paard in de tuin..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:40

weet je wat ik jammer vind Debo, dat ze jou op je opleiding (waar je zo mee schermt) niet hebben geleerd dat een paard een kudde dier is en dat je een paard zn bestaansrecht aantast als je hem dat ene essentiele dat ie nodig heeft wegneemt. Aandacht van mensen komt bij een paard op de allerlaatste plaats

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:47

Eenzaamheid is het ergste wat een paard kan overkomen... Verdrietig

En dan bedoel ik met eenzaamheid 'de afwezigheid van soortgenoten... Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:42

vind in dit geval n shet achter in n grote tuin pal tegen weilanden met ander vee aan vast minder erg en beter mee te leven dan iemand die vol trots de pers er nog bij haalt omdat r paard hoogdrachtig in n woonwijk in Rotterdam staat en zo gezellig naar de straat staat te kijken "maar het paard vind t hardtikke leuk en gezellig en de stal is groot zat' wordt er dan nog geopperd.

behalve dat staan er zoveel paarden onder erbarmelijke omstandigheden dat ik niet snap waarom hier naar deze shet zo fel moet worden uitgehaald! Verward

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:44

Carolinef schreef:
behalve dat staan er zoveel paarden onder erbarmelijke omstandigheden dat ik niet snap waarom hier naar deze shet zo fel moet worden uitgehaald! Verward

Omdat dat er niet nog meer moeten worden dacht ik zo.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:47

Wat een fout referentie kader...
In Irak lopen de paarden met zulk slecht tuig dat de hele rug tot bloedens toe open ligt.
Is het dan ok dat iemand in NL een zadel heeft waarmee hij alleen de schoft een kapot rijdt?
Zo lust ik er nog wel een paar.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:47

nee caroline, daar heb je gelijk in,maar het idee dat Debo rydar weg doet,omdat zij vind dat hij beter verdient,is super!!
maar dat ze dan mexxje wel houd en ergens neerzet,waar het niet optimaal is,terwijl er andere alternatieven moeten zijn,(moet je wel evenrondvragen,een shetlander moet toch ergens wel tussen mogen in de wei?!)omdat Debo er één echt MOET houden omdat ZIJ het anders niet aan kan!

ik denk dat velen DAAR ver vallen,en niet over het feit dat er een shet in een tuin(met ruime afmeting) staat![/quote]
Laatst bijgewerkt door ikkemetwikke op 07-07-04 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:48

Carolinef schreef:
vind in dit geval n shet achter in n grote tuin pal tegen weilanden met ander vee aan vast minder erg en beter mee te leven dan iemand die vol trots de pers er nog bij haalt omdat r paard hoogdrachtig in n woonwijk in Rotterdam staat en zo gezellig naar de straat staat te kijken "maar het paard vind t hardtikke leuk en gezellig en de stal is groot zat' wordt er dan nog geopperd.

Dat was tijdelijk (niet dat ik er mee eens ben ofzo) het paard staat nu met veulen al op de wei bij soortgenoten
Bij Debo is tijdelijk zo'n 1,5 jaar...dat is ietsje anders dan een week of 4 Scheve mond

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:49

Mexx2 schreef:
nee caroline, daar heb je gelijk in,maar het idee dat Debo rydar weg doet,omdat zij vind dat hij beter verdient,is super!!
maar dat ze dan mexxje wel houd en ergens neerzet,waar het niet optimaal is,terwijl er andere alternatieven moeten zijn,(moet je wel evenrondvragen,een shetlander moet toch ergens wel tussen mogen in de wei?!)omdat Debo er één echt MOET houden omdat ZIJ het anders niet aan kan!

ik denk dat velen DAAR ver vallen,en niet over het feit dat er een shet in een tuin(met ruime afmeting) staat!
[/quote]

Ik denk dat de meeste over het feit vallen dat die pony in z'n eentje komt te staan.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:50

Citaat:
omdat Debo er één echt MOET houden omdat ZIJ het anders niet aan kan!

Wat is MOETEN dan? Moeten is volgens mij dat je anders doodgaat, ziek wordt oid. Niet omdat je dénkt dat je niet zonder kan... Dat is puur eigenbelang en niet 'niet zonder kunnen'. Daar zit een levensgroot verschil tussen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:54

Peerd in de achtertuin is niks mis mee............ maar dan wel minstens met zn tweeen. EEN peerd in de achtertuin is niet paardvriendelijk.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:55

dood gaan, dat moet je ooit
voor de rest moet je niks.

ik ga 'oftopic' door te zeggen dat een shetje niet alleen hoort te staan.

verder ergens een argument
ik vind het voor 2 ponys te klein, koop er misschien een geit bij
Leeft die van lucht? Schijt die niet?
dan kun je er net zo goed een shet bij gooien

Jammer dat debo alles als kritiek ziet
het is meer dat mensen er van een sfstand soms nuchterder over denken.
wat ik kan me voorstellen dat ze het er moielijk mee heeft rydar weg te willen doen (al begrijp ik de argumenten daar ook niet van, maar dat terzijde)
dat ze nu geen reacties geeft die nuchter en met beide benen op de grond klinken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:00

Carolinef schreef:
vind in dit geval n shet achter in n grote tuin pal tegen weilanden met ander vee aan vast minder erg ....

Maar weet je dat dat bij mij juist onbegrip kweekt. Ze hebben daar in Zeeland nog de ruimte en dan wil je nog je paardje alleen in je eigen achtertuin zetten. Kijk, al woon je nou ergens waar echt geen streepje wei meer te vinden valt, dan zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:11

imker schreef:
Wat is MOETEN dan? Moeten is volgens mij dat je anders doodgaat, ziek wordt oid. Niet omdat je dénkt dat je niet zonder kan... Dat is puur eigenbelang en niet 'niet zonder kunnen'. Daar zit een levensgroot verschil tussen.

ZO bedoelde ik het ook!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:03

Ineke2 schreef:
Waarom zet je Mexx eigenlijk niet in een opfok en ga je af en toe eens kijken met Noa? Gezellig dagje uit naar je paardje, kijken hoe hij zich vermaakt en speelt in de kudde?

Precies!! Als je Naiade pbt en alles uitlegt ,miss kun je ze wel bij haar op het land zetten..Maar goee..Dat is net wat je zelf wilt... Knipoog OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:56

toch snap ik nog steeds niet waarom je niet bij je buren informeerd of ie bij de paarden, koeien of wat jullie daar ook hebben staan in de wei kan. En een geit... Heb je verstand van geiten? Die beesten hebben meer nodig dan een Shetlander hoor! Bv klimmateriaal... Fatsoenlijke omheining... Enz enz. Als je er een geit bij kunt zetten, dan kun je er imo ook een Shet bij zetten... Neemt minder ruimte in beslag dan een geit!

Ik vraag me overigens ook af hoe dat met Mexx gaat in dat geval. Een paard, en vooral een hengst, kan heel anders reageren op iets dat kleiner is dan hijzelf...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:17

Ik vind Ineke haar idee nog zo slecht niet,
Kan mexx lekker spelen met soortgenootjes waar hij echt wel behoefte heeft.
Waarom reageer je ook zo overtrokken op de reacties? heb niet het idee dat mensen je onder uit willen halen, maar met een nuchtere kijk op de zaak proberen te helpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:56

Yup, en als je geen reacties wilt, dan moet je ook niets op bokt zetten. Niet iedereen heeft dezelfde mening, dus er zijn veel mensen die het niet met je eens zijn...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:59

Volgens mij heeft Debo haar beslissing allang genomen.
Zij vindt het volgens mij leuk en vooral interessant (lekker veel aandacht) om die pony in de tuin te hebben en volgens mij maakt het haar weinig uit hoe die pony zichzelf er onder voelt.
Als het anders is had ze nu wel met goede argumenten gekomen en dan goede argumenten mbt de pony. Niet mbt haarzelf.

Een geit erbij lijkt me helemaal vragen om moeilijkheden. Die dieren zorgen voor nog veel meer overlast.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:07

Ik vraag me af hoe leefbaar het voor de geit zal zijn, met een hengst in één wei? Scheve mond

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:11

Debo wel eens een geit geroken Verward
Die stinken zowaar nog meer als een pony... en idd wat Lis zegt, een hengst en een geit.. gezellig Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:12

wat zou daar uitkomen ???? Haha! Haha! Haha! Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:16

gijsenkim schreef:
wat zou daar uitkomen ???? Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik denk geitenbiefstuk. Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:25

gijsenkim schreef:
weet je wat ik jammer vind Debo, dat ze jou op je opleiding (waar je zo mee schermt) niet hebben geleerd dat een paard een kudde dier is en dat je een paard zn bestaansrecht aantast als je hem dat ene essentiele dat ie nodig heeft wegneemt. Aandacht van mensen komt bij een paard op de allerlaatste plaats

mag ik hier even op reageren??
Mijn verzorg pony, staat liever met een geit, dan met een pony, je kan haar in een kudde gooien, maar ze loopt altijd de andere kant op.Ook heeft arzu 3 jaar alleen gestaan(je mag hier op in gaan, maar ik verzorgde haar niet dus ik kan er niks aan doen) en ze vond het niet erg(zover ik het weet) Vorig jaar zomer dat ik har ging verzorgen, heeft ze ook alleen gestaan, en ze was elke dag erg vrolijk, dus NIET ALLE pony`s en paarden WILLEn persee in een kudde.

Debo; Ik ben het met je eens dat je hem in je achtertuin wil zetten, omdat je hem zo zijn aandacht kan geven , zet je plan maar voort Lachen
Mijn pony komt ook bij mij aan huis te staan, met een geitje, en een schaap, zodat ik net zoals jou hem de aandacht kan geven die hij verdient.(iedereen die hier op in wil gaan, ga je gang ik reageer er alleen NIET op)

Wat je wel kan doen, is Mexx knoflook enzo geven, zodat er geen tot weinig vliegjes op hem afkomen Lachen zijn mest gewoon in de groene kliko bak gooien, daar komen dan ook weinig vliegen op af, of hem dus als je hem onder een afdakje hebt*de kliko bakken dus* ze inspuiten met vliegen spul, werkt ook(hoop ik Knipoog ) nouja, je hebt verder ook spul te koop, dat je in je kamer moet spuiten, zodat vliegen wegblijven, sluit z`n hele stal af, spuit die bus leeg(of voor de helft tot het genoeg is iig), laat het maar 3 dagen afgesloten staan, en doe dan de deuren/ramen maar open, zodat het veen lekker door kan tochten.hoop dat ze dan ook wegblijven.
Enne, veel succes ermee!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:25

Bij ons in het dorp was er ook iemand die een geit en een shetlander hengst te samen hield, de shet vond het idd prachtig, de geit iets minder (leeft nu ook niet meer en heeft geen prettige dood gehad Scheve mond ).

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:27

maar dat hoeft niet te zeggen dat de HENGST het deed, kan elke pony doen