Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:wat ik ook al zei, de wissel is het probleem niet, maar de hele training wel.
Maar over een paar jaar als deze kapot is, krijgt ze van pap wel weer een nieuw duur paard, dus daarom ziet ze het probleem iets anders als wij, denk ik zo.
Dat het voor het paard zielig is, mogen we natuurlijk niet hardop vertellen.
identitytje schreef:mijn oordeel staat nog niet vast hoor. dit is pas de 1ste topic die ik van je lees.. maar waarom al zo vroeg je paard contra galop laten lopen. en waarom zo'n druk programma. mijn voorbeeld is wel overdreven rustig aan maar dat had ik al uitgelegd in een andere reactie.
maar heb nog steeds geen reactie op me vraag waarom staat zo'n jong paard alleen op een wei?
identitytje schreef:heb je het ooit wel eens geprobeerd hem met andere in de wei te zetten?
ik snap best dat je het risico niet wil lopen maar het is voor je paard zo leuk het ook leuk te hebben met andere paardjes.
om even een vergelijking te stellen ik zou ook niet meer mogen gaan stappen omdat ik dan een kans heb om een mes tussen me ribben te krijgen!
rockey schreef:Ik heb mijn paard alleen in de wei staan omdat ik het risico niet wil lopen dat er iets gebeurd, en dan heb ik het over getrapt worden ofzo
runningkawa schreef:Jij wil veel rijden
Jij wil snel naar de Z
Jij wil presteren
Jij wil geen andere paarden in de buurt
Heeft je paard ook nog wat te willen?
horselover23 schreef:Rockey, waarom staat ze maar 2 uurtjes per dag in de wei?
Heeft ze wel de mogelijkheid contact te hebben met andere paarden (door bijv. een aangrenzend weitje)?
Citaat:En fijn voor je dat je nog een paard krijgt, een jonge?
En wissel je dan af?
De ene dag de ene, de andere dag de andere?
dat zou voor je paarden veel beter zijn en kun je toch zelf elke dag rijden
runningkawa schreef:Citaat:En fijn voor je dat je nog een paard krijgt, een jonge?
En wissel je dan af?
De ene dag de ene, de andere dag de andere?
dat zou voor je paarden veel beter zijn en kun je toch zelf elke dag rijden
maar ik ben eigenlijk wel nieuwsschierig hoe je dit gaat doen?![]()
want dat over de weidegenag, ik vind het al heel wat dat hij in de wei komt, want genoeg dressuurmutsen waar dat ook niet eens bij mag.
runningkawa schreef:Bonfire staat ook bij een shetje in de wei, Rocky
Wouter24"]
[quote="runningkawa schreef:Bonfire staat ook bij een shetje in de wei, Rocky

Citaat:en ze heeft 2 tot 3 keer in de week vrij..
Wouter24 schreef:
Mijn paarden komen ook niet langer als twee uur buiten. De jonge paarden wel wat langer. Maar altijd alleen simpel omdat ik geen zin heb in blessures die dus voorkomen hadden kunnen worden.
runningkawa schreef:Bonfire stond ook met de shet buiten toen hij nog op concours kwam
En zeker kan een 4 jarige wel wat hebben, maar bijna elke dag zware training (door een nog onervaren amazone, ja sorry) mlijkt mij niet verstandig.
In de les zou mij eerst nog wel genoeg lijken, omdat er dan meteen ingegrepen word bij een foutje.
editCitaat:en ze heeft 2 tot 3 keer in de week vrij..
Behalve als je veel concoursen hebt
behalve als dit en behalve als dat..
runningkawa schreef:Bonfire stond ook met de shet buiten toen hij nog op concours kwam
En zeker kan een 4 jarige wel wat hebben, maar bijna elke dag zware training (door een nog onervaren amazone, ja sorry) mlijkt mij niet verstandig.
In de les zou mij eerst nog wel genoeg lijken, omdat er dan meteen ingegrepen word bij een foutje.
editCitaat:en ze heeft 2 tot 3 keer in de week vrij..
Behalve als je veel concoursen hebt
behalve als dit en behalve als dat..