Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:37

Ik sta bij iemand aan huis en er zijn geen openings tijden. Als je op aparte tijdstippen komt dan is het fijn als je appt zodat ze het weten

Bij ons is er geen sleutel, dus in theorie zou iedereen mijn paard kunnen pakken. Maar er hangen wel camera's

Ik heb op stallen gestaan waar je op zondag niet mocht komen. Ook niet voor medische dingen. Stond ik daar op zondag stiekem oog zalf te smeren bij mijn paard

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 22:01

Nog even los van eventuele (geluids)overlast die je produceert als je gaat rijden middenin de nacht (auto parkeren, deuren open doen, lichten aan etc) heeft je paard toch ook zn rust nodig? En alle andere paarden ook?

Mijn paard wordt er niet blij van als ik hem uit zn routine haal. Zelfs uit de stal halen terwijl de rest van zijn vriendjes in stal staat is al een beetje gek. Dat kan resulteren in druk doen (stampen, hoefgetrappel, hinniken => geluid) maar ook onrust bij de andere paarden (ook stampen hinniken druk doen).

Allemaal ongewenst middenin de nacht lijkt mij? Voor zowel de mensen als de paarden als de buren...

Kijk bij medische noodzaak of bijvoorbeeld een bijzondere gelegenheid zoals een vollemaansrit of dauwtrappen met een groepje als uitzondering is nog wat anders. Maar 'gewoon' op maffe tijden gaan rijden/dingen doen met je paard, nee lijkt mij niet wenselijk...

Sting

Re: Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 22:06

Ik heb lang aan huis gestaan bij iemand en daar waren we altijd welkom. Wel deden we het altijd even aangeven als het 'gekke' tijden waren ivm wedstrijd of medicatie oid. Dan wisten zij dat het geen inbrekers waren, of dat de paarden ontsnapt waren als ze geluiden hoorden +:)+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 23:30

Amber_anne schreef:
Ik sta bij iemand aan huis en er zijn geen openings tijden. Als je op aparte tijdstippen komt dan is het fijn als je appt zodat ze het weten

Bij ons is er geen sleutel, dus in theorie zou iedereen mijn paard kunnen pakken. Maar er hangen wel camera's

Ik heb op stallen gestaan waar je op zondag niet mocht komen. Ook niet voor medische dingen. Stond ik daar op zondag stiekem oog zalf te smeren bij mijn paard

Op zo'n stal zou ik nooit kunnen staan, als ik niet eens voor medische dingen op zondag zou mogen komen. Ik zou sowieso gewoon elke dag van de week, inclusief feestdagen, naar mijn paard willen mogen dus het gaat sowieso over als dat niet mag. Maar om medische redenen vind ik wel heel erg.