Kun je goed rijden zonder les te krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kun je goed rijden zonder les te hebben?

Ja hoor, waarom niet?
14 (8%)
Ja, maar dan loop je misschien wel sneller tegen problemen aan
24 (13%)
Misschien, maar ik denk het niet
32 (18%)
Nee, hulp blijf je altijd nodig hebben!
102 (59%)

Totaal aantal stemmen: 172

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:34

Les krijgen vind ik ook zeer belangrijk.
Voordat je het weet sluipen en fouten in en zie dat er maar weer eens uit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:31

Margreet schreef:
Ik durf m'n fouten best te erkennen, maar je moet het ook maar net allemaal weten he... Gevoel kun je ook alleen krijgen door te voelen wat goed is en wat niet en dat moet dan wel iemand je vertellen, geheel zelfstandig kom je daar toch lastig achter.

Ja, dat vind ik ook.
je doet het niet express verkeerd, maar je moet het maar weten.
En idd leren voelen, want dat is erg belangrijk.
En leren voelen wat goed is kun je alleen als iemand zegt waar het goed is en waar niet.

Niet alleen als wedsrijd ruiter, maarook als recreatie ruiter hoor je dingen ook te voelen, dat kan veel narigheid voorkomen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:23

Ik vind les belangrijk. Zelf heb ik een tijdje door omstandigheden geen les gehad, ging dan maar om enkele maanden. Maar daarna waren er toch foutjes in geslopen.
Ik vind het toch fijn als er geregeld iemand kijkt en zegt wat goed gaat, en wat niet. Anders heb ik dus gemerkt dat er kleine, maar ook grotere foutjes insluipen. En zonder les zou ik ook niet verder kunnen komen, want ik ben van mening dat je het uit een boek niet kunt leren. Dus moet er iemand langs de kant staan.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:32

Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je wel jezelf regelmatig op video terug zien, om even te checken..
Er sluipen idd heel erg snel fouten in (merk ik bij mezelf Bloos )

Veta25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:46

les heb je altijd nodig. al kan je al erg goed rijden, het is altijd fijn om op iets gewezen te worden. als je stopt met lessen, zit het gevaar erin dat er foutjes in je rijden komen

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:13

Ik heb voor de laatste gekozen, omdat ik zelf heel veel heb aan me lessen!

Dit ga ik denk ik nu wel duidelijk merken want onze instructeur is deze week voor het laatst Boos!

Altijd als ik ergens op vast loop dan kan hij me net ff dat zetje geven die ik nodig heb!
Als ik zelf rij merk ik aan mezelf dat ik minder doorzettings vermogen heb, dan dat er iemand langs de kant tegen me staat te schreeuwen en me door laat schemeren wat ik moet doen ! ~~}>

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:41

Volgens mij heb je les altijd nog nodig. Ikzelf zou absoluut niet zo kunnen rijden zonder les, elke keer worden de foutjes er weer uitgefilterd en leer ik weer hoe ik dingen beter kan rijden.
Iemand die langs de kant staat ziet altijd andere dingen dan ik voel of zie. En volgens mij valt er altijd nog wat te verbeteren aan je rijstijl, en ben je dus nooit te ervaren om nog les te hebben. Het belangrijkste is denk ik dat je op de foutjes gewezen wordt, als je de ervaring hebt kan je het zelf wel oplossen, maar je zult ze lang niet altijd zelf door hebben.