Ik hoorde al van mijn hoefsmid dat hun altijd al op 21% zitten dus dst scheelt ook.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sassy4barrel schreef:Weten jullie zo welke Duitse merken van krachtvoer fijn zijn? Ik voerde voorheen altijd Eggersmann en was wel heel tevreden over de kwaliteit. Vond deze zelfs beter als bijv Pavo. Ik voer op het moment wel weer Pavo en Subli maar wil even de Duitse merken gaan vergelijken qua prijzen (woon dicht bij de grens vandaar)
Sassy4barrel schreef:Weten jullie zo welke Duitse merken van krachtvoer fijn zijn? Ik voerde voorheen altijd Eggersmann en was wel heel tevreden over de kwaliteit. Vond deze zelfs beter als bijv Pavo. Ik voer op het moment wel weer Pavo en Subli maar wil even de Duitse merken gaan vergelijken qua prijzen (woon dicht bij de grens vandaar)
hagelslag schreef:Sassy4barrel schreef:Weten jullie zo welke Duitse merken van krachtvoer fijn zijn? Ik voerde voorheen altijd Eggersmann en was wel heel tevreden over de kwaliteit. Vond deze zelfs beter als bijv Pavo. Ik voer op het moment wel weer Pavo en Subli maar wil even de Duitse merken gaan vergelijken qua prijzen (woon dicht bij de grens vandaar)
Josera is opzich wel okay.
Ligt er natuurlijk aan wat je nodig bent.
TopE van kiebitzmarkt werden onze paarden ca 14 jaar terug echt kneitergek van dus dat hebben we nooit meer gevoerd.
Sommige winkels hebben ook wel pavo liggen. Maar lang niet alle
maitestar23 schreef:Knoek schreef:Houtmot is al 21% dus zou in theorie niet duurder moeten worden. Het is maar net hoe de winkels hier mee omgaan.....
Nou ja de winkels... Voor ons meer de groothandels, als die besluiten om mee te liften en de prijzen te verhogen dan moet je als winkel wel mee.
germie schreef:Waar ik vlas koop normaal gesproken heeft netjes 11% er bij opgegooid hoor, van 9 euro per pak naar 10 euro per pak.
Verder heb ik nog niet naar prijzen gekeken, want heb nog geen brok gekocht in 2025 in Nederland.
Mijn vriend heeft eventueel voor zijn honden (werkt niet bij de paarden helaas) een manier gevonden om net zo duur uit te zijn als voorheen: hij gaat de dure hondenbroek die hij altijd voert voor 15% verdunnen zeg maar met goedkope brok van de Action of Aldi. Dan krijgt hij de honden niet aan de schijt en bespaar je toch net.
Voor paarden lukt zoiets niet, ik haal altijd al de goedkoopste brok, en het merk doet er niet toe. Dus de ene keer is het Pavo, andere keer Subli, dan weer Havens, gewoon wat ergens in de aanbieding is en dan reken ik het ook echt om naar een prijs per kilo. Zo neem ik dan nooit iets mee wat te duur is.
Haver heb ik dus in Duitsland gevonden, evenals maisvlokken. Brok nog niet gevonden, want bij de Raiffeisenmarkt verkopen ze alleen mueslis en die zijn sowieso veel duurder dan brok.
germie schreef:Leer is weer verder rijden. Dus daar kom ik dan weer minder snel.
Welkoop al tijden niet meer geweest, die zijn met alles duur.