De paardengoeroes, geldklopperij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: De paardengoeroes, geldklopperij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 12:35

Terwijl het eigenlijk allemaal veel goedkoper kan in mijn inziens :D Daarom volg ik liever De Avonturentuin. Zij kijkt ook naar het budget. :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 12:54

Maar alles kan toch altijd goedkoper?
Niemand heeft een cap van 1500 euro nodig, of een dekje van 120 euro.... Of een binnenbak, of een stapmolen....
Ze zal haar markt hebben, anders was ze zo klaar geweest... En dat geldt voor alles.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:01

Voor mensen die 2 paarden in pension hebben staan en die niet weten waar ze moeten beginnen. Hebben net stuk land gekocht of gehuurd en weten niet hoe ze de paddock gaan inrichten (misschien hebben ze wel 1 hect grond maar gebruiken de weides voor zomers en kleine paddock voor winter) die hebben dat bedrag er natuurlijk best snel uit als ze in dure stalling staan :) investeren in droge voeten is ook weer hoop problemen en kosten voorkomen bij de smid, dierenarts ect dus ik denk als ik er totaal geen verstand van zou hebben en geen groene vingers zou hebben dat ik het ook zou uitbesteden

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:06

Mungbean schreef:
Is het echt nodig om iemands businessmodel zo negatief in detail te bespreken, enkel omdat niet iedereen er mee eens is?

Je kunt nog veel onzinnigere dingen kopen als je wilt, zoals een steen met een USB ingang.

Helemaal eens. Ik ben Femke op diverse clinics tegen gekomen en ze doet heel veel aan bijscholing en kennis vergaren. Niemand hoeft hier gebruik van te maken, als je het niet waard vind scroll je gewoon door. Maar ik zie het vaker op dit forum, heel veel wordt 'duur' gevonden, maar volgens mij bepaalt de klant die het afneemt zelf wel of die het duur vindt of niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:33

In zijn algemeenheid is het heel simpel: je kiest zelf waar je je geld aan uitgeeft (tenzij je onder curatele staat of iets dergelijks, dan is het iets minder simpel). Dus ik vind de titel van dit topic al niet heel geslaagd.

Verder is het maar net waar jouw prioriteit ligt: ik ben net verhuisd en heb veel laten doen. Ik betaal dus anderen om ontzorgd te worden. Dat geldt in de paardenwereld net zo.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:40

Precies! Als ik verhuis schakel ik een erkende verhuizer in zodat ik zelf zo min mogelijk hoef te doen, en laat ik ook het oude huis leeg halen en schoonmaken. Een ander vindt dat 'duur' en huurt zelf een busje, maar ik bepaal zelf waar ik mijn geld aan uit geef.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 14:19

Dat dus, en dan ga je ook niet uitgebreid de erkende verhuizer op social media bespreken :-) ...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 14:43

Inderdaad, heel wat beroepen zijn puur als het aankomt op 'zelf kunnen doen', absoluut en 100% overbodig. Tuinman, schoonmaakhulp, afhaalrestaurants, automecanicien, verhuizers, leerkrachten, crèches, bejaardenverzorgers, ... kan je echt allemaal helemaal zelf, alle info is te vinden op het world wide web of kan je door het aan een ervaren iemand te vragen leren.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 14:50

Kendra schreef:
Dat dus, en dan ga je ook niet uitgebreid de erkende verhuizer op social media bespreken :-) ...

Nou inderdaad. Wat kinderachtig dat er hier in het topic iemand zo negatief wordt besproken. Je bent niet verplicht om diensten bij haar af te nemen. Ik ken haar verder niet. Heb n.a.v. dit topic wel even haar site bekeken en kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er wel gebruik van maken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 15:21

Wat een onzin! Er wordt juist gesproken dat zij eerlijk en transparant is. De vraag die hier alleen wordt gesteld is inderdaad of je het er voor uit wil geven, want het zijn behoorlijke prijzen. Bijna bij iedere reactie staat dat iedereen zelf moet weten waar hij/zij zijn geld aan uit wil geven.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 15:25

Jessix schreef:
Wat een onzin! Er wordt juist gesproken dat zij eerlijk en transparant is. De vraag die hier alleen wordt gesteld is inderdaad of je het er voor uit wil geven, want het zijn behoorlijke prijzen. Bijna bij iedere reactie staat dat iedereen zelf moet weten waar hij/zij zijn geld aan uit wil geven.

de term geldklopperij is niet echt positief en ik lees ook wat negatieve reacties en vaak " veel te duur " maar ik denk zelfs negatieve reclame is reclame , helemaal nu met de site link erbij; ze heeft een mooie site en nu aardig wat extra bezoekjes denk ik :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 15:34

Ts, ik zie in de link in je onderschrift dat jij(?) cursussen mestonderzoek gaf voor 150 euro per cursist ? Als je je vraag op jezelf(?) betrekt, waarom heb je dan een mening over de kosten van een andere ondernemer? Online of op locatie de cursist komt toch aan je informatie op een bepaalde manier?

(dit is niet om je aan te vallen oid, ik ben gewoon benieuwd hoe je dit zelf onderbouwd).
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 02-01-26 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 15:38

@ Sassy4barrel: Dat is de stelling, is het geldklopperij? En volgens mij zeggen de meeste hier van niet, want ze is transparant. Ze biedt een service aan voor een vooraf afgesproken bedrag en dat is natuurlijk heel netjes. Dat mensen (waaronder ikzelf) het duur vinden mag toch gewoon gezegd worden? Bedrijven mogen toch besproken worden?

En mooi als het haar extra bezoekje en nog beter extra opdrachten oplevert. Ik gun het elk eerlijk bedrijf van harte, en daar schaar ik dat van haar ook onder. Zoals ik al eerder schreef, er is blijkbaar een markt voor dus daar spelen sommige mensen handig op in.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:15

Jessix schreef:

Het is niet omdat je een maar toevoegt, dat wat je zegt plots een positieve stelling wordt.

"Femke is een geldklopper met een kudde schapen als klanten. Maar iedereen geeft zijn geld uit waaraan die wilt."
is even vriendelijk of positief als
"Jessix is een ongelooflijk irritant persoon. Maar je kan niet iedereen even leuk vinden."

Als voorbeeld uiteraard, tot nu toe ben je niet irritant. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:39

Gini schreef:
Jessix schreef:

Het is niet omdat je een maar toevoegt, dat wat je zegt plots een positieve stelling wordt.

"Femke is een geldklopper met een kudde schapen als klanten. Maar iedereen geeft zijn geld uit waaraan die wilt."
is even vriendelijk of positief als
"Jessix is een ongelooflijk irritant persoon. Maar je kan niet iedereen even leuk vinden."

Als voorbeeld uiteraard, tot nu toe ben je niet irritant. :D

Ik heb het nergens over de persoon Femke maar over haar bedrijf en andere bedrijven. En ik zeg juist geen geldklopperij want ze is transparant. Over schapen heb ik het al helemaal niet gehad.

En wat jij van mij vind zou me een worst wezen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:32

Het gaat toch over het algemene verloop van het topic, niet wat jij al dan niet gezegd hebt.
Dit topic stelt de business van Femke nou niet echt positief voor. Dat is nou niet zozeer onzin.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:39

Dat vind ik wel meevallen. Er zijn mensen die haar aanbod en prijzen niets vinden en dat mag volgens mij gewoon gezegd worden. Andere vinden het wel interessant en geven dat ook aan. Er worden ook bedrijven en goeroes in het algemeen aangehaald en er is een enkele met een persoonlijke ervaring.

Ik snap het probleem niet zo.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:07

Ik krijg net in mijn mailbox reclame voor een paardenopleiding van 1,5 jaar voor 3495 Euro (totaal 14 dagen les). Dat is ook niet goedkoop, maar ik denk dat hij zó vol zit :). Ook daarbij kan iedereen zelf beslissen of het dat waard is, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er een topic over te openen met in de titel "geldklopperij".

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:17

En zo weet ik een paardenopleiding van 1,5 jaar (wel meer lessen dan die bij prompter) voor 8000.- en die zit zo goed als vol. Heb er nog nooit over nagedacht hier op bokt te vragen wat iemand ervan vindt haha.

Ik vond het zelf erg gaaf en als ik dacht dat ik het beter kon combineren met mijn huidige werk en als ik ook er echt wat mee zou gaan doen later zou ik het zo betalen. Nu vond ik het vooral heel gaaf voor eigenlijk alleen mezelf en mijn paard en dan vond ik het bedrag dus een beetje overdreven om het alleen voor mijn eigen plezier te doen maar verder vond ik dat bedrag blijkbaar niet eens echt raar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:18

Die ken ik ook Melzazu :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:27

Ach ja er is ook een dierenarts met allerlei cursussen waar mensen ook wel een beetje bang gemaakt worden en wat ook enorm commercieel is. Ik vind daar wel wat van..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:32

Jessix schreef:
Dat vind ik wel meevallen. Er zijn mensen die haar aanbod en prijzen niets vinden en dat mag volgens mij gewoon gezegd worden. Andere vinden het wel interessant en geven dat ook aan. Er worden ook bedrijven en goeroes in het algemeen aangehaald en er is een enkele met een persoonlijke ervaring.

Ik snap het probleem niet zo.

Citaat:
Maar dit klinkt mij toch eerder als het leeg kloppen van iemands portemonnee in de oren.

Dit stukje stond in de vraag van de “ stelling “ over geldklopperij .. dus gaat iets verder als een stelling maar meer een persoonlijke en negatieve mening ..

Dan zijn er ook nog reacties over dat je “ van een postzegel geen paradijs kunt maken “ en dat ze haar eigen paarden ook op een postzegel heeft staan .. en nog meer van dat soort meningen ..

Dan nog iemand met een hele slechte ervaring ( die natuurlijk uiteraard ook gedeeld mag worden )

Maar dat het alleen een stelling is en met wat mensen die het alleen te duur vinden dat is natuurlijk niet de indruk die je krijgt als je het hele topic leest ..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:48

Dan beleven we het duidelijk anders Sassy4barrel. Ik lees te duur, niet waard etc. Maar verder een duidelijk verhaal dus kies wel of niet voor.

En waar iemand wel of geen topic over opent is wat mij betreft ook gewoon aan de persoon. Vind je het wat dan reageer je, vind je het niets dan hoef je het niet te lezen of je gaat er juist op in. Wat mij betreft allemaal helemaal prima.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:56

Elisa2 schreef:
Sachertorte schreef:
Inspelen op onzekerheid. Alles gaat online tegenwoordig. Mensen bellen of persoonlijk spreken is soms lastig voor bepaalde mensen van bepaalde generaties. Ik denk dat er een hoop (gratis) kennis te halen is bij mensen die jarenlange ervaring hebben met eender welk onderwerp. Ook vind ik het jammer dat die kennis dan steeds meer verloren gaat omdat men afgaat op de online wereld waarin de nieuwe(re) generaties het wiel zogenaamd opnieuw uitvinden.

Dit inderdaad, zo waren mijn ouders een tijdje terug gevraagd om een paard naar de kliniek te brengen. Inmiddels hebben ze al heel wat trailerlaad ervaring. Maar dit paard moest op een speciale manier geladen worden. Ook zo,n goeroe manier en zij mochten zich er absoluut niet mee bemoeien want zij zouden ouderwets zijn. :+
Enfin, op de heenweg duurde het een half uur en op de terugweg een uur voordat het beest een keer op de trailer stond.

Terwijl bij ons alles gewoon direct en makkelijk de trailer in loopt..

Oh ja, ik werkte jaren lang op een paardenkliniek. Er waren altijd paarden bij die op een speciale manier geladen moesten worden volgens de baasjes. Met brokjes en koetsjie koetsjie en klopjes. Dat duurde dan even en als ze na verloop tijd onze hulp in schakelden dan was ons antwoord: gaat u maar even koffie halen mevrouw.

Paarden stonden er altijd binnen no time op :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 20:02

Sassy4barrel schreef:
Jessix schreef:

de term geldklopperij is niet echt positief en ik lees ook wat negatieve reacties en vaak " veel te duur " maar ik denk zelfs negatieve reclame is reclame , helemaal nu met de site link erbij; ze heeft een mooie site en nu aardig wat extra bezoekjes denk ik :)

Ik heb het niet specifiek over haar hoor. Mijn topic was in het algemeen, met inderdaad een situatie als voorbeeld maar heb bewust geen naam genoemd.

Karlijnxxx schreef:
Ts, ik zie in de link in je onderschrift dat jij(?) cursussen mestonderzoek gaf voor 150 euro per cursist ? Als je je vraag op jezelf(?) betrekt, waarom heb je dan een mening over de kosten van een andere ondernemer? Online of op locatie de cursist komt toch aan je informatie op een bepaalde manier?

(dit is niet om je aan te vallen oid, ik ben gewoon benieuwd hoe je dit zelf onderbouwd).

Klopt, de cursus zelf wordt door iemand anders gedaan, daar aast kosten voor lunch/locatie die wij bieden :) houden we weinig aan over.