Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Carolinef schreef:vind in dit geval n shet achter in n grote tuin pal tegen weilanden met ander vee aan vast minder erg en beter mee te leven dan iemand die vol trots de pers er nog bij haalt omdat r paard hoogdrachtig in n woonwijk in Rotterdam staat en zo gezellig naar de straat staat te kijken "maar het paard vind t hardtikke leuk en gezellig en de stal is groot zat' wordt er dan nog geopperd.
behalve dat staan er zoveel paarden onder erbarmelijke omstandigheden dat ik niet snap waarom hier naar deze shet zo fel moet worden uitgehaald!
Mexx2 schreef:[/quote]nee caroline, daar heb je gelijk in,maar het idee dat Debo rydar weg doet,omdat zij vind dat hij beter verdient,is super!!
maar dat ze dan mexxje wel houd en ergens neerzet,waar het niet optimaal is,terwijl er andere alternatieven moeten zijn,(moet je wel evenrondvragen,een shetlander moet toch ergens wel tussen mogen in de wei?!)omdat Debo er één echt MOET houden omdat ZIJ het anders niet aan kan!
ik denk dat velen DAAR ver vallen,en niet over het feit dat er een shet in een tuin(met ruime afmeting) staat!
Carolinef schreef:vind in dit geval n shet achter in n grote tuin pal tegen weilanden met ander vee aan vast minder erg ....
Ineke2 schreef:Waarom zet je Mexx eigenlijk niet in een opfok en ga je af en toe eens kijken met Noa? Gezellig dagje uit naar je paardje, kijken hoe hij zich vermaakt en speelt in de kudde?
gijsenkim schreef:weet je wat ik jammer vind Debo, dat ze jou op je opleiding (waar je zo mee schermt) niet hebben geleerd dat een paard een kudde dier is en dat je een paard zn bestaansrecht aantast als je hem dat ene essentiele dat ie nodig heeft wegneemt. Aandacht van mensen komt bij een paard op de allerlaatste plaats

zijn mest gewoon in de groene kliko bak gooien, daar komen dan ook weinig vliegen op af, of hem dus als je hem onder een afdakje hebt*de kliko bakken dus* ze inspuiten met vliegen spul, werkt ook(hoop ik
) nouja, je hebt verder ook spul te koop, dat je in je kamer moet spuiten, zodat vliegen wegblijven, sluit z`n hele stal af, spuit die bus leeg(of voor de helft tot het genoeg is iig), laat het maar 3 dagen afgesloten staan, en doe dan de deuren/ramen maar open, zodat het veen lekker door kan tochten.hoop dat ze dan ook wegblijven.