jong paard, de wissels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:31

wat ik ook al zei, de wissel is het probleem niet, maar de hele training wel.
Maar over een paar jaar als deze kapot is, krijgt ze van pap wel weer een nieuw duur paard, dus daarom ziet ze het probleem iets anders als wij, denk ik zo.
Dat het voor het paard zielig is, mogen we natuurlijk niet hardop vertellen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 13:52

runningkawa schreef:
wat ik ook al zei, de wissel is het probleem niet, maar de hele training wel.
Maar over een paar jaar als deze kapot is, krijgt ze van pap wel weer een nieuw duur paard, dus daarom ziet ze het probleem iets anders als wij, denk ik zo.
Dat het voor het paard zielig is, mogen we natuurlijk niet hardop vertellen.

jullie mogen alles hardop zeggen hoor, jullie oordeel over mij staat toch al vast, en dat veranderd toch niet meer, maar waarschijnlijk komt er over een een tijd wel weer een paard bij, maar dat zal dan niet zijn omdat cacharel versleten is hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:54

Hoe zouden wij toch tot zo'n oordeel komen denk je?
dat oordeel kan best veranderen, maar niet met telkens zulke topics.

En fijn voor je dat je nog een paard krijgt, een jonge?
En wissel je dan af?
De ene dag de ene, de andere dag de andere?
dat zou voor je paarden veel beter zijn en kun je toch zelf elke dag rijden

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:55

(Bijna) niemand hier kent jou in 'real life'. Dus de enige manier waarop een oordeel gevormd kan worden is door je eigen stukjes.....

identitytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:56

mijn oordeel staat nog niet vast hoor. dit is pas de 1ste topic die ik van je lees.. maar waarom al zo vroeg je paard contra galop laten lopen. en waarom zo'n druk programma. mijn voorbeeld is wel overdreven rustig aan maar dat had ik al uitgelegd in een andere reactie.
maar heb nog steeds geen reactie op me vraag waarom staat zo'n jong paard alleen op een wei?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:04

identitytje schreef:
mijn oordeel staat nog niet vast hoor. dit is pas de 1ste topic die ik van je lees.. maar waarom al zo vroeg je paard contra galop laten lopen. en waarom zo'n druk programma. mijn voorbeeld is wel overdreven rustig aan maar dat had ik al uitgelegd in een andere reactie.
maar heb nog steeds geen reactie op me vraag waarom staat zo'n jong paard alleen op een wei?

Ik heb mijn paard alleen in de wei staan omdat ik het risico niet wil lopen dat er iets gebeurd, en dan heb ik het over getrapt worden ofzo

identitytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:07

heb je het ooit wel eens geprobeerd hem met andere in de wei te zetten?
ik snap best dat je het risico niet wil lopen maar het is voor je paard zo leuk het ook leuk te hebben met andere paardjes.
om even een vergelijking te stellen ik zou ook niet meer mogen gaan stappen omdat ik dan een kans heb om een mes tussen me ribben te krijgen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:09

identitytje schreef:
heb je het ooit wel eens geprobeerd hem met andere in de wei te zetten?
ik snap best dat je het risico niet wil lopen maar het is voor je paard zo leuk het ook leuk te hebben met andere paardjes.
om even een vergelijking te stellen ik zou ook niet meer mogen gaan stappen omdat ik dan een kans heb om een mes tussen me ribben te krijgen!

Ik ga het misschien proberen met een oudere pony, maar ik wil het eigenlijk niet hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:10

Jij wil veel rijden
Jij wil snel naar de Z
Jij wil presteren
Jij wil geen andere paarden in de buurt

Heeft je paard ook nog wat te willen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:11

runningkawa schreef:
Jij wil veel rijden
Jij wil snel naar de Z
Jij wil presteren

Nee Kawa, dit is typisch een verwend meisje die haar paard niet als voorrecht ziet maar als een doel om tot prestaties te komen.

Jammer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:12

rockey schreef:
Ik heb mijn paard alleen in de wei staan omdat ik het risico niet wil lopen dat er iets gebeurd, en dan heb ik het over getrapt worden ofzo

Ik kan me voorstellen dat je je paard niet in de wei wil zetten met twintig andere paarden, dat zou wel gezond zijn voor je paard maar dat terzijde.
Is er echt geen rustig paard te vinden om zo je paard gezelschap te houden. Je paard zou daar weet ik zeker gelukkiger van worden.
Ook zou ik het zelf wat rustiger aan gaan doen met de training. Het is verschrikkelijk leuk om een leergierig talenvol paard te trainen, maar ik ben echt bang dat dat leergierige en talentvolle zo snel versnipperd zal worden. Geef je paard ook de tijd om paard te zijn....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:12

runningkawa schreef:
Jij wil veel rijden
Jij wil snel naar de Z
Jij wil presteren

hahaha snel naar het Z hoeft niet maar zou wel leuk zijn, maar duurt nog zeker 2/3 jaar, natuurlijk wil ik presteren, dat wil iedereen denk ik wel, en ik wil wel andere paarden in de buurt, maar niet samen met haar in de wei, wij hebben een hele grote wei, en die is verdeeld in stukken, dus ze ziet de paarden wel, maar ze kan er niet naar toe Knipoog
Laatst bijgewerkt door rockey op 02-06-04 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:12

Rockey, waarom staat ze maar 2 uurtjes per dag in de wei?

Heeft ze wel de mogelijkheid contact te hebben met andere paarden (door bijv. een aangrenzend weitje)?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:13

horselover23 schreef:
Rockey, waarom staat ze maar 2 uurtjes per dag in de wei?

Heeft ze wel de mogelijkheid contact te hebben met andere paarden (door bijv. een aangrenzend weitje)?

ja om haar heen staan meestal 3 tot 4 paarden, en ze staat maar 2 uur op de wei, omdat ze er eigenlijk niet langer op gaan bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:14

Bonfire staat ook bij een shetje in de wei, Rocky Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:14

runningkawa schreef:

ja dat klopt, helaas hebben ze bij ons geen shetjes, maar ik zei al dat ze misschien met een oude pony de wei op gaat, maar dat is helemaal niet zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:19

Citaat:
En wissel je dan af?

maar ik ben eigenlijk wel nieuwsschierig hoe je dit gaat doen? Schijnheilig
want dat over de weidegenag, ik vind het al heel wat dat hij in de wei komt, want genoeg dressuurmutsen waar dat ook niet eens bij mag.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:24

runningkawa schreef:
Citaat:
En wissel je dan af?

maar ik ben eigenlijk wel nieuwsschierig hoe je dit gaat doen? Schijnheilig
want dat over de weidegenag, ik vind het al heel wat dat hij in de wei komt, want genoeg dressuurmutsen waar dat ook niet eens bij mag.

Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen, want ik moet ook nog kijken of het met school gaat lukken, want dat gaat voor.. Maar als het me gaat lukken, is het pas als cacharel op hoger niveau is (M/Z) en dan zou er een paard voor de handel bij komen..

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:29

runningkawa schreef:

Bonfire is met pensioen dus als die een trap krijgt van die shet en kreupel word is er niet veel aan de hand.

Mijn paarden komen ook niet langer als twee uur buiten. De jonge paarden wel wat langer. Maar altijd alleen simpel omdat ik geen zin heb in blessures die dus voorkomen hadden kunnen worden.

Ik ken Rocky niet en ook niet hoe vaak ze op haar jonge paard rijd. Maar het is een vierjarige. Die kan echt wel wat werk hebben gaat ie niet dood van. Mits het goed gemanegement word. Zowel mentaal als lichamelijk moet een jong paard in het werk "groeien"!

Zorg dat ie happy blijft is zeer belangrijk voor elk paard maakt niet uit in welke klasse je rijd en hoe oud je paard is.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:33

Wouter24"]
[quote="runningkawa schreef:

Bonfire is met pensioen dus als die een trap krijgt van die shet en kreupel word is er niet veel aan de hand.

Mijn paarden komen ook niet langer als twee uur buiten. De jonge paarden wel wat langer. Maar altijd alleen simpel omdat ik geen zin heb in blessures die dus voorkomen hadden kunnen worden.

Ik ken Rocky niet en ook niet hoe vaak ze op haar jonge paard rijd. Maar het is een vierjarige. Die kan echt wel wat werk hebben gaat ie niet dood van. Mits het goed gemanegement word. Zowel mentaal als lichamelijk moet een jong paard in het werk "groeien"!

Zorg dat ie happy blijft is zeer belangrijk voor elk paard maakt niet uit in welke klasse je rijd en hoe oud je paard is.
[/quote]

eindelijk een keer niet echt super negatief commentaar, maar sinds mijn paardje op de wei staat is ze al een heel stuk vrolijker geworden, maar voor mijn gevoel is dit echt niet te zwaar wat ik doe... als ik zelf rijd is het half uur 3 kwartier, en ik heb een half uur les, en ze heeft 2 tot 3 keer in de week vrij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:34

Bonfire stond ook met de shet buiten toen hij nog op concours kwam Lachen

En zeker kan een 4 jarige wel wat hebben, maar bijna elke dag zware training (door een nog onervaren amazone, ja sorry) mlijkt mij niet verstandig.
In de les zou mij eerst nog wel genoeg lijken, omdat er dan meteen ingegrepen word bij een foutje.

edit

Citaat:
en ze heeft 2 tot 3 keer in de week vrij..

Behalve als je veel concoursen hebt
behalve als dit en behalve als dat..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-04 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:34

Wouter24 schreef:

Serieuze vraag: Wat maakt het voor de blessuregevoeligheid uit of een paard 2 of 5 uur buiten staat?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:36

runningkawa schreef:

En zeker kan een 4 jarige wel wat hebben, maar bijna elke dag zware training (door een nog onervaren amazone, ja sorry) mlijkt mij niet verstandig.
In de les zou mij eerst nog wel genoeg lijken, omdat er dan meteen ingegrepen word bij een foutje.

edit

Citaat:

nee hoor, ze heeft zeker 2 dagen in de week vrij, en als ik geen wedstrijd heb heeft ze 3 keer in de week vrij

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:37

runningkawa schreef:

edit

Citaat:

en misschien ben ik nog wel onervaren met jonge paarden, maar ik heb met mijn pony wel in de training op Z niveau gereden, die kon zo een Z2 proef lopen, en heb ik ook met mijn instructrice piaffe aangeleerd... Maar met dit paard krijg ik erg goede begeleiding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:38

Bokkers kwamen toch met een heel ander schema aan
(geen zin het nu op te zoeken) over wat je zelf had geschreven Verward
ben ik nu gek aan het worden of al erg dement Haha!
Of begrijp ik het verkeerd Scheve mond

maar goed, je zoekt het maar uit, je weet het toch zelf allemaal perfect
Vraag me alleen af waarom je hier nog zoveel vraagt?
Zo ik ga nu de hondjes ff lastig vallen