Loop jij met 2 (of meer) paarden tegelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neem jij meer dan 1 paard mee aan de hand?

Ja, altijd zoveel mogelijk tegelijk
11 (4%)
Nooit, mij te gevaarlijk
23 (10%)
Niet meer dan 2 en alleen brave paarden
144 (64%)
Ik pak 2 willekeurige paarden gerust samen
25 (11%)
Anders:
21 (9%)

Totaal aantal stemmen: 224

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:55

van en naar de wei en bak nemen wij ze op stal meestal met twee tegelijk mee
paarden staan allemaal al jaren samen en zijn dit ook gewend

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:10

Imker en Vienna gaan samen mee naar de wei. Imker is het braafst en die moet dus aan linker kant lopen en Vienna rechts.

Ik loop dan wel 100 meter over de weg, en dat doe ik echt MIDDEN over de weg, zodat ook niemand mij passeren kan. Met 2 paarden die ik niet ken, zou ik het ook nooit doen.
Dat heb ik vorig jaar nl. 1x gedaan en toen sprong dat paard dus op mijn hak en dat doet best wel heel erg zeer.

Dioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:14

Hooguit 2 en dan wel paardjes die ik ken.....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:41

De meesten staan hier met 2 in de wei, en die gaan ook eigenlijk allemaal per 2 naar binnen en naar buiten. De paarden kennen elkaar dus wel.

Jordy en zijn fjordenvriendje gaan ook altijd samen, proberen ze 1 voor 1 mee te nemen is lastiger.... Om ze bij ons op stal te zetten moet je wel door een hele smalle doorgang, waar echt geen 2 paarden naast elkaar doorheen passen. Ik heb weleens geprobeerd Jordy dan voor me uit te sturen, maar dat was geen succes Jordy ging recht op de voerkist af, en dat is de verkeerde kant Haha!
Makkelijkste is gewoon Jordy voor de ingang van de stal parkeren, fjord wegzetten, en dan Jordy weer oppikken. Dan blijft hij dus wel gewoon staan.
Samen met Jordy ben ik trouwens ook niet zo moelijk met een 'vreemd' paard meenemen. Jordy kan ik rustig loslaten als het moeilijk wordt, die gaat nergens heen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:52

Darwin en Igor neem ik ook tegelijk mee naar de wei, en ook samen mee naar de stal. Nooit als ik een weg op/over moet, alleen op het erf. Heb nl ooit 1 paard gehad dat zich lostrok en de weg opliep, ik kon er dus niet achteraan omdat ik nog een trage hoogdrachtige merrie in mijn andere hand had. Was wel goed afgelopen, een collega schoot me te hulp, maar ik was helemaal in paniek. Ook met vreemde paarden zou ik het nooit doen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:54

Ik pak 2 willekeurige paarden gerust samen; maar op omheind terrein.... Als ze ontsnappen altijd weg kunnen.

Laatst moest ik ook een paar paarden uit het land halen. Had dus twee gepakt en vrolijk meegenomen naar de stal. Komt eigenaresse eraan; die twee schoppen elkaar inelkaar als ze samen moeten lopen. En ik had er al 500m mee gelopen zonder problemen Haha! 't is ook maar net hoe je instelling is!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:00

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 14-06-24 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:59

roosje84 schreef:
ALs het rustige paarden zijn loop ik wel met 2 hoor. ANders met 1

ik ook,de paarden bij mij op stal ken ik nu wel dus ik weet welke ik mee kan nemen met zijn 2e en welke niet

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:03

ik heb nu 3 brave paarden staan (nouja braaf Haha! ) ze vinden elkaar helemaal geweldig dus neem er gerust 2 tegelijk mee, geen 3 dan kan ik niet meer draaien om het hek dicht te doen

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:10

ja, toen ik op de manege werkte nam ik er vaak 2 tegelijke tijd mee en bij mijn verzorgpony doe ik het ook zo met de pony waar ie mee samen staat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:18

Lisa en Ilindra neem ik gerust samen mee en toen Handell er nog was ook wel met z'n drieen.
Ustinov gaat nog alleen mee.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:55

Ja hoor de 2 bejaarde ponys B-pony merrie(32) en C-pony ruin(ong. 37). Nou denkt de ruin alleen nogal eens dat hij een 3 jarige hengst is, met het gevolg dat hij zich lostrekt ach maakt niet zo veel uit gaat meteen eten, dan breng ik de Parod nog wat verder naar achteren en dan loop ik richting Rocky en die galopeert dan naar Parod. Werkelijk waar, ze zijn zo oud maar zo ondeugend, Parod gaat nog regelmatig onder draden door, en rocky trekt zich nog regelmatig los.

Met de paarden zou ik dit NOOIT doen. Ik weet gewoon dat dat niet goed komt, eentje is vaak al erg genoeg. Tja zijn dressuurpaarden, en komen niet vaak op het land,dus als ze eens naar buiten mogen zijn ze nogal "blij".

Veta25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:42

Als de paarden het gewent zijn en ze nergens heen kunnen stel dat ik ze loslaat, dan neem ik er rustig drie tegelijk mee. Maar als ze zichzelf in gevaar kunnen brengen stel dat ze losbreken, of ze kennen elkaar niet, dan neem ik er absoluut niet meer dan 1 tegelijk mee.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:59

Overigens neem ik mijn eigen 2 paarden nooit samen mee, die kennen elkaar nog niet zo lang, en zijn allebei wat druk...

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:17

Ik neem ze nooit met z'n tweeen mee, omdat het erf te smal is met allerlei obstakels om twee tanks erdoor te leiden...ik rijd vaak wel met twee paarden! Ik rij Truus onder het zadel en neem dan Brech aan de hand mee, dat gaat uitstekend! Ik doe het touw van brech wel zo, dat als ik haar los moet laten, dat ze niet kan vallen! Maar is nog niet nodig geweest, ze zijn braaf...ook in galop! Was ze dat enkel onder het zadel nou ook maar...maar dat heeft ze nog niet uitgevonden!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:19

Alleen ons eigen paard en de merrie waarmee hij buiten staat. Daarmee vind ik het vertrouwd. Bij andere paarden (die dus ook nog eens niet van mezelf zijn) doe ik dat niet, ik wil geen onnodige risico's lopen, ook al zijn ze volgens de eigenaar nog zo braaf.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:37

Citaat:
Ik neem ze nooit met z'n tweeen mee

je hebt het vast wel bij Wanda moeten doen, even een 2- of 4-spannetje in 1 keer ophalen/wegbrengen.... Haha!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:39

smurf schreef:
Citaat:
Ik neem ze nooit met z'n tweeen mee

je hebt het vast wel bij Wanda moeten doen, even een 2- of 4-spannetje in 1 keer ophalen/wegbrengen.... Haha!

Nee toevallig niet Bloos! we waren steeds met z'n tweeen of zat te melken en had net geen tijd om te helpen Bloos en als we er meer moesten hebben lieten we gewoon een draadje los en had je er opeens 30 op het erf Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:44

Citaat:
als we er meer moesten hebben lieten we gewoon een draadje los en had je er opeens 30 op het erf

goh dat gebeurde mij nou nooit Schijnheilig

ik liep er daar rustig met 4, 2 aan een lijntje en 2 los mee, wel zorgen dat je de dekhengst aan een lijntje had Clown en die halstertouwtjes daar waren hooguit nog 20 cm

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:48

welke halstertouwtjes whahahaah Ik denk wel dat het kan als je twee paarden hebt die elkaar zijn gewend en niet gaan keten...

roosaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:29

ik heb 2 welsh A merrie s die neem ik gerust samen mee ga ook wel samen rijden dat op de 1 zit en de ander mee sleep

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:54

Ik wandel heel vaak met 2 pony's tegelijk Knipoog
Maar dat zijn dan wel shetlanders dus die zijn dan misschienw el wat beter te houden.
Alleen is al dat gras wel erg aantrekkelijk voor ze Scheve mond

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:14

Uhm, ik loop vaak met 2 paarden (meestal 2 of 3-jarige tuigpaarden, die moeten leren fatsoenlijk naast elkaar te lopen).
Ook wel met 4 (een drachtige merrie, een jaarling, en een merrie met veulen aan de voet), om naar de wei (of terug) te brengen. Gaat best, maar als er één goed begint te drammen ben je geheid de pineut, dan kan je nix meer.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:18

Nee als er een schrikt en de benen neemt gaan ze beide!
Ik loop liever 2x veilig als 1x met brokken.

We doen het wel met de minishetjes... maar goed als die aan de wandel gaan geef je een flinke ruk en ze staan stil Haha!

roosaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:41

piedrolover schreef:
Alleen is al dat gras wel erg aantrekkelijk voor ze Scheve mond

heey dat ken ik ergens van!!