Grote ouder merrie vermagerd. Wanhoop nabij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:10

Hier ook ons oudje op gewicht gehouden met seniores priores. Meerdere keren per dag gevoerd. Daarbij goede ondersteuning van de dierenarts bij kwaaltjes. Ze is er 36 jaar mee geworden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:24

Ayasha schreef:
Ja absoluut doen! Zolang ze hier het goed op doet blijven door gaan. Don’t fix it if it ain’t broken. :D

Maar ik merk dat de wholegain niet vaak genoemd wordt en bv linamix vaak wel, (of lijnzaadolie) en zou je iets in die aard willen ooit dan doe ik liever wholegain dan linamix. Beetje warm water op en het wordt een mooie slobber. :j

Wellicht ook dat ooit iemand je topic terug vindt en iets heeft aan dit bericht. :D

Dank voor je tip! Ik kende de wholegain nog niet, maar vindt het ook een geschikt voer voor mijn paard lijken qua ingredienten en samenstelling. Jammer wel dat hij het dubbele kost tov de linamix, maakt dat ik dan toch eerder daarvoor zou kiezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:19

Slmt9 schreef:
Ayasha schreef:
Ja absoluut doen! Zolang ze hier het goed op doet blijven door gaan. Don’t fix it if it ain’t broken. :D

Maar ik merk dat de wholegain niet vaak genoemd wordt en bv linamix vaak wel, (of lijnzaadolie) en zou je iets in die aard willen ooit dan doe ik liever wholegain dan linamix. Beetje warm water op en het wordt een mooie slobber. :j

Wellicht ook dat ooit iemand je topic terug vindt en iets heeft aan dit bericht. :D

Dank voor je tip! Ik kende de wholegain nog niet, maar vindt het ook een geschikt voer voor mijn paard lijken qua ingredienten en samenstelling. Jammer wel dat hij het dubbele kost tov de linamix, maakt dat ik dan toch eerder daarvoor zou kiezen.

Het is idd duurder. :j zit ook meer ín natuurlijk. Linamix is in wezen gewoon tot brokjes geperste lijnzaad. Maar je zit idd rond de 50 euro voor een zak. :(:) dat doet even pijn bij het kopen idd.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:08

Ah ja, dat is waar!
Qua analytische bestanddelen vind ik het nog wel interessant om ze allemaal eens naast elkaar te leggen (lijnzaad, linamix en wholegain). Veel ingrediënten die erin zitten voer ik nu ook al los en ik vind het dus ook fijn om daarop te kunnen bijsturen. Wil ik er meer suikers in, dan verhoog ik de mais, voor meer eiwitten de grasbrok of sojaschroot en voor meer vet de olie, omega of bv de linamix. Of juist als je minder van het een wil en niet van het ander, pas je daarop aan.
Mais, grasbrok en sojaschroot kosten ook niet zoveel, dus ik denk dat in the end dat voor mij interessanter is dan de wholegain. Ik zou die ook moeten bestellen en dan kom ik toch alweer op minimaal 65 euro voor 20kg voer.

Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk :D

pol013

Re: Grote ouder merrie vermagerd. Wanhoop nabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:13

Dan wil ik aan dat rijtje met geschikte producten nog wel toevoegen:
Pavo 18PLus en Performance. Daar houd ik mijn 28 jarige ook nog super mee overeind.
Altijd gemengd met bietenpulp.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:19

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:21

Maris schreef:
Er is een heel groot topic over voer voor oudere paarden he ?!!

Als je een groot probleem hebt waar je direct op wilt handelen met heel veel inzichten is dit niet een topic waar je in gaat neuzen. Er konden namelijk ook andere oorzaken zijn dus wordt er hier niet alleen om voer gevraagd maar ook oorzaken waardoor we zo snel dit beeld kunnen hebben.

Als Je dit in zo'n topic zet valt hij zo weg tussen de reacties.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:32

Vorige week toch besloten om de ppid test te doen wegens haar slechte voeten.

Ze is ppid positief getest.

Dus we gaan weer verder kijken hoe we alles gaan aanpakken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:06

Ja balen zeg, was het dusdanig hoog dat ze medicatie aanraden?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:37

Jaaa ik haal zo de medicatie al op. Het is niet extreem hoog maar haar hoeven groeien niet. Dat is waar haar kreupelheid vandaan komt

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:06

Ik heb de reacties niet gelezen, maar wij hebben een paardje dat altijd al achter blijft in gewicht.

Met Pavo 18plus houden wij haar meestal goed op gewicht. Dit krijgt ze naast de brok die de stal voert. Ook geven we haar af en toe Pavo Weightlift bij of de Fibrebeet. En dat eet ze beide ook met smaak als ik er wat 18plus doorheen doe.