Salaris / kosten paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Ik ben een stuk minder kwijt dan vroeger in elk g3val.

Ik ben gestopt met wedstrijden rijden.
Dat scheelde al snel €200,- in de maand aan extra privéles, 2 proefjes per wedstrijd à €10,- tot €15,- per proef, veel benzinekosten van rijden met trailer naar externe les en wedstrijden. Lidmaatschap Club, lidmaatschap KNHS, startkaart, etc.

Verder ben ik afgelopen jaar gaan bezuinigen op allerlei supplementen die ik bij voerde.

Voir mijn oudje ben ik ruim €100,- per maand kwijt aan bijvoeren i.v.m. hoogbejaard en amper nog hooi kunnen eten. Mijn merrie misschien €15,-

Aan ruwvoer kosten ze samen ongeveer €80,- tot €100,- per maand. Aan strooisel ongeveer €50,-

Ze staan aan huis en er lopen een paar pensionpony's bij om de vaste lasten van de stal en het onderhoud van alles te bekostigen. Dierenartskosten tandarts en enting en mestonderzoek/ontwormen samen komt op ongeveer €400,- per paard. Ziekte en blessures niet meegerekend.
bekappen ongeveer €70,- per jaar per paard. Tussendoor houd ik het zelf bij.

Dus gemiddeld ogeveer €350,- voor bejaarde D pony en oudere KWPN merrie samen. Exclusief bijzondere (dierenarts)kosten. Aan huis. Met stalverhuur voor overige stal/lokatiegebonden (onderhouds)kosten

%inkomen is privé maar als ik kijk maar zakgeld, dan blijft er weinig ruimte over voor andere uitgaven. Zeg maar 70% van mijn vrij besteedbaar budget.

Ik zou 2 in pension niet kunnen betalen. Dan moet ik echt 1 weg doen.