza.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 12-08-04 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:22

Jamaar A8, dan ben je toch meer centen kwijt dan gewoon even een belletje?

Of heb je een speciaal sms nummer waarbij degene "aqua8 on" moet doorsms'en? Haha!

Bovendien krijgt zo'n meisje niet de mentale steun die ze nodig heeft om even persoonlijk met je te praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:27

A8h het ontwerpen van een zwembad zegt mij niets over iemand z'n gezonde paardenverstand.
Ik sta ook achter wat ik per PB heb gezegd; ik wil jou wel eens ontmoeten, want je laatste antwoorden en gedraai om de brei maken het alleen maar interessanter om je eens in de ogen te kijken.
Ik denk dat je zelf ook wel in kunt schatten dat de persoonlijke info die je hier geeft mij weinig kunnen boeien. Leuk dat je getrouwd bent en een kindje hebt, maar geeft dat ook bepaalde rijtechnische en didactische vaardigheden mee ofzo?

Afijn, ik stop met dit topic. Als jij ons niet hoog genoeg inschat om jouw vaardigheden/technieken etc te kunnen volgen, dan heeft dit geen enkel nut. Ik vraag me nog steeds af waarom je dan in hemelsnaam dit topic geopend hebt, maar dat zal wel aan mijn beperkte vermogens liggen. Ach, ik ben gelukkig dus ik red het vast wel Haha!
Maar volgens mij had je net zo goed alleen maar een topic kunnen openen met als titel "Jeetje wat ben ik toch goed" en daarna nog een stukje tekst vol zelfverheerlijking oid. Had je een hoop tikwerk gescheeld (en de inhoud had even nietszeggend geweest), en ons ook. Want uiteindelijk was ik tot dezelfde laatste reactie gekomen:

Misselijk

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 09:32

Nou dat valt mee hoor. En als ze die mentale steun nodig heeft, belt ze wel! Ze heeft mij inderdaad de eerste keer gebeld omdat ze zich erg ongerust maakte. Op zo'n moment kan je haar of hem net even iets meer steun geven, dat ben ik helemaal met je eens Tyrza.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 09:37

Sonja schreef:
A8h het ontwerpen van een zwembad zegt mij niets over iemand z'n gezonde paardenverstand.
Ik sta ook achter wat ik per PB heb gezegd; ik wil jou wel eens ontmoeten, want je laatste antwoorden en gedraai om de brei maken het alleen maar interessanter om je eens in de ogen te kijken.
Ik denk dat je zelf ook wel in kunt schatten dat de persoonlijke info die je hier geeft mij weinig kunnen boeien. Leuk dat je getrouwd bent en een kindje hebt, maar geeft dat ook bepaalde rijtechnische en didactische vaardigheden mee ofzo?

Afijn, ik stop met dit topic. Als jij ons niet hoog genoeg inschat om jouw vaardigheden/technieken etc te kunnen volgen, dan heeft dit geen enkel nut. Ik vraag me nog steeds af waarom je dan in hemelsnaam dit topic geopend hebt, maar dat zal wel aan mijn beperkte vermogens liggen. Ach, ik ben gelukkig dus ik red het vast wel Haha!
Maar volgens mij had je net zo goed alleen maar een topic kunnen openen met als titel "Jeetje wat ben ik toch goed" en daarna nog een stukje tekst vol zelfverheerlijking oid. Had je een hoop tikwerk gescheeld (en de inhoud had even nietszeggend geweest), en ons ook. Want uiteindelijk was ik tot dezelfde laatste reactie gekomen:

Misselijk

Leuke reactie Sonja Jij vraagt toch wie er achter A8H schuil gaat?
Wat ik doe en kan hoef ik toch niet meer te zeggen......wat dat kan niet, ik kom van mars, het is vaag, ik ben dom, het is allemaal gesneden koek, niets bijzonders etc etc..........

Ik ben blij dat jij ook gelukkig bent *LOL* Ik ben ook blij dat de conclusies die je trekt hierboven, jouw conclusies zijn Haha!

Danea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:42

ik lees nog steeds mee (ik weet zelf eigenlijk ook niet waarom Tong uitsteken ) maar het is nu alleen maar meer gezeur geworden vind ik, de een zegt dit dan zegt de ander weer dat en zo maar de hele tijd tegen elkaar opbieden, dit heeft toch helemaal geen zin Frusty .
ik stop er mee (met lezen en tikken) in dit topic.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:44

Aqua8horse schreef:
Nou dat valt mee hoor.

als je nou al die zinnen van "mijn gesprek" gesms't zou hebben, dan kan het aardig in de centen op lopen hoor....
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 12-08-04 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:49

Tyrza schreef:
als je nou al die zinnen die ik van het gesprek hebt gesms't, dan kan het aardig in de centen op lopen hoor....

Bellen is ook sneller, persoonlijker, gemakkelijker etc.

Je hebt immers niet voor niets die handsfree caps te koop Haha! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:51

Lydiia schreef:
Bellen is ook sneller, persoonlijker, gemakkelijker etc.

Je hebt immers niet voor niets die handsfree caps te koop Haha! Haha!

Voor mij dus de reden om het maar bij het ouderwetse te laten. Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:53

Tyrza schreef:
als je nou al die zinnen van "mijn gesprek" gesms't zou hebben, dan kan het aardig in de centen op lopen hoor....

En in tijd!!!
Ik kan mij niet voorstellen dat je dat via sms gaat doen, weet je hoelang je daarmee bezig kan zijn??
In die tijd heeft mijn paard alweer een ander foefje gevonden Haha!
Ik ga ook voor bellen, veel duidelijker, sneller en goedkoper

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:03

Die sms is achteraf. En met foefjes kom je niet echt verder denk ik.

Nee, Tyrza, soort gelijk antwoord....wel een beetje beknopte natuurlijk!

En tijd wel ja.....ik ben nog niet zo snel met dat ge sms Haha! Maar oefening baart kunst, denk ik. Eerst zag ik de lol er ook niet van in, maar inmiddels is dat gewijzigd.

Maar nogmaals sms ondersteuning is en blijft voor mij een noodoplossing!!!

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:25

K ben t helemaal met je eens Aqua! OK dan!

En luitjes! Aqua zegt toch steeds dat je voor de a-la minute problemen beter direct contact kan hebben. Maar voor een advies achteraf of vooraf kan deze manier best werken hoor! *LOL*

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:59

He Miffie!

Ze reageren niet meer dat hebben ze afgesproken, ze zijn nu onderling allemaal aan het PBen...schattig toch? Vingers aflikken

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:03

Aqua8horse schreef:

Ze reageren niet meer dat hebben ze afgesproken, ze zijn nu onderling allemaal aan het PBen...schattig toch? Vingers aflikken

Verward >;) *LOL* ja.... mijn vermoedens worden bevestigd a8h!!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:13

Wat voor vermoedens Kimmy? Dat is mij net verteld Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:40

Vraagje A8H:

Hoe vaak heb je al in de praktijk gewerkt met die sms dienst???
Want aan de hand daarvan kun je aantonen of het idd werkt of toch niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:50

Aqua8horse schreef:
En tijd wel ja.....ik ben nog niet zo snel met dat ge sms Haha! Maar oefening baart kunst, denk ik. Eerst zag ik de lol er ook niet van in, maar inmiddels is dat gewijzigd.

Bel je toch gewoon even dat je klant binnen een paar minuten een sms-je kan verwachten Haha! .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:10

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar voor mij zou het niets zijn. Als er echt wat aan de hand is wil ik daar iemand persoonlijk voor spreken, iemand die er evt ook op kan stappen als ik het echt niet meer zie zitten enzo. En zoieso lijkt met me niets om als het niet meer lukt (wat in mijn geval meestal is dat mn paard alleen nog maar rond stuitert) even "rustig" een smsje te gaan sturen..

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:17

Toch denk ik wel dat het zou kunnen werken. Als ik uitgebreid tyrza ga sms'en ben ik ondertussen wel gekalmeerd en mijn paard ook weer relaxed en dan beginnen we weer opnieuw. Met eventueel een sms terug om vooral kalm te blijven en terug te gaan naar de basis als je tegen een probleem aan loopt Haha!
Maar ff serieus... Je moet ook maar net treffen dat je instructie tijd heeft om uitgebreid terug te sms'en op het moment dat je op je paard zit. Vaak is dat niet het geval lijkt me en is 's avonds even bellen in het daltarief een stuk voordeliger Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:23

Geloof dat ondertussen alles wel over dit onderwerp gezegd is en de sfeer in het topic wordt er ook niet beter op. Ik zet een slotje.