paarden binnen zometeen met de storm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:31

de zon schijnt hij al een tijdje. Zal het nog wel echt gaan stormen of is het ergste al geweest?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:32

nou hier gaat het er nu flink op Scheve mond

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:33

Misser"]
[quote="MarijeR schreef:
Beetje wind kunnen ze best hebben.

Er wordt wel iets meer voorspeld dan een beetje wind... Ik heb al 2 regen/hagelbuien over me heen gehad en ook al wat onweer gehoord en het waait af en toe ook al flink.
[/quote]
Een beetje kou kunnen ze hier ook hebben.
Ook met -15 in de winter.
Het zijn paarden en geen mensen die lekker binnen gaan zitten.
Gezonde dieren die erop gebouwd zijn om buiten te leven.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:34

HIer is het regen onweer storm, en echt poedersuiker.... ik blij dat ik me krantenwijk al klaar heb

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:40

Ok, maar het weer wat nu voorspeld wordt is ook geen 'normaal natuurlijk' weer.
Ik bedoelde eigenlijk heel veel wind ipv een beetje...

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:51

Die van mij hebben ook geen binnen en blijven lekker buiten in de polder!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:54

die van mij mogen zelf kiezen Haha!
De deur van de stallen staan wagenwijd open, als ze willen kunnen ze zo binnengaan schuilen. En als ze er tegenkunnen mogen ze lekker in de wind blijven staan, ze zullen niet omwaaien.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:56

Gaat hier weer aardig te keer nu.....Ben niet met blij met jaarlingen die buiten staan. Nahja.de rest staat lekker wel al binnen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:59

Het waait hier behoorlijk, maar het is niet echt een harde storm zoals voorspeld was. Helaas tussendoor wel van die plensbuien, maar ja.. de regen is toch hard nodig op de grond, dus dat moet dan maar Knipoog.

Ivanka loopt buiten, maar in haar wei staat een inloopstal en volgens mij staat mevrouw al de hele dag binnen (ze denkt vaak dat ze smelt van de regen Knipoog). Maar dat bepaalt ze dus lekker zelf Lachen.

JoyceNan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:03

Tja die van mij kan niet naar binnen want de stallen zijn schoon(omdat ze zomers dag en nacht buiten staan) en ze worden op dit moment geverfd..... maar goed Hopelijjk valt het een beetje mee want lekker slapen doe ik niet al ze buiten staat.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:04

Hmmmmm.......bij mij hebben ze goede beschutting omdat ze midden in het bos staan. Maar ja dan vrees ik weer dat ze een boom op hun kop krijgen ........ach ja.....ik ben gewoon een beetje zuinig op ze.

In iedergeval klaart het nu hier weer op dus zal Zundert zo ook wel weer wat beter weer hebben Haha!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:06

Hier gaat het heel erg tekeer.
Zon komt wel af en toe door maar de wind wordt er niet minder om.
De paarden blijven buiten staan.
Ik heb niet veel keus.
Bij ons op stal geldt de regel dat als je je paard eenmaal binnen gezet hebt ze niet meer het land op mogen.
Of er ook uitzonderingen zijn i.v.m. weersomstandigheden weet ik niet.
Als je paard iets heeft waardoor het binnen moet staan dan geldt de regel niet.
Ik heb net wel even 2 regendekens gekocht.
Voor vandaag heeft het geen zin meer maar wie weet in de toekomst.
Je kan ze maar in huis hebben vindt ik.

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:06

Heb ff bij Pietje Paulusma gekeken en het gaat pas vanacht echt stormen. aan zee windkracht 9 maar in de binnenlanden windkracht 6.
vanmiddag en morgen ochtend zijn de voor en na wind van de storm.

Die van mij blijft lekker buiten staan en vanavond haal ik haar zoals elke nacht naar binnen,Dan kan mevrouw zelf bepalen of ze binnen of buiten staat. ( ze heeft een stal + paddock) Meestal staat ze binnen met alleen het hoofd naar buiten.

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:07

patje blijft wel buiten als het regent maar als het begint te onweren weet ik niet hoesnel ik haar naar binnen moet halen, na wat ik vorig jaar heb mee gemaakt ben ik als de dood voor onweer. vorig jaar zomer zijn er op onze oude stal drie paarden getroffen door de onweer

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:10

Jezus zeg!! Ik ben daar ook als de dood voor....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:17

Als het hier vlakbij onweert heb ik ze ook liever op stal, ik ben ook zo een muts bij onweer en mijn paarden moeten daar maar de gevolgen van dragen Haha! . Maar dat is enkel als het onweer echt hier is, niet als een kilometers verderop bliksemt.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:21

Die van ons gaan zoals altijd gewoon aan het eind van de middag naar binnen. Of het moet echt te bar en te boos worden dan zal ik ze wel eerder binnen halen. Werp zo af en toe wel even een blik op de wei vanuit huis om te kijken of alles nog wel goed gaat.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:22

Hier gaan de paarden de wei niet op vandaag, staleigenaar is veel te bang dat z'n land eraan gaat met de regen..
En Lady heeft daar echt geen probleem mee, als ik haar nu buiten zou zetten zou ze alleen maar voor het draad staan te draaien en er uiteindelijk overheen gaan.. Daar zou ik haar echt geen plezier mee doen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:25

Die van ons zijn ook naar binnen hoor.

Ik vind het maar niks met die potentiele onweersbuien.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:34

Mijn 2 jarige hengstje blijft lekker buiten in het hengstenkoppel (maar ik vind het wel jammer dat er geen weersverantwoorde / onweer bestendige schuilmogelijkheid aanwezig is (maar ach, daar maak ik me meer druk om dan de hengstjes... zijn gaan met de koppies bij elkaar staan en houden elkaar wel zo warm als mogelijk is) en mijn merrie is na een bosrit door mijn bijrijdster in haar loopstalletje gezet. Madam wil nl. nog wel eens hyperdepieper worden als de paarden in de aangrenzende landjes binnen staan en zij alleen buiten is...

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:46

voor de zekerheid heb ik [**] toch maar binnengezet...Ik ben iig al geweest voor vanavond. Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:54

Ninla staat altijd op stal en nu dus ook,ze heeft vanochtend dus ook gewoon buiten gestaan Lachen
Zij vind de storm geloof ik niet zo erg ik meer dan zei iig Haha!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:10

gewoon in de wei laten staan, als ze dan ineens ergens van schikken en weg willen, dan kunnen ze dat, als ze op stal staan niet.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:27

Mijn paardje staat binnen.
Vooral voor mezelf want ik heb altijd het idee dat ze binnen veiliger staan. Op zich vind ik de wind en regen niet erg, ben meer "bang"voor het onweer.
Ach dan kunnen ze morgen weer de wei op

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:34

Die van mij staan gewoon buiten maar als ze willen kunnen ze wel naar binnen. Want ik heb aan de wei een grote inloopstal dus kunnen ze zelf uitzoeken of ze naar binnen of naar buiten willen. Maar meestal blijven ze gewoon buiten. Hoe hard het ook plenst of waait Cool . Stelletje bikkels