MissJ schreef:Ik vind dat er nu wel heel negatief over de eigenaars van de paarden gepraat wordt.
Hoezo schikken naar de wenen van de eigenaar?
Wij spreken alleen vooraf af op welke dagen ik kon, voor de rest mag ik alles doen wat ik wil, en afspraken zijn best te verzetten.
Zo'n paard moet namelijk wel structuur hebben, lijkt mij.
Daarbij, het paard is en blijft van de eigenaar, en een paard is een kostbaar bezit, dus de eigenaar mag daar best eisen aan stellen.
Jij laat toch ook niet iedere idioot op je paard rondcrossen?
Ik ben superblij met de eigenaar van mijn paard, en de eigenaars van de 2 vorige paarden waren ook tof!
Eigenaren verschillen helaas, je hebt er, net als bijrijders, ook mindere tussen zitten. Die echt heel veel eisen stellen en die een rooster maken wat jij wanneer moet doen met dat paard en dan nog geld vragen ook. Ik ben ook een keer bij een paard wezen kijken, waar fors voor betaald moest worden. Het klonk allemaal hartstikke leuk, maar toen ik daar kwam werd me snel duidelijk dat ze opvulling zocht voor de dagen dat ze niet trainde, dat kwam dus neer op een stapritje of een conditietraining, allemaal volgens haar schema. Dat heb ik dus maar niet gedaan.
Natuurlijk snap ik wel dat de eigenaar het beste wil met z'n paard, maar als je een bijrijder "neemt" dan moet je als eigenaar ook wat water bij de wijn doen.