Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kabayo schreef:996
Dat hangt er in mijn ogen wel van af of je het er zwart naast doet (dus extra aan verdiend) of dat het letterlijk je werk is (en er dus echt je brood aan moet verdienen)
Net als 300 euro per week voor doorrijden/beleren of keuringsklaar maken. Ik vind dat diefstal
Hier vragen ze rond de 175-200 per week. Vind ik persoonlijk een veel netter bedrag

Cioccolato schreef:50 euro voor een grote verpakte baal? Dat is net als die lage pensionprijzen. Fantasie prijzen, in je handen knijpen als je t kan krijgen. Want ja, zoals met alles kun je alles met fantasie prijzen wel krijgen en heb je soms geluk.
Loonwerkers zijn wel gestegen in kosten, ook het landbouwplastic er om heen.
Inzaaien en onderhoud van land is gestegen. Maar dat onderhoud zal per grondsoort ook verschillen wat dus door rekent naar hooi, pension en opfok prijzen. Erg belangrijk detail dat wordt vergeten gok ik.
Ik verkoop iig geen groot pak mooi voordroog voor maar 50 euro

Kabayo schreef:996
Dat hangt er in mijn ogen wel van af of je het er zwart naast doet (dus extra aan verdiend) of dat het letterlijk je werk is (en er dus echt je brood aan moet verdienen)
Net als 300 euro per week voor doorrijden/beleren of keuringsklaar maken. Ik vind dat diefstal
Hier vragen ze rond de 175-200 per week. Vind ik persoonlijk een veel netter bedrag
Cioccolato schreef:Omdat je 0 rekening houdt met wat er verder bij komt kijken.
Hooi is niet enkel je loonwerker en plastic. Als je de rest niet meer rekent ben je een dief van je eigen portemonnee. En dat zijn uiteindelijk veel mensen. Prima, want daar moet je t dus van hebben

Citaat:Bokt schreeuwt dan meteen dat kan niet uit...
Maar niemand heeft daar in de boekhouding gekeken.
Citaat:Maar nogmaals, ik zeg niet dat elders die prijzen niet nodig zijn. Want andere omstandigheden geeft andere prijzen.
Juist in dit topic zie je de prijsverschillen.
Maar dan zeggen dat kan niet.... raar, heel raar.
Cioccolato schreef:Maar dat onderhoud zal per grondsoort ook verschillen wat dus door rekent naar hooi, pension en opfok prijzen. Erg belangrijk detail dat wordt vergeten gok ik.

Cioccolato schreef:Cioccolato schreef:Maar dat onderhoud zal per grondsoort ook verschillen wat dus door rekent naar hooi, pension en opfok prijzen. Erg belangrijk detail dat wordt vergeten gok ik.
Jup. Zeg hetzelfde.
Maar ook nogmaals. Van gelukjes en dieven van de eigen portemonnee moeten we t allemaal hebben
Dus uiteindelijk fijn dat ze er zijn.

CharleyT schreef:Kabayo schreef:996
Vreemde reactie, iets diefstal vinden wat niet van je gestolen wordt. Je kunt zelf wel of niet met zo'n bedrag akkoord gaan.
996981 schreef:Het staat je ook helemaal vrij dat te doen. Net als dat een ander moverende redenen kan hebben om de €100 meer wel te bepalen. O.a. kwaliteit.
Aan een ieder zelf om afwegingen te maken welke prijs je waarvoor wil betalen. Een hogere prijs maakt je niet per definitie dief van je portomonee. Sterker nog; een hogere investering kan op langere termijn juist geld besparend zijn of zelfs geld opleveren.
Het enige dat je kan zeggen is dat jij de prijs er niet voor over hebt.
Kabayo schreef:996981 schreef:Het staat je ook helemaal vrij dat te doen. Net als dat een ander moverende redenen kan hebben om de €100 meer wel te bepalen. O.a. kwaliteit.
Aan een ieder zelf om afwegingen te maken welke prijs je waarvoor wil betalen. Een hogere prijs maakt je niet per definitie dief van je portomonee. Sterker nog; een hogere investering kan op langere termijn juist geld besparend zijn of zelfs geld opleveren.
Het enige dat je kan zeggen is dat jij de prijs er niet voor over hebt.
Sorry wat een onzin qua kwaliteit … je weet niet eens wat voor stallen ik bedoel. En dat is alles behalve slechte kwaliteit. Je doet net alsof ik nergens verstand van heb dus dit is ook het laatste wat ik erover ga zeggen
Succes met je eigen bedrijf en je hoge kosten, want anders reageer jij niet zo
Jou bericht komt letterlijk bij mij binnen als ‘als je 100 euro minder betaald is de kwaliteit minder en als je 100 euro meer betaald heb je er meer profijt van’.
Maar het is MIJN mening (!) geen feit! Dat ik het veel te duur vind en het best goedkoper kan. Wellicht inderdaad omdat ik in het noorden woon. Meer niet… Dat jullie het er wel voor vragen is dat mooi voor jullie. Als je dat hier doet is kans heel groot dat er geen kip op je afkomt
Kabayo schreef:Jij legt mij van alles in de mondJou bericht komt letterlijk bij mij binnen als ‘als je 100 euro minder betaald is de kwaliteit minder en als je 100 euro meer betaald heb je er meer profijt van’.
De pension paarden zijn we mee gestopt omdat wij onze boerderij voor onszelf hebben gekocht en we geen zin meer hadden om andere mensen de hele dag op ons erf te hebben
Het zal het verschil in regio zijnMaar het is MIJN mening (!) geen feit! Dat ik het veel te duur vind en het best goedkoper kan. Wellicht inderdaad omdat ik in het noorden woon. Meer niet… Dat jullie het er wel voor vragen is dat mooi voor jullie. Als je dat hier doet is kans heel groot dat er geen kip op je afkomt
meggiemeg schreef:Is het niet zo Kabayo en 996981 dat het bedrag voor iedereen anders is? Wat voor 1 veel is kan de ander makkelijker uitgeven. Wat de een kwalitatief goed vindt hoeft voor een ander niet zo te zijn. We hebben allemaal zo onze wensen en daar vaak ook een plaatje bij wat we vinden dat het mag kosten, helaas blijkt in de praktijk het toch anders uit te pakken. Het hooi wat wij altijd afnamen bij onze vaste leveranciers vond ik voor onze paarden meer dan prima, ze deden het er altijd super op, voor een ander was het te rijk of te arm. Daar past het dan weer niet bij. Gelukkig kunnen we vergelijken en dan hopelijk de keuze maken die we denken dat dat past bij onze wensen. Wel vergeten veel mensen dat het overal wel wat is....
Mooi voorbeeld hiervan recent op mijn werk: er belt een man op die vraagt wat het een en ander kost bij ons, volgens zijn boekhouder kan het voor de helft minder. Prima, dat mag zijn boekhouder vinden maar heeft die ook verstand van onze handel dan? Heeft hij enig idee wat alles kost en waar we allemaal aan moeten voldoen? Mag ik voortaan bij hem het een en ander komen brengen om de kosten naar beneden te kunnen halen?