Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britta31 schreef:ik heb 1 pensionpaard aan huis.Een maatje voor mijn paard.Ik doe alle verzorging en dat gaat goed.Laats sprak ik iemand die het onzin vond dat ik de paarden in de winter nog om 23.00 een ruif hooi geef(pyjama hapje).Is dat ook onzin of is de laatste voerbeurt om 19.00 genoeg?
Britta31 schreef:ik heb 1 pensionpaard aan huis.Een maatje voor mijn paard.Ik doe alle verzorging en dat gaat goed.Laats sprak ik iemand die het onzin vond dat ik de paarden in de winter nog om 23.00 een ruif hooi geef(pyjama hapje).Is dat ook onzin of is de laatste voerbeurt om 19.00 genoeg?
Popstra schreef:Ik zeg ook nergens dat men niet mag komen kijken bij hun veulen he. Zeg alleen dat het al gelijk zo wantrouwend staat. Eigen smid die er bij moet ect..
Zoek dan verder waar het gewoon helemaal goed is en je wat knaken meer betaald.
Ik heb zelf jaren aan ervaring met veulens in opfok zetten en heb bij 2 bedrijven gestaan. 1 op 3 uur rijden en alles helemaal top! Geen omkijken naar en 1 op 30 min afstand en helemaal k*t met onstabiele kuddes omdat er vanalles gaandeweg het jaar tussen werd gezet en slecht ontwormings beleid plus een ongeduldige smid.... Die was ook goedkoper. En dan snap ik dat je vaak langs wil om te kijken maar voor mij was dat klaar en lekker weer in de Belgische eifel gezet waar het gewoon top is en ik hooguit 1x per jaar eens langs ga.
superpony schreef:LWDaisy, ik zou een paard met een paard zetten en een ezel met een ezel. Of 2 paarden met 2 ezels bijv. Soortgenoten zijn echt belangrijk.
Het nadeel van maar 1 of 2 stallen verhuren en mensen op je erf is dat ik vaak heb gezien dat mensen ook prive contact krijgen en het soms iets van vriendschap lijkt te worden. Leek altijd leuk in het begin, maar mensen worden soms te eigen en te brutaal. Dat vind ik dan echt niks.
En dan echt de gekste dingen. Mensen die eerst alleen in de keuken gezellig zaten en steeds verder doorliepen en ook veel en te lang bleven hangen. Jan en alleman ook meenemen naar binnen alsof het een kantine is.
Mensen met kinderen die zelf gingen rijden en de kinderen dan alles in de tuin pakte en gebruikte en zelfs met badpakje kwamen om te zwemmen in het zwembad en moeders lekker rijden.......
Prima als je dat leuk vindt en zo afspreekt, maar soms zien mensen het eerst niet en vinden ze het opeens teveel.
Daar tegenover kan een nette huurder ook de perfecte oppas zijn als je weg bent, ziek bent etc.
Maar wat ga je rekenen? Het is en blijft een lastige kwestie. Als ik mn uren zou moeten berekenen, zou het echt te duur zijn voor veel mensen. Dan verwachten mensen opeens een binnenbak, verwarmde kantine etc.
mrie schreef:Ik heb 8 jaar lang geweldig gestaan, we hadden geen wc, geen bak, geen poetsplaats, niks fancy's maar we waren erg gelukkig. Hooi zoveel je wilde want ze konden toch niet meer eten dan ze aten, mooie weide er bij fantastische omgeving, goeie zorg. Er ware weinig regels, maar we waren ook maar met vieren.
Toen op een dag werd de stalhouder wat ouder en zijn dochter kwam er bij. Die meende dat zij het voor het zeggen had en haar vader was nogal bang van haar.
Ze had een pony voor wedstrijden en ze ging elk weekeinde met het dier de hort op. Punt was alleen dat zij vond dat het dier niet naar buiten mocht voor de wedstrijd want het moest energie sparen. De pony kon daar totaal niet mee om. Dus werd er zonder overleg besloten dat dan alle paarden maar binnen moesten blijven.
Het duurde niet lang, we zijn allemaal een voor een weggegaan.
Het mens was niet te harden, zo zonde.
Pantykous schreef:Daihyo schreef:Ik herken het wel. Als je op pension staat, zul je concessies moeten doen. Ik heb voor mezelf altijd een lijstje gehad met keiharde eisen (en dat had altijd met paardenwelzijn te maken) en een lijstje met wensen. Ik moet zeggen dat ik daar altijd aansluitende stallen bij heb kunnen vinden.
Dit