Opblaasbare binnenbak (met foto's) ook in Nl??????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:00

*op mn verlanglijstje gezet*

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:11

Kun je er ook mee vliegen? Haha!

Maar even serieus. Stel nu, dat je niet voldoende zand of iets dergelijks op de bodem hebt gedaan (ik neem aan dat die niet opblaasbaar is, kun je iniedergeval niet met kalkoenen rijden Haha! )
Maar de bodem ligt dus te dun. En je raakt dus het ding zelf. Is ie dan lek?
Of als je met een tractor de bodem wil slepen, en je raakt per ongeluk de zijkant? Want het moet toch af en toe rechtgetrokken worden allemaal, en bij ons schrapen ze dan toch dikwijls wel even langs het beton en het hout van de wand.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:26

*LOL* Heel flauw, kan ook niet, maar stel:

Je gaat buitenrijden, met je binnenbak in je zadeltas Verward
Je ziet een leuke open vlakte en besluit je paard even lekker aan het werk te zetten. Je haalt je binnenbak uit je zadeltas Verward en blaast 'm op OK dan!

Hillarisch Haha! *LOL* Clown Cheese!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:38

Mijn onlangs verkochte bedrijf komt uit de branche. ik kan je verklappen; dat materiaal kost ongeveer 15 euro de vierkante meter verwerkt. 20 x 0,5 x pi x 60 = ± 1.884 m2 a 15 euro = 28.260,-- euro ex btw. Minstens, want daarmee is alleen nog maar de overkapping betaald en niet de verankering. De pomp zal een 5.000 euro doen.

Leuk grapje Haha!
maar dat ding op de foto is een tweedehandsje; het doek is duidelijk al verweerd, ik schat dat het minstens 5 jaar oud is.
Deze tenten werden vroeger veel gebruikt als opblaasbare tennis hal. De manege in Akkrum bestond 20 jaar geleden ook uit zo'n opblaas-overkapping. Het kan absoluut wel, maar ... nee, dan toch echt liever een 'permanente'.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:42

haha geweldig!!..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:47

Nog wat informatie; deze dingen zijn gewoon makkelijk te repareren, mocht er een scheur in komen. Met een industriele naaimachine is het zo gepiept.

Dit is geen bouwwerk en valt zodanig dus ook niet onder wetgeving met betrekking tot bouwvergunningen. En krijg je last, kan je het ala minute leeg laten lopen en oppakken (met hulp, want het doek weegt wel een 600 gram de vierkante meter Knipoog ). Je mag namelijk zonder problemen elke dag iets opblazen op je erf om het savonds weer te laten zakken; anders zou je immers voor luchtballonnen ook bouwvergunningen moeten aanvragen en dat is dus niet zo.

WEL is de veiligheid (vluchtwegen!) een criterium waar de brandweer op hoort te toetsen, zeker als er 'derden' gebruik maken van de tent. En uiteraard is het handig als het ding niet pontificaal in het zicht staat voor aan de weg of pal voor het uitzicht van je buren.

Overdruk kan niet ontstaan in deze tenten; de pomp zal een drukpomp zijn. Die schakelt zichzelf uit zodra de druk bereikt is, en zal weer aangaan zodra de druk onder niveau zit. Het principe is idd hetzelfde als met een luchtkussen.

miss_monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:02

Stoerrr!! dat wil ik ook!
Bij ons hebben ze idd ook zoon soort ding voor de tennisbaan.. dat ziet er best maf uit.. Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 02:30

Ik heb dit in Esbeek al gezien.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 07:39

Sugarmiss schreef:
En als er 1x een kleine scheur in het doek komt, kun je de hele tent vaarwel zeggen

Nee hoor, als je goed naar de foto's kijkt zie je in het zeil boven wel scheuren zitten. Er komt zo'n enorme hoeveelheid lucht in de tent dat het niets scheelt dat er gaten in komen.

En een nooduitgang zat er zelfs ook nog in! Precies aan de andere kant van de baan dan waar de hoofdingang zat!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:06

miss_monty schreef:
Stoerrr!! dat wil ik ook!
Bij ons hebben ze idd ook zoon soort ding voor de tennisbaan.. dat ziet er best maf uit.. Haha!

Vraag eens of je er mag rijden Haha!
Maar weer ff serieus, wat doe je dan op de bodem?
En moet je die dan telkens leegscheppen als je er klaar mee bent?
(of lopen ze op luchtkussentjes *LOL* )

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 10:40

Gewoon zand op de bodem en dat kun je laten liggen. Je kunt het wel zien aan het dak, die is bruin van het zand Haha!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:39

Grappig hoor

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:48

wat handig zo'n ding!
geen idee dat ze bestonden, maar lijkt me echt heel handig

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:51

en als het nou ineens gaat stormen als je aan het rijden bent? waait dat ding dan niet weg?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:58

nee, ze hebben het hier al gezegd, iets met overdruk ofzo te maken Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:05

Hij waait niet zomaar weg, maar boven een bepaalde windkracht is het niet echt veilig meer (windkracht 7).

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:52

Is dit op den duur niet veel duurder als een gewone binnenbak?
Ik bedoel, die pomp moet steeds aanblijven, dat vreet toch energie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:58

WEl grappig, maar vind het inderdaad beetje gevaarlijk en waait dat ding niet plat enzo?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 13:00

MissJ schreef:
Is dit op den duur niet veel duurder als een gewone binnenbak?
Ik bedoel, die pomp moet steeds aanblijven, dat vreet toch energie?

Daarom zetten ze er straks ook een constructie in, zodat hij permanent rechtop blijft staan.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:05

Toch wel lekker dure hobby. 'k Zag op die site dat de tennishal (wel wat groter als een bak bijna en ton kost (in euro's). oef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:08

Hmm, zou ik toch voor permanente bak gaan, lijkt mij netter, rustiger en veiliger.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:23

LuvdaTossa schreef:
Daarom zetten ze er straks ook een constructie in, zodat hij permanent rechtop blijft staan.

Ok, dat scheelt wel.
Mar dan heb ik toch liever een permanente bak.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:37

he erg gaaf ding, lijkt me superhandig.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:41

Wat gaaf ik had dit nog nooit eerder gezien, maar wel gaaf hoor ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:17

LuvdaTossa"]
[quote="Sugarmiss schreef:
En als er 1x een kleine scheur in het doek komt, kun je de hele tent vaarwel zeggen

Nee hoor, als je goed naar de foto's kijkt zie je in het zeil boven wel scheuren zitten. Er komt zo'n enorme hoeveelheid lucht in de tent dat het niets scheelt dat er gaten in komen.

En een nooduitgang zat er zelfs ook nog in! Precies aan de andere kant van de baan dan waar de hoofdingang zat!
[/quote]
Zou kunnen maar ik bedoelde het samen met een storm. Als er dan een klein stukje los is (en je hebt dan dus niet de tijd om hem op een proffesionele naaimachine weer te maken Haha! ) én met die windkracht, dan ben je dus echt je tent kwijt. Die scheurt dan finaal aan flarden.

Als deze tent dus nu al scheurtjes (losse flapjes) bevat dan is hij niet stormzeker meer en kost nog meer elektriciteit, want de pomp moet extra werken op de druk op peil te houden.