Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Ik krijg m niet eens bij onze praktijk.
Equimax wel. Pramox niet. Kan hoog en laag springen, maar zonder mestonderzoek geen Pramox zelfs niet in deze tijd van t jaar
Nimmy schreef:Muze schreef:Ik krijg m niet eens bij onze praktijk.
Equimax wel. Pramox niet. Kan hoog en laag springen, maar zonder mestonderzoek geen Pramox zelfs niet in deze tijd van t jaar
De enige wormenkuur die ik meekrijg zonder mestonderzoek is de pramox eind vh jaar. Rest van het jaar mestonderzoek verplicht alvorens wormenkuur.
ogidni schreef:Equimax is vergelijkbaar met de Pramox volgens mij. Wij konden deze maand de Equimax ophalen voor €26,06
Ook de lintworm wordt met deze 2 aangepakt.
Brainless schreef:ogidni schreef:Equimax is vergelijkbaar met de Pramox volgens mij. Wij konden deze maand de Equimax ophalen voor €26,06
Ook de lintworm wordt met deze 2 aangepakt.
Niet helemaal, in Pramox zit naast praziquantel ook nog moxidectine, dus heeft een bredere werking.
Moxidectine werkt ook tegen ingekapselde bloedwormen en horzellarve.
eilleen333 schreef:Popstra schreef:Ik vind die dierenartsen hier maar gezeik met dat verplichten van een mestonderzoek!
Wie bepaalt dat eigenlijk??
De wet![]()
Er staat niet zwart-wit dat mestonderzoek verplicht is, maar lukraak wormkuren rondstrooien mag niet meer.
belle_boef schreef:DuoPenotti schreef:Ff vraagje tussendoor voor de hondeneigenaren.
Als jullie een kuur hebben gegeven hoe lang houden jullie de honden dan uit de stal/paddock/wei?
Ik heb ooit gelezen dat het tot 2 week doorwerkt.
eilleen333 schreef:Popstra schreef:Ik vind die dierenartsen hier maar gezeik met dat verplichten van een mestonderzoek!
Wie bepaalt dat eigenlijk??
De wet![]()
Er staat niet zwart-wit dat mestonderzoek verplicht is, maar lukraak wormkuren rondstrooien mag niet meer.
koenlover schreef:criollo_yess schreef:
Strongid-P werkt vooral tegen spoelwormen. In het najaar wil je ontwormen tegen bloedworm en horzellarven. Je hebt dus het verkeerde middel meegekregen. Even terug om te ruilen.
Thanks voor de info, dat wordt dan dierenarts ruilen want ze wilde absoluut niets anders meegeven. Ik heb al bewust gevraagd naar pramox of equimax. Ook omdat strongid-p me bijstaat als ‘jonge paarden’ middel en ik alleen 20+ ers heb die al 5 jaar in dezelfde samenstelling staan.
janouk schreef:En ook bij het buiten rijden, want die pramox is slecht voor wilde dieren
Veronica2 schreef:Op zich kan een 20+er ook weer gevoelig worden voor spoelworm, je zou hooguit eens kunnen kijken of er risico op besmetting is als ze inderdaad altijd samen staan.