Vind jij dat je goed kunt rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:25

als je je paard eerlijk behandeld en probeert te doen, wat je tot dan toe geleerd heb, rij je imo goed.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:02

Ach rij je goed.... nee, ik heb lol met mijn paardje hij doet (meestal) wat ik wil... ik blijf zitten.. maar goed rijden, daar kan ik niet over oordelen, andere zeggen dat ik netjes rij maar ik voel me eerste klas kluns....
Ik stap op alles met 4 benen, staart, oren en dat in iedergeval naar paard ruikt (mag er ook op lijken) en zie wel waar het schip strand.... ben niet bang uitgevallen en zie overal wel de humor van in....

Dus mochten mensen mij slecht vinden rijden... ik vind het prima zolang ik maar lol heb met mijn paardje.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:05

Hebben we de definitie van goede ruiter al eens gehad? Haha!

Zonder die definitie geldt dat goed voor de 1 voor iemand anders wel slecht kan zijn namelijk Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:13

Romkabouter schreef:
Hebben we de definitie van goede ruiter al eens gehad? Haha!

Zonder die definitie geldt dat goed voor de 1 voor iemand anders wel slecht kan zijn namelijk Lachen

Ik vind dat je niet mag neerlijken op een ander.
dus al ben je nog zo goed, ieder ander doet ook zijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:15

Nou ik blijf er meestal wel opzitten en heb er gewoon plezier in en krijg het idee dat de pony die ik elke dag rijd het ook leuk vind Lachen

Nog 2 jaartjes wachten en dan zullen we kijken hoe ik het met me eigen paardje er van af bak Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:16

Tartuffo schreef:
Ach rij je goed.... nee, ik heb lol met mijn paardje hij doet (meestal) wat ik wil... ik blijf zitten.. maar goed rijden, daar kan ik niet over oordelen, andere zeggen dat ik netjes rij maar ik voel me eerste klas kluns....
Ik stap op alles met 4 benen, staart, oren en dat in iedergeval naar paard ruikt (mag er ook op lijken) en zie wel waar het schip strand.... ben niet bang uitgevallen en zie overal wel de humor van in....

Dus mochten mensen mij slecht vinden rijden... ik vind het prima zolang ik maar lol heb met mijn paardje.

hier sluit ik me volledig bij aan. OK dan!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:27

Op het moment denk ik wel eel slecht Haha!
Ik heb nl al heel lang niet gereden nu en heb het gevoel dat ik een beginneling ben....
Maar dat komt wel weer goed enk ik als ik weer rij Knipoog
En ik ben zeker geen geweldige ruiter, maar heb het naar mn zin daar boven op en zolang het paardje er ook geen problemen mee heeft is het goed he

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:31

iedereen kan rijden..de ene .. blijft toch net ietsjes beter in het zadel zitten..

maar ik geef eerlijk toe..ik vind dat ik zelf goed kan rijden....!!:D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:32

Kijk, alweer iemand die blij is met wat hij al presteerd. Dat zouden meer mensen moeten doen. Negatief over jezelf zijn is helemaal niet goed. Wees gewoon trots.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:33

Nee ik kan niet goed rijden
Ik kan zitten Haha!

Misschien wel doordat ik de laatste tijd veel jonge/moeilijke paarden heb gereden. Of misschien heb ik dat wel gedaan omdat ik wel kan zitten en niet kan rijden Schijnheilig Het beïnvloed elkaar een beetje.... de basis kan ik er wel een beetje inrijden. Maar verder dan een B-niveau kom ik niet

Ik zou dan ook heel graag een keer (of een tijdje Knipoog) goed les willen hebben met een ervaren paard, om ook eindelijk eens te leren rijden Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:41

nhet kan slechter maar kan ebter mijn benen moeten alleen wat stiller ligen dan ben ik al een stuk veder maar ja gevordeden is ook niet slecht toch¿? Haha! Knipoog maar ja veel leren dan komt alles goed en zolang het paardje maar lol heb heb ik dat ook, maar ze moeten wle luisteren he
xxxxies

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:03

holly schreef:
Kijk, alweer iemand die blij is met wat hij al presteerd. Dat zouden meer mensen moeten doen. Negatief over jezelf zijn is helemaal niet goed. Wees gewoon trots.

Ik ben vreselijk blij met mezelf.... ik spring met m'n monstertje.... en rij er nu dressuur mee en heb in mijn eerste wedstrijd een winstpunt te pakken gehad.... geniet in het bos van de natuur.....dus tuurlijk ben ik trots..... ben niet negatief maar ga mezelf ook niet op mijn borst lopen slaan.
Ik heet geen Anky en hobbel lekker rond en heb plezier....en dat vind ik belangrijker dan mezelf een veer in mijn kont te proppen omdat ik denk dat ik zo goed ben.. nee.... zo ben ik niet en als een ander mijn goed vind rijden.. oke en als iemand zegt dat ik slecht rij.. oke..... ik vind het best.

Aangezien ik dus niet prestatiegericht ben en niet meer of minder ben dan een ander.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:12

Wat mijn doel betreft rij ik goed genoeg om mijn doel te kunnen bereiken. Het is maar net wat je doel is. Mijn doel was, en is nog steeds Z-startgerechtigd zijn, en het lieft nog een winstpuntje in de Z.
Als mijn doel zou zijn tegen Anky rijden op de Olymische Spelen zal ik nooit goed genoeg rijden.
Het is maar net waarmee je 'goed' rijden vergelijkt!

Wat ik wel merk trouwens, hoe verder ik kom (wat dressuur betreft) zie ik mezelf steeds slechter rijden. Ik kom ooit terug van de les dat ik echt denk "waarmee ben ik bezig! Dit lijkt echt helemaal nergens op!" Je ziet jezelf steeds vaker fouten maken die je eerst ook wel maakte, maar toen zag ik ze niet.
Uiteindelijk leer je daar heel erg veel van, maar op dat moment rijd je dus niet goed.

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:01

Net als iedereen heb ik de goede en de minder goede dagen....

Of ik super goed kan rijden ? Neej vin ik zelf van niet.
Maar ik heb les., een goede pony en de wil om verder te komen + nieuwe dingen te leren..

Duss ik denk maar zo.. We komen er wel.. en als ik het maar naar me zin heb.. Toch ???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:35

Ik kan engels gezien leuk rondsturen, heb mijn paard over het algemeen onder controle en lig er niet zomaar naast.
Ondanks dat ik 7 kleuren schijt moet een paard heel wat doen om mij eraf te krijgen.
Rij ik een nivo? Nee, heb ik ook helemaal geen zin in. Zolang ik maar lol met mijn knol heb

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:59

Het klinkt misschien heel eigendukerig, maar toch vind ik van mezelf dat ik netjes kan rijden. Tuurlijk zijn er punten waar nog heel veel aan verbeterd kan worden, dat is bij iedereen wel zo denk ik.
Maar ik kan mijn paard wel zo laten lopen zoals ik het wil en om mij onvrijwillig eraf te krijgen, dan moet ze wel het een en ander uithalen.

Ik heb eigenlijk vooral beter leren rijden toen ik op heel veel verschillende paarden heb gereden. Kreeg toen ook les van een springruiter die erg op mijn zit lette (hakken uitdrukken, rechtop) en dat zijn dingen die er nu ingepeperd zitten bij mij.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:02

Ik vind van mezelf niet dat ik goed kan rijden, maar hoe mensen je zien is altijd afhankelijk van het referentiekader... Net wat Sjuimpje zegt...
En dat is niet alleen als je Z rijd, maar dat is ook al zo als je B-rijdt Knipoog

Ik heb plezier in het rijden, ben af en toe gefrustreerd dat ik mijn eigen lichaam niet genoeg onder controle heb, en niet goed voel wanneer ik wat moet doen... Verder ben ik heel blij als ik er een nieuw gevoel bij krijg, en beter snap hoe ik dat gevoel op kan roepen... Elk stapje vooruit geeft weer de voldoening die je nodig hebt om door de moeilijke momenten heen te bijten... En paardrijden leer je je hele leven lang steeds beter als je de moeite neemt en de mogelijkheden hebt om goede instructie te zoeken en paarden hebt om te rijden... En niet te beroerd bent om hard te werken aan je tekortkomingen!