Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:42

DuoPenotti schreef:
Kabayo schreef:
Waar staat dat? Zolang er niks getekend is óf mondeling afgesproken is heb je toch geen poot om op te staan wettelijk? Ben benieuwd naar een bron

Verder wat reageren we hier allemaal kattig en onvolwassen. Niemand was erbij en niemand weet wat zoal TS als meneer heeft gezegd of gedaan.

Misschien dat iemand een plekje voor je weet voor de Shet. Je kan misschien nog een bevalstal benaderen. Maar een plekje bij een boer lijkt mij misschien het beste die misschien toevallig toch al een shetje heeft lopen

jawel,
Als je per maand betaald heb je automatisch ook een maand opzeg termijn. Ook zonder contract.

Maar ik vermoed dat ze nog net geen feestje gaan vieren daar op stal als ze zegt morgen te vertrekken.
Dus ik denk niet dat ze zich daar aan gaan houden aan die opzegtermijn.
Maar voordat ts denkt dan wil ik geld terug van de resterende dagen, vergeet dat ook maar.

Ja had het al gevonden. Mag je dan ook niet gewoon weggaan en die maand betalen (dus dan sta je er niet meer maar heb je wel die maand opzegtermijn ‘afbetaald’). Of moet je perse blijven?

Ciocolatto zie mijn edit ;)

Cioccolato

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:43

Je mag wel weg het is meer dat het gaat om het geld..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:44

Vlinder84 schreef:
verootjoo schreef:
Niet als het niet open is :')

Je kan toch ook niet gaan shoppen als de winkels gesloten zijn, ook al ga je wel voor de kleding betalen :+

De stal is gewoon open.

Nee, de stal is open van 10.00 - 14.00.
Je schrijft zelf dat je tussen die tijden mag komen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:44

Zoals ik het lees, kunnen jullie niet meer door een deur. Aangezien de staleigenaar de eigenaar van het domein is, moet jij een andere plek zoeken voor je paardje. Zorg er voor dat je op je toekomstige/nieuwe plek de grenzen van de staleigenaar respecteert. Denk na over je communicatie/gedrag op deze plek en probeer je in de schoenen van de steleigenaar te plaatsen.

Succes met het zoeken van een nieuwe plek!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:47

Ciocolatto ah duidelijk. Nou dat met liefde betaald dat ik er weg kon haha

Ts is de openingstijden voor iedereen hetzelfde of alleen voor jou beperkt? Wat vind de rest er van dat ze dan zo weinig kunnen komen. Was voor mij al geen optie geweest als ik clinics of wedstrijden wil rijden oid

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 11:48

Alleen voor mij beperkt.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 11:49

De rest mag komen wanneer ze willen.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 11:50

Ik vier een feestje als ik wat anders heb.
Deze week neem ik mijn pony mee en loop daar gewoon naartoe. Ik wil er geen minuut langer blijven.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:50

'Dan vermoed ik dat je het zo bont gemaakt hebt, dat hij jou niet meer vertrouwt als je op stal bent en hij er geen toezicht op heeft.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:51

De rest? Volgens ts staat er maar 1 andere klant toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:51

Vlinder84 schreef:
Ik vier een feestje als ik wat anders heb.
Deze week neem ik mijn pony mee en loop daar gewoon naartoe. Ik wil er geen minuut langer blijven.

waar loop je naartoe?
Naar een nieuwe stal? Heb je die al dan?

En hoe oud ben je echt?

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 11:53

Zij mag er wel gewoon komen wanneer ze wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:56

Waarom heeft de staleigenaar je geblokkeerd? Dat is toch niet handig wanneer er iets met je pony aan de hand is en hij je moet bereiken?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:58

Cayenne schreef:
Waarom heeft de staleigenaar je geblokkeerd? Dat is toch niet handig wanneer er iets met je pony aan de hand is en hij je moet bereiken?

Weet jij wat er via whatsapp is gestuurd? Misschien was hij er wel klaar mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:58

Nee, dat weet ik niet. Vandaar dat ik het aan TS vraag :P

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:59

Vlinder84 schreef:
Ik kan hem niet bellen, hij heeft mij geblokkeerd

Dan ga je bij hem langs met een doosje chocolade en een bos bloemen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:06

Echt niet elke staleigenaar is heilig. Heb ook menig hork meegemaakt. No way dat ik die bloemen ging geven. Die had mij uitgelachen en de deur dichtgesmeten :+ We horen maar 1 kant hè…
Vind blokkeren sowieso kinderachtig. Hoe oud je ook bent…

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:09

Huh? Je haalt je pony op en loopt gewoon ergens heen en dan moet die persoon jouw pony gewoon stallen?

Zijn er niet ergens lege stalletjes in het bos?
Heb je geen balkon?
Voordat je je pony gaat halen, zorg voor een grooooote pan groentesoep

Kabayo, er zijn genoeg horken van staleigenaren. En ook zat paardeneigenaren die denken dat de hele wereld om enkel hunzelf draait. Paardenvolk, ver weg van blijven zegt mijn man wel eens

Edit, achterlijke autocorrect gecorrigeerd
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-08-25 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:11

Ik denk dat de situatie hier zo beschadigd is dat er weinig te herstellen is. Het lijkt mij het handigst als TS een min of meer neutrale en vooral ook volwassen persoon zoekt die tijdelijk het contact op zich kan nemen, en die aan de huidige stal uitlegt dat hij / zij de zaken tijdelijk waarneemt, en alleen zoekt naar een manier om de pony te verplaatsen en de zaken goed af te ronden zonder verdere conflicten.

En als het even kan lijkt het me nog beter als die persoon ook zelf eens rondbelt voor andere plekken, en de afspraken met de nieuwe plek maakt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:11

Daar heb je zeker gelijk in rocamor . De reden dat wij gestopt zijn met pensionstalling :=

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:13

Ben benieuwd hoe TS weet dat ze geblokkeerd is, daar krijg je nl geen bericht van als je iemand belt/appt die jou geblokkeerd heeft. Waarschijnlijk reageert ie gewoon niet meer op haar appjes.

En nee, niet elke staleigenaar is heilig, maar het blijft uiteindelijk zijn erf en hij bepaalt de regels daar, niet TS. Bevalt het je niet, dan ga je naar een andere stal.

Ik heb sterk het idee dat er iets veranderd is in de verhoudingen toen TS haar Haflinger verkocht heeft aan haar bijrijder.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:16

Dat denk ik ook Oji. Het is zelden een goed idee om op dezelfde stal te blijven staan als degene aan wie je een paard verkocht hebt, of van wie je een paard koopt, omdat de kans dan groot is dat de oud eigenaar zich ermee blijft bemoeien.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:18

Vlinder84 schreef:
Ja, maar hij maakte zich zorgen om de haflinger, die toen verkocht was
Ik was tijdens het rijden iets verloren, wat ik dus ging zoeken in de schemering in het bos.
Dat vond hij prima.

Logisch toch, de Haflinger is zijn verantwoordelijkheid, jij bent dat niet.
Als de Haflinger zomaar van zijn terrein verdwijnt zonder dat de eigenaar van de Haflinger daar iets vanaf weet, is het logisch dat hij zich zorgen maakt over de Haflinger en jou erop aanspreekt dat je die nooit meer zomaar mag meenemen. De Haflinger is niet meer van jou, die heb je verkocht. Die kun je dus ook niet behandelen en dingen mee gaan doen alsof ie nog van jou is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:20

Plus als jij in de schemer met de Haf een ongeluk krijgt, is de eigenaar van het paard ook nog eens verantwoordelijk. Ondanks dat hij (wellicht niet handige) beslissingen neemt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:21

Shadow0 schreef:
Ik denk dat de situatie hier zo beschadigd is dat er weinig te herstellen is. Het lijkt mij het handigst als TS een min of meer neutrale en vooral ook volwassen persoon zoekt die tijdelijk het contact op zich kan nemen, en die aan de huidige stal uitlegt dat hij / zij de zaken tijdelijk waarneemt, en alleen zoekt naar een manier om de pony te verplaatsen en de zaken goed af te ronden zonder verdere conflicten.

En als het even kan lijkt het me nog beter als die persoon ook zelf eens rondbelt voor andere plekken, en de afspraken met de nieuwe plek maakt.

Dit lijkt een verstandig plan van aanpak inderdaad.

Even iemand die zonder emotie correct zakelijk contact kan hebben met
-oude plek
-en nieuwe plek zoeken en afspraken maken.

En dan voeg ik nog toe dat het wijs is om bij de nieuwe plek niets 'automatisch aan te nemen' maar zoveel mogelijk zwart op wit.
Prijs, openingstijden, zorg die wordt geleverd door stalhouder, zorg die ligt bij eigenaar, wie wat mag in noodgevallen, gedrag dat verwacht wordt van pensiongast etcetera etcetera.