waar denk je aan als je naar een sprong rijdt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:13

toen ik nog sprong(heb het maar opgegeven met willem) dacht ik altijd als we op een hindernis afgingen.. jees wa ben ik moe zeg als je nouw niet over die hindernis gaat dan sla ik je toch zo de oren van je kop

uhm.. ja erug frustrerend springen met willem.. en ja hoor.. meneer weer weigeren en ik kon als ik hem aanpakte een steiger en bok verwachten..

dus ben verstandig geweest Haha! en gestopt.. 1 hindernisje in de zoveel tijd vindie leuk.. nie elke week parcourtje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 01:28

ik denk niet echt voor de sprong ik probeer me te concentreren op de sprong en op het paardje zijn ritme...
en dat ik goed meega in de sprong wat me wel eens wil mislukken

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 02:56

voor de sprong: " waarom had ik dit paard ook alweer gekocht ?"
na de sprong: "O ja, hij kan niet springen, daarom kon ik hem betalen"

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:31

Vroeger:
Goed kijken, evt. nog iets terugnemen of verruimen en gaan met die banaan.

Nu:
Zorgen dat de verzekeringspapieren klaarliggen, checken of je helm wel goed zit, schietgebedjes doen, hopen op een goede afloop (tegen beter weten in) en zorgen dat er een schone onderbroek klaarligt.
Schone sokken en onderbroek heb ik overigens ook vooraf al aangetrokken want de kans is groot dat ik op de eerste hulp terecht kom.
Kortom: dat doen we dus niet meer Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:49

Oscar schreef:
Nu:
Zorgen dat de verzekeringspapieren klaarliggen, checken of je helm wel goed zit, schietgebedjes doen, hopen op een goede afloop (tegen beter weten in) en zorgen dat er een schone onderbroek klaarligt.
Schone sokken en onderbroek heb ik overigens ook vooraf al aangetrokken want de kans is groot dat ik op de eerste hulp terecht kom.

haha geweldig Haha!
ik denk: ooww laat het goed gaan. {gaat het meestal o ok wel}

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:24

ik heb er vanochtend nog eens op gelet in de springles maar ik denk dus nergens aan. Ik rijd echt op gevoel naar de sprong en correcties als verruimen/terug, meer ritme etc gaan zonder dat ik daarover denk. Dat rijdt erg lekker trouwens! Want als ik ga zitten denken , ga ik bewust zitten regelen en krijgen we dus fouten. Het enige wat ik heel bewust doe, is diep gaan zitten uit de wending, mijn hakken uitdrukken en dan wachten tot we bij de sprong zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:58

Mooi hè Lielle *LOL* Ik denk dat het me daarom in Ermelo na die val ook nog zo makkelijk lukte, ik dacht toch al nooit zoveel na Knipoog

Ik moet met Ot juist niet te diep zitten en teveel druk creëren(dan springt hij veel te explosief en vaak iets met de rug eruit Knipoog ), dus ik hoef helemaal niet meer te denken Tong uitsteken Hakken laag gaat vanzelf en wachten zit er ook aardig in *LOL*

Vandaag dacht ik met parcourslopen wel een aantal keer dat ik niet wilde starten, maar toen ik éénmaal in de ring was was dat over

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 02:46

Na het een jaar of 11 niet meer gedaan te hebben ben ik sinds een paar maanden met Pablo aan het springen in de les. Vind het erg leuk en ik denk onder het rijden nergens aan, zelfs niet aan diep zitten Bloos! . Maar ik weet wel wat Pablo dacht toen ik voor de eerste keer met hem op een sprongetje aan reed: vrouwtje heb je je leesbril wel op Cool , zie je niet dat daar een hele ris struiken staat (het was buiten), nou dan zal ik maar wat langzamer gaan, nee?? ok, ok, dan moet je het zelf maar weten. .....Verrek ze zit er nog op

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 07:53

gomir schreef:
Mooi hè Lielle *LOL* Ik denk dat het me daarom in Ermelo na die val ook nog zo makkelijk lukte, ik dacht toch al nooit zoveel na Knipoog

natuurtalentje Knipoog

En Pablo is gewoon Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:38

Oscar schreef:
Vroeger:
Goed kijken, evt. nog iets terugnemen of verruimen en gaan met die banaan.

Nu:

Dat heb ik precies hetzelfde! Vroeger vond ik springen heel leuk en was het hoe hoger hoe beter. Maar nu vind ik het echt dood eng!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:56

Nog even en we zien Merlijn op SGW's als ruiter ipv als groom *LOL*
Leuk dat je weer begonnen bent met wat springwerk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 17:33

Merlijn heeft haar eerste springparcours al weer achter de rug, onder het toeziend oog van niemand minder dan Wim Bonhof!

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:40

MMMMMMMMMja. met onderweg een stukje met plank gas, van de kant van Pablo welteverstaan Schijnheilig . Maar het was wel heel leuk om te doen . Wat mij zo meevalt is dat ik het helemaal niet eng vind, maar de echte wedstrijden laat ik maar aan Lielle over. OK dan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:46

Jij bent iig niet voor Wim Bonhof gevallen Knipoog Ik ga er zelden af, maar als je het dan toch doet moet je het wel goed doen...Bloos! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 23:47

tja, als je voor iemand valt, dan ook maar echt Extreme duivel
Overigens vandaag in de springles met een ander paard ook weer nergens aan gedacht, gewoon gereden (en bijna gevallen voor mijn vaste instructeur, paard ging vol in de ankers in de dubbel)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:39

Ik denk eigenlijk niets Verward
Alleen als het een hoge(re) sprong is en/of paard heeft al één of meerdere keren geweigerd, denk ik soms wel iets in de trant van: "Komaan, nu moeten we erover" of "Ja, we kunnen het wel" *LOL*

MinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:04

Met zadel: "hmz.. hoe kan ik erlangs, zónder dat mn instructeur het ziet" of "Ik wil niet, ik wil niet!!" of "ik vind het NIET LEUK!!!" of "dit is ENG!!!"

zonder zadel of hoofdstel of enige andere zooi: "WHIEEJJJ!!! =D" of "Gaan met die banaan!" of "hmz... dat kan hoger"

gaf overigens wel altijd leuke gezichten van me instructuer. Hij hielp ook wel eens hindernissen bouwen als ik vrijsprong (dus buiten de les om) en dan gingen de hindernissen gerust naar een meter of hoger, hartstikke leuk!! en in de les, met zadel en hoofdstel haakte ik na 60 centimeter écht af! Doodeng!

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:12

aanrijden: gas geven en er over heen *LOL* *LOL* *LOL*

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:40

zitten, been erbij, opsluiten van voren, niet teveel hand, neeeeeee ik wil niettttttt het is te hoogggggg

Goh dat viel wel mee
of
oliebol weer erlangs geschoten
afhankelijk van wat er gebeurde Tong uitsteken

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:02

Ik heb nu al een hele tijd niet meer gesprongen, maar vroeger op de manege dacht ik altijd: "Potverdorie, wie heeft die hindernis nu hoger gezet. Net was ie veel lager. Och ja, kan ik nu toch niks meer aan veranderen."

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:29

Geen aanval ofzo, maar als ik de meeste reacties hier lees vind ik het niet raar dat een aantal paarden bij sommige ruiters altijd weigeren. Als je er zelf al niet echt overheen wil, wat moet je paard dan wel niet denken.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:50

"HELP"...
Maarja je zal mij dan ook niet snel zien springen....

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:59

Als ik op een sprong afrijdt ben ik al bezig met de volgende, ik twijfel er niet aan of dat we erover heen gaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik dan wel altijd merries die erg heet op de sprong werden heb gereden, mijn eigen paard blijft koel en ik weet dat ie wel gaat, maar het is een hele omslag in verhouding. Ik ben me eigenlijk gaan richten op dressuur voor mijn ontwikkeling en het rijtechnische gymnasticeren van het paard omdat ik dat juist veel miste bij veel springruiters die ik zag (en omdat ik op een manege heb gereden waar ik apart springles nam maar ze zich voornamelijk op dressuur richten), maar nog steeds zeggen spring ruiter namen me veel meer dan dressuur ruiter namen... Haha!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:40

Marliesje schreef:
Geen aanval ofzo, maar als ik de meeste reacties hier lees vind ik het niet raar dat een aantal paarden bij sommige ruiters altijd weigeren. Als je er zelf al niet echt overheen wil, wat moet je paard dan wel niet denken.

de meeste zetten er ook bij dat ze het doodeng vinden en alleen voor af en toe springen Knipoog

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:46

....: ga ik dit overleven??