Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DuoPenotti schreef:Citaat:Wat zijn hierin mijn rechten? Ik ben in staat om morgen de politie te bellen (uiteraard het 0800 nummer) als het paspoort niet in mijn kast ligt, maar sta ik dan in mijn recht?
Maar als ik deze felheid lees, waar zou het dan misgaan in de communicatie?
Ja zou ik stalhouder zijn wist ik het wel.
Dan had ze per direct het paspoort. Plus de pony. Nu. Buiten in de berm.
Mensen die meteen gaan schreeuwen over rechten terwijl ze zelf fout zitten betreft wie het paspoort hoort te hebben..
Pas een paar maanden staan als eigenaar.
Dan zou ik nu graag de andere kant weten.
Lijkt me heel interessant.
amke1305 schreef:@Duopenottie Doe 's lief!
Als je altijd verzorger bent geweest dan weet je vaak niet precies hoe het werkt als eigenaar. Waarschijnlijk gaan ze beiden niet vrijuit.
Gauw verhuizen en opnieuw beginnen!
DuoPenotti schreef:Dat zeg ik, staan als eigenaar, en ik zeg niet aanwezig op stal oid, want ik las dat het eerder je verzorgpaard was.
Dus wat ik schreef ik correct.
Maar als een nieuwe eigenaar, binnen een paar maand gaat zeggen; "wat zijn mijn rechten.." dan kan ik je zeggen dat je stalhouder daar niet meer meegaander van word. Want jij bent eigenaar, geen verzorger.
En dat word el degelijk anders gezien. Dus je gooit zo je glazen een stuk verder in met zulke grote uitingen.
Dat wil je misschien niet inzien en kun je naar vinden van mij. Dat mag.
Maar kijk eerst eens naar je eigen aandeel in dit hele gebeuren, waar zoals je kon lezen al helemaal zelf de verkeerde conclusie hebt getrokken in waar het paspoort moet zijn.
amke1305 schreef:@Duopenottie Doe 's lief!
Als je altijd verzorger bent geweest dan weet je vaak niet precies hoe het werkt als eigenaar. Waarschijnlijk gaan ze beiden niet vrijuit.
Gauw verhuizen en opnieuw beginnen!

Citaat:Ik ben lief, want geef haar belangrijke bewustwording
Gulpje schreef:Citaat:Ik ben lief, want geef haar belangrijke bewustwording
![]()
Bij sommigen vraag ik me af of echt ze niks beters te doen hebben dan de hele tijd met een belerend vingertje anderen de les lezen. Op internet nog wel.![]()
TS, lekker je pony verzorgen en proberen de sfeer normaal te houden, ik weet zeker dat het paspoort klaar ligt op de dag van vertrek.
anjali schreef:Het is toch wel raar. Een pensionstalling is een soort hotel. Als je als mens incheckt in een hotel moet je je paspoort tonen en ze mogen een kopie maken maar ze mogen het niet innemen. Alhoewel sommige hotels dat willen, wordt daar altijd voor gewaarschuwd .Het paspoort hoort bij de persoon of het paard waar het van is ja. Maar niet bij de hotelier of stalhouder die geen eigenaar is .
Gulpje schreef:Citaat:Ik ben lief, want geef haar belangrijke bewustwording
![]()
Bij sommigen vraag ik me af of echt ze niks beters te doen hebben dan de hele tijd met een belerend vingertje anderen de les lezen. Op internet nog wel.![]()
TS, lekker je pony verzorgen en proberen de sfeer normaal te houden, ik weet zeker dat het paspoort klaar ligt op de dag van vertrek.
anjali schreef:Het is toch wel raar. Een pensionstalling is een soort hotel. Als je als mens incheckt in een hotel moet je je paspoort tonen en ze mogen een kopie maken maar ze mogen het niet innemen. Alhoewel sommige hotels dat willen, wordt daar altijd voor gewaarschuwd .Het paspoort hoort bij de persoon of het paard waar het van is ja. Maar niet bij de hotelier of stalhouder die geen eigenaar is .
janderegelaa schreef:En de volgende stalhouder wil het paspoort waarschijnlijk ook weer hebben....
Cioccolato schreef:Het is ook iets dat steeds strenger wordt. En het moet ondertussen algemeen bekend zijn dat de boetes niet mis zijn.
Ik schrik er van dat men de basis kennis niet heeft.
Kijk ook naar de steeds meer uitgebreide mest info. Registeren op ubn. Het is allemaal keihard in ontwikkeling.
Oke dit was een beetje off topic.
Miran schreef:Het probleem is ook niet dat je als stalhouder het paspoort beschikbaar moet hebben bij een controle, dat is duidelijk. Maar als eigenaar/verzorger van het paard moet je het ook beschikbaar hebben op het moment dat je met de trailer op pad wil, ergens anders wil overnachten met paard of de dierenarts op bezoek krijgt. Ook dat is wettelijk geregeld en daar moet een stalhouder ook gewoon aan mee werken.