Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horsepride schreef:Ik zou eerder Fjord met Falabella 175 euro voor vragen, dat is een rederijker prijs.
En of die Falabella er wel of niet bij zit merk jij toch weinig van.
Uppojono schreef:Ik heb ook de paarden aan huis met 2 pensionklanten (zijn ook vriendinnen), met een verlichte buitenbak en heel goede bodem. Bij mij betalen ze ook €175,-, maar dat is echt een vriendenprijsje. Qua verbruik kan het net uit, maar als ik de kosten voor onderhoud mee ga rekenen, kan het echt niet uit. Ik zou als ik jou was, dus ook vasthouden aan minimaal die €175,-.
pmarena schreef:De kleintjes die hier gestaan hebben gaven stuk voor stuk een pak meer werk dan de grotere
Altijd gezeik met de afrastering.... je blijft repareren
pmarena schreef:TS ik zou er echt nog even goed over nadenken. Wat je aanbiedt is ontzettend lief
Dat je nu al krijgt te horen dat het te duur is, is wel een teken aan de wand vrees ik...
Beiden full-time werken en niet meer zoveel tijd aan de verzorging kwijt willen zijn / een volpension plekje zoeken, zijn ook echt tekenen dat je beter niet teveel hulp kan verwachten.
Ik denk dat het verstandig is om echt even met je man aan de keukentafel te gaan zitten, met een rekenmachine om een realistische berekening te maken gewoon puur van de kosten. Wat gaat het extra kosten qua voer. Niet alleen het hooi voor die 2, maar ook wellicht het extra hooi voor je eigen paardjes, als die minder gras tot hun beschikking hebben omdat er nog 2 mondjes daarvan mee eten.
Wat is realistisch qua kosten van stalbedekking, als daar meer in gepiest en gescheten wordt, en de viezigheid er meer doorheen gelopen wordt (immers meer paarden is meer beweging, meer onrust....) dan is het niet onwaarschijnlijk dat je dubbel zo veel vlas nodig hebt als je wilt dat het er allemaal zo netjes bij blijft liggen als nu. Dus flink hogere kosten en flink meer werk om de stal netjes te houden. Wellicht ook 2x zo vaak met de strontkar op pad om de mest af te voeren. (rotklus vond ik dat altijd)
Veel meer mest om van de wei / track af te scheppen (als je dat doet). Die dus ook weer afgevoerd moet worden. Hooi moet vaker bijgevuld worden. Wellicht kunnen ze minder uren op het gras omdat ze anders te snel de boel kaal eten. Of omdat de mini er toch niet tegen blijkt te kunnen.
pmarena schreef:Wellicht dus je afrastering aanpassen voor de mini. Zeker bij een track of eventueel apart houden van de rest, willen die kleine ettertjes toch doorbreken naar de wei om zich lekker vol te vreten
pmarena schreef:Gaan ze in de zomer dagelijks die beestje afspuiten? Dan heb je extra waterkosten. In de winter urenlang allerlei lampen aan laten staan? Verwachten dat ze dagelijks drankjes en wat te smikkelen kunnen pakken? Vaak de wasmachine gebruiken want is toch wel makkelijk?
Als ik jou was zou ik even op papier zetten wat je nu ècht graag zou willen. Dat een pensionklant toch een beetje bijspringt? Zet dat dan in je voorwaarden in plaats van dat je hoopt dat het spontaan aangeboden / gedaan wordt
Zou je graag willen dat je pensionklant tegelijk met jou op stal is, om samen een rondje te rijden?
Vraag daar dan even naar, of daar behoefte aan isHet is in de praktijk realistischer dat jij de stront van al die paarden staat te ruimen terwijl zij lekker een ritje gaan maken
![]()
Schrijf gewoon eens op hoe je de gezelligheid voor je ziet, en of het niet toch handig is om van de pensionklant ook wat hulp te verwachten zodat jij, je man en de bijrijdster er niet een bak werk bij krijgen terwijl zij lekker alleen komen om te rijden en vinden dat ze helpen door sporadisch een keer een verdwaalde drol uit de stal te halen en dat is het.
Dek jezelf een beetje in, vraag een beetje door over hoe de toekomstige klant het voor zich ziet hoe het in de praktijk zal gaan. Ik ben ook blij dat ik dat steeds deed, heeft me toch een paar vervelende ervaringen gescheeld als mensen die op basis van gedeelde werkzaamheden zouden komen, zelf bleken te denken dat het dan prima was als ze maar 2x in de week zouden komen en dan wel een keer hooi bij zouden vullen, ik kon de rest toch doen want "hoeveel moeite is dat nou als je er naast woont"
Sharmila schreef:Tijdens de chemo net ook even gebabbeld met en fokker over de pension prijs. Die zei eigenlijk hetzelfde als jullie. Kijk uit pas op. Ik zit bijna iedere keer met hem aan de chemo dus hij kent me inmiddels wel een beetje. En hij zei eigenlijk dat ik nu al teveel doe in zijn beleving. Zelf houdt hij een hele stal bij met geloof ik 10 welsh ponies. Pot verwijt de ketel maar ok. Ik heb er “maar” 2. Verpleegsters kwamen ook nog net niet met een mattenklopper. Vooral de paardenmeisjes zijn bang dat het te druk wordt omdat ik op het randje hang van lever falen. Maar ok bewegen is toch ook belangrijk zeg ik dan. Is toch zo. Ik vind het poep scheppen totaal niet zwaar ofzo. Lekker op mijn gemak, podcast aan dik inpakken en gaan met die banaan. Ik denk dat het een kwestie van wat ben je gewend en wat niet. Als kind stond ik met mijn ponies op doe het zelf stallen. Die drukte had ik voor ogen toen ik dit huis kocht. En het bleek minder dan ik had onthouden tot nu toe.
Prijs heb ik direct tijdens het gesprek genoemd. Want ze vroeg het me ook. Ze heeft toen eventjes nagedacht. Toen in de app kreeg we zien het zitten zei ze kunnen we het over de prijs hebben want we gaan veel helpen. Toen heb ik gezegd dan mag je de eerste maand gratis staan dan kan ik kijken wat ze eten en ik vind het gek om iemand die je niet kent te laten werken en niks terug te doen. Dat is toch gek…..
Ik heb toevallig net de nieuwe datum van de mri gekregen daarna hoor ik of de chemo is aangeslagen en wat mijn overlevingskansen worden. Dat ga ik haar zo vertellen. Daar hangt ook een operatie aan vast. Dus even kijken of ze dat niet erg vindt verder.
Maar als ik erachter kom dat ik inderdaad het schip in ga met haar pony. Dan ga ik dat wel doorberekenen. Ik ga niet voor andermans paarden betalen. Dat geldt ook als ze bijv continue door de draden rennen.
Sharmila schreef:Prijs heb ik direct tijdens het gesprek genoemd. Want ze vroeg het me ook. Ze heeft toen eventjes nagedacht. Toen in de app kreeg we zien het zitten zei ze kunnen we het over de prijs hebben want we gaan veel helpen. Toen heb ik gezegd dan mag je de eerste maand gratis staan dan kan ik kijken wat ze eten en ik vind het gek om iemand die je niet kent te laten werken en niks terug te doen. Dat is toch gek…..
Maar als ik erachter kom dat ik inderdaad het schip in ga met haar pony. Dan ga ik dat wel doorberekenen. Ik ga niet voor andermans paarden betalen. Dat geldt ook als ze bijv continue door de draden rennen.
Achterom schreef:Uppojono schreef:Ik heb ook de paarden aan huis met 2 pensionklanten (zijn ook vriendinnen), met een verlichte buitenbak en heel goede bodem. Bij mij betalen ze ook €175,-, maar dat is echt een vriendenprijsje. Qua verbruik kan het net uit, maar als ik de kosten voor onderhoud mee ga rekenen, kan het echt niet uit. Ik zou als ik jou was, dus ook vasthouden aan minimaal die €175,-.
Per paard?