*ahum* je doos kapot rijden op stubben ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:37

Ik heb er praktisch nooit last van alleen als het erg warm is dan heb ik wel eens een klein doorrijplekje. Ik strooi dan voor het rijden wat talkpoeder in mijn slip, dat helpt prima. Misschien voor jullie ook een idee om te proberen, dat absorbeert het vocht en verzacht volgens mij.

Overigens kan ook een te groot zadel een oorzaak zijn, doordat je dan meer schuift in het zadel en dus niet stil genoeg kan zitten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:12

astridh schreef:
Ik heb er praktisch nooit last van alleen als het erg warm is dan heb ik wel eens een klein doorrijplekje. Ik strooi dan voor het rijden wat talkpoeder in mijn slip, dat helpt prima. Misschien voor jullie ook een idee om te proberen, dat absorbeert het vocht en verzacht volgens mij.

Overigens kan ook een te groot zadel een oorzaak zijn, doordat je dan meer schuift in het zadel en dus niet stil genoeg kan zitten :)*

grappig dat je het zegt, werd gisteren met zadels passen op een 16 inch gezet. Dacht echt, dit past noooit! Maar het zat heerlijk! Te groot is natuurlijk ook niet goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:57

Als ik alleen al zie dat er een Kieffer op ligt stap ik niet op. Op een of andere manier rijdt ik op die krengen werkelijk alles kapot. Heb een week niet fatsoenlijk kunnen zitten en mijn man ondervond de consequenties er ook van.... Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten hè, nou ik brand mijn billen niet meer aan een Kieffer. Stap er dan nog liever zonder zadel op.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 23:26

tja, kieffers..............................ik zeg niets......... Schijnheilig

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:59

parouscha"]
Hmm ik ga Vanavond rijden.
En ga eens kijken hoe ik lichtrij.Ik dacht ook altijd dat ik de enigste was die hier last van had.
En ik durfde ook nooit zo'n toppic Online te plaatsen Haha!
[/quote][quote="Lientje schreef:
oef ik ben niet de enige, ik heb het soms ook wel eens aan de hand, best wel pijnlijk.
Waar ik ook regelmatig last van heb zijn bloedblaren op de plaats waar de elastiek van mijn onderbroek aan mijn dijen zit. Heeft hier ook iemand last van?

Ik loop ook al tijden te KL*TE met dit probleem, maar wist ook ff niet hoe ik hiet over zou moeten beginnen.... Bloos! ..... Ik rij me echt op elke plek open die in de buurt van het zadel komt....
Ik rij trouwens met kieffer veelzijdigheid 18" hij is ook beetje te groot voor mij
Laatst bijgewerkt door shasta op 05-06-04 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:09

Kieffers, daar kom ik niet meer op, brrrr.

Maar, mijn vorige zadel was een Stubben. Ik heb er nog nooit last van gehad.

Nu heb ik een Passier GG en heb er ietjes last van gehad, maar dat heeft een reden. Ik ben 12 kilo afgevallen en het zadel was gekocht op mijn oude gewicht. Dus zadel is nu te groot. Zo wie zo geen gezicht meer, ik met mijn korte pootjes op Pablo van 1.72 met een te groot zadel.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:27

Dus een Kieffer kwaaltje dus?
Het is teminste bij mij begonnen toen ik mijn kieffer heb gekocht
Wat vreemd, ik heb net een goed passend zadel gevonden na 4 jaar, en tsja het moest toch een kieffer zijn, maar als ik het had geweten Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:00

Kieffer heeft een vrij hoge boom.

Verder ben ik rond de 10 kilo afgevallen..........mijn zadel zou dus nu ook te groot kunnen zijn. Maar eerst had ik er ook last van, hoewel ik wel denk dat het enigzins minder is. Maar heb wel een periode gehad dat ik echt minder ging rijden hierom..........en me afvroeg of ik daarom zou moeten stoppen???

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:03

Wat gek, hoor toch veel klachten over de kieffers!
Ik heb er ook een en ik rijd me nooit open, en dat terwijl hij eigenlijk iets te groot is. De boom is idd hoog, maar dat vind ik fijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 09:24

niet iedereen hoeft er natuurlijk last van te hebben patos bij een kieffer, maar ik hoor het wel erg vaak.........een vriendin van me had zich een keer zo gigantisch doorgereden, echt tot zwaar bloedens toe, dus vandaar m'n reactie over kieffers.......

maar in dit geval gaat het over een stubben.......

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:16

Ik heb geen kieffer, ik heb een Barnsby Verward

Heeft er trouwens nog iemand ervaring met talkpoeder, er zit namelijk wel wat in, maar om nu direct met die troep te strooien (vindt m'n moeder niet zo leuk Schijnheilig )

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:59

Ik heb Ingrid gisteren met de les eens goed bekeken.

Wat ze voornamelijk deed was te mooi willen zitten en hierdoor maakte ze haar onderrug hol. Ga zelf zo maar eens op de bank zitten en je merkt meteen dat je kruis hierdoor naar voren wordt gedrukt.

Hierbij nog eens een voorwaartse beweging met lichtrijden en voila: daar heb je je schuurplek Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:42

Ik heb er eigenlijk nooit geen last meer van, wel van schuurplekken met verkeerd ondergoed, maar dat vermijd ik nu gewoon.

Ik heb een Ken Tauer dresuurzadel, die zijn nog redelijk open in hun zit, maar in vergelijk met mijn oude zadel leek het wel alsof ik helemaal vast zat!

"Vroegah" toen ik nog niet kon zitten maar alleen maar butsen, stopte mijn moeder altijd maandverband in mijn onderbroek voor de les, want ik stootte mijn muts altijd helemaal open (en daarna maar janken met plassen en douchen).

Maar ach...ik was pas 7 Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:02

Op vroege leeftijd al getraumatiseerd, gossie Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:58