hoe lang gaat je paard de wei in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:24

Mijn 2 verzorgpaarden, Holsteiner van 20.000 gulden (13 jaar oud) en een halve Holsteiner moeder van een veulen van 22 000 euro (en nog een paar dure veulens).
Komen bijna elke dag buiten.
Die 100 % is knettergek als ze alleen is en rustig als ze met z'n 2en zijn.
Zomers komen ze met een kudde van 10 paarden, waar ook nog dure Friezen bij lopen in het land.
Dit jaar hebben we alleen niet veel veulens.

Maar volgend jaar wordt er een veulen geboren met de startwaarde van 3500 euro (dekgeld). O ja de vader is Chin Chin een Holsteiner hengst die 2 x de OS heeft gelopen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:01

kijk want die van ons staan ongeveer per dag 5 uurtjes buiten per paard,want ze gaan niet tegelijk in een wei...verder krijgen ze iedere dag beweging en een ScHoNe STaL

pamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:21

Mijn paardjes gaan iedere dag naar buiten van half 8 tot een uur of 6 half 7 nu staan ze gezellig met z'n 4tjes maar ook wel 2 om 2. Ze gaan bij mij niet naar buiten als er een pak sneeuw ligt maar gelukkig hebben we daar weinig last van in de winter.
Vanaf april gaan ze dag en nacht naar buiten en eind september mogen ze weer naar binnen ligt ook een beetje aan het weer.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:29

Mijn ijslander staat 24 uur per dag buiten.
Wel helemaal alleen, maar dat komt omdat hij zo aso is. Maar hij vermaakt zich prima alleen!!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 18:47

Maar bij ons is ook geen speciale tijdsplanning
HEt maakt eigenlijk niet uyit wie er eeerst gaat en wie daarna,als je allemaal maar buiten komen!!!!!!das belangrijker bij ons!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:53

tot een aantal weken geleden in de zomer 2x in de week een uurtje ofzoiets. nu 4 uur per dag, en vanaf het moment dat d'r veulen er is hele dagen Lachen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:16

adriana schreef:
Mijn 2 verzorgpaarden, Holsteiner van 20.000 gulden (13 jaar oud) en een halve Holsteiner moeder van een veulen van 22 000 euro (en nog een paar dure veulens).
Zomers komen ze met een kudde van 10 paarden, waar ook nog dure Friezen bij lopen in het land.

Maar volgend jaar wordt er een veulen geboren met de startwaarde van 3500 euro (dekgeld). O ja de vader is Chin Chin een Holsteiner hengst die 2 x de OS heeft gelopen.

Ben je zo trots op je verzorgpaarden dat je de prijzen erbij moet noemen?? Wat maakt het nou uit hoe duuur die is en of ie dan wel of niet naar buiten gaat!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:42

In de zomer zo'n beetje 24/7 de wei op Haha!
In de winter minder. Dan staat ze 's nachts binnen. En overdag dan een paar (toch al wel gauw 8 ofzo) uur naar buiten.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:42

YvonneS"]
[quote="adriana schreef:

Ben je zo trots op je verzorgpaarden dat je de prijzen erbij moet noemen?? Wat maakt het nou uit hoe duuur die is en of ie dan wel of niet naar buiten gaat!
[/quote]

Ik denk dat ze hiermee een reactie wil geven op wat Rockey gezegd heeft. Zij zei dat haar paard duur was en dat ze er zuinig op is en hierdoor komt haar paard bijna nooit in de wei, alleen maar met een bescherming waar je U tegen kan zeggen, bijna een stalen harnas. Zo wil ze het laten vergelijken. (Als je het topic leest kan je het zien, en daar zal de reactie op zijn)

Mijn paardje staat zoveel mogelijk buiten. Zonder bescherming. Ze kan weleens helemaal gek zijn en is weleens uitgebroken, maar ik vind dat een paard buiten moet komen, als de mogelijkheid ervoor is. Maar ja bij mij is een vereiste een wei bij de stal en genoeg weidegang. Maar daar zijn de meningen ook verschillend over, al delen de meeste mijn mening wel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:41

Wij hebben allemaal volbloed arabiertjes. Per jaar staan ze gemiddeld 6 maanden dag en nacht buiten en 6 maanden op stal. Tijdens de winterperiode gaan ze indien het weer, het weiland en onze tijd het toelaat zo nu en dan overdag de wei op. (Onze weilanden grenzen niet aan ons huis, vandaar "onze tijd"). Maar als het rond de 10 graden is en het regent dan moeten ze echt naar binnen. Helaas mogen we op de weilanden geen schuilhok plaatsen.
De grote van de kudde hangt af van de grote van de wei.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:51

Onze pony's en paard staan het hele jaar door op de weide en als het supernat is in weide dan staan ze in de buitenbak met aangrenzend een paddock plus schuilstal.

Mocht er een periode zijn met echt rot weer dan staan ze allemaal s'nachts binnen anders staat alleen het paard s'nachts binnen, zomers staat hij vaak 24 pd buiten.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:46

Bij ons komen de paarden de hele dag buiten. Van s'ochtends eenuur of 8 tot s,avonds een uur of 7 , half 8 . Er zijn verschillende paddocks bij ons en de meeste staan in een groepje van 4. Het weiland is nog niet goed en eigenlijk te klein voor alle paarden die bij ons staan. Ik denk dat ik Kane dan ook voor 4 weken naar een weiland hier in de buurt breng , heeft hij ook lekker vakantie

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:54

Zodra het weer het toelaat en de wei droog is (meestal half april) gaan ze overdag naar de wei ipv de paddock (de paarden staan in de winter op een paddock).
Eind juni als er gehooid is mogen ze dag en nacht op het land, dan staan ze in twee groepen. Een groep op het "kale" land, voor de paarden die erg snel dik worden en een groep op het grote land. Bij het grote land worden ze regelmatig verweid zodat er continu voldoende gras is.
Zo rond eind september oktober gaan ze 's nachts weer naar binnen en staan ze zolang de weide niet modderig wordt op de wei, daarna weer op de paddock.
Mijn paard kan slecht tegen iets op het kale land (krijgt hij hele dikke opgezette speekselklieren van, volgens de DA is hij allergisch) dus staat vaak wat langer op de paddock en eerder op het grote land.
De eigenaar van onze stal zet dan speciaal een stukje voor hem af.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 10:22

Ja bij os gaan ze ook in de zomer veel langer naar buiten=>'s avonds laat..., en zelfs als het echt lekker voor de paarden is doen we ze in de zomer s'nachts naar buiten, dat vinden ze dan heerlijk => niet te warm en ook geen blinzen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:49

Mijn paard gaat zo lang en vroeg mogelijk naar buiten als het weiland goed aangegroeid en gemaaid is. Zolang het niet onzettend nat wordt, de bodem bevriest of de paarden het koud krijgen, blijven ze lekker buiten staan met meestal een groepje van 4 en dag en nacht.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:22

Wegens omstandigheden komt mijn paard hoogstwaarschijnlijk niet op het land deze zomer. Dat wordt dus gewoon af en toe in de paddock en aan de hand laten grazen.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:48

mijn verzorgpaarden staan rond april/mei op wei en gaan er pas rond januari vanaf
ze staan dus ongeveer 8 maanden op wei en ongeveer 4, 5 maanden op stal

het zijn 2 welshen en 2 shetten waar niet op gereden word

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:19

Odile staat zoveel mogelijk buiten, iedere dag, maar 's nachts nu niet.
als het weer beter zou zijn, zou ze 's nachts buitenblijven.
MAAR ze staat wel in d'r uppie Boos! ...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:56

Joepie al onze paardjes hebben we vandaag naar de wei gebracht en een gedeelte blijft vannacht ook lekker buiten. (De echte koukleunen staan voor de nacht weer binnen) Ze geven goed weer op de komende week, dus de paardjes zullen het super naar hun zin hebben.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 27-03-04 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:57

Uurtje of twee per dag!

De jaarlingen lopen dag en nacht buiten.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:58

dag en nacht en gewoon zonder deken lekker in een uitloop stal ik moet zeggen ik het wel ideaal hoor genoeg beweging en ook een warm stalletje Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 01:29

onze graslanden zijn door het zodebemesten en de kunstmest al heel er gegroeid dus ik heb mijn paarden nu tussen de 2 en 3 uur per dag in de wei lopen. Maar dit ga ik de komende weken zeker weer opbouwen hoor zodat ze 's ochtends al om een uurtje of 9 - 10 de wei in gaan en 's avonds er om 5 uur weer uit.

mallaslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:59

Mijn verzorgpony die staat dag en nacht in de wei. En ze staat in haar eentje Maar gelukkig lopen in de weides rond haar wel andere paarden.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:03

24/7/365
in de winter staat hij nu snachts alleen op de wei, en overdag komen er 2 oude manegepaarden bij.
zomers staan hij met een stuk of 5 dag en nacht.

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:06

mijn ponys staan 24 uur per dag in de wei...
lekker makkelijk en voor de ponys ook vel leuker