pikken van foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:49

Nog iemand iets van gehoord? Ik ben benieuwd als het nu een virus was of niet... Scheve mond

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:23

[ITP] prachtige pony!!

Ken je deze? (en dan nog PONY )

Licors foto's worden ook over het internet rondgestrooid... Ik kan niet zeggen dat ik er erg blij mee ben... Scheve mond Maar het is een beetje een dubbel gevoel. Zolang hij nergens te koop staat is het goed Haha!.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:40

ik begrijp wat je bedoeld, aan de ene kant leuk dat mensen je paard zo mooi vinden dat ze hem opslaan (of zelfs doorsturen), aan de andere kant is het wel jouw paard, en het is fijn of te weten wat er met de foto's gebeurd...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:41

ik heb ook al zovaak mijn eigen foto's gezien. Shetland merrie als stoere hengst... Toscar deed het ook erg goed bij de paardenspellen...
Zo irritant. Zet sinds een tijd altijd als ik foto's online zet er ©Ethelate doorheen, maakt het een stuk minder leuk voor die pennymeisjes.
Vind mijn avator er te klein voor, maar die is blijkbaar ook erg in trek...

en dan zeggen dat het HUN haflinger is

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:49

Ik heb mijn foto's ook een beetje verziekt met namen enzo erdoorheen, kreeg ik pas nog een opmerking voer, waarom ik mijn foto's toch zo leleijk maakte door er tekst doorheen te zetten.
Nou, als ik dit soort berichten lees, net zoals van die 4 paarden die pas te koop stonden, dan weet ik weer waarom ik dat ook alweer deed.
Iemadn die kwaad wil, krijgt het er heus wel vanaf, maar de pennymeisjes en de luilakken houd je hiermee wel tegen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:07

hoe zet je je naam door een foto heen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:23

Dat moet je in paintshop of photoshop ofzo doen.
Ik heb er even mee zitten klooien, maar ik ben het gewoon gaan uitproberen en toen is het me gelukt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:37

marije_jiplover zou jij het me duidelijk kunnen uitleggen? xtostarlight heeft het geprobeerd maar het is niet wat ik bedoelde helaas, ik wil graag een soort verdikking als tekst, dus dat je de achtergrondkleur houdt, maar wel de letters erdoorheen ziet Lachen (heb psp 8, ned versie)

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:59

Erg vaag allemaal...ik weet wel dat de computer op internet bezochte afbeeldingen automatisch opslaat in het recente geheugen, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet. Ik kwam er eens per toeval achter.

Wel erg vervelend als je afbeeldingen van je eigen beestje ergens anders terug vind, maar dat is voor mij geen reden om geen foto's meer op bokt of internet te plaatsen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:35

Sorry, Yessy, zoals jij wil, is het mij nog niet gelukt. Ik heb de teksten er nu gewoon in een grijstint overheen gezet, maar hoe je een soort watermerk erin krijgt? Geen idee, dat krijg ik (nog) niet voor elkaar.
Ik gebruik ook PSP 8, dus als jij het inmiddels weet? Laat het mij dan ook even weten?

Lize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:23

Ik heb Photoshop 6, dus ik weet niet of het in 8 hetzelfde is, maar je kunt de letters transparanter maken. Echt een watermerk-effect krijg je daar niet mee, maar het komt in de buurt.
Hoe je het doet: Je plakt je naam over de foto heen, dan selecteer je je naam (is een aparte laag of layer over de foto heen). Je gaat naar het menu 'Laag' (in Engelse versie waarschijnlijk 'Layer'), gaat met je muis op 'Laagstijl' (layerstyle?) staan, dan komt er een nieuw menu en daarvan klik je de eerste optie aan 'Opties voor overvloeien' (geen idee hoe dat in het engels zou hebben, zou iets met de term 'alpha' kunnen zijn) In de box die je dan krijgt, kun je de dekking aanpassen, zet die lager en je letters worden transparant. Is niet alleen mooier, maar zorgt er ook voor dat men de letters moeilijker weg kan halen, omdat ze niet meer 1 kleur zijn.

'k Hoop dat het te volgen is Knipoog

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:38

Ik heb silvana de 29ste (na mijn laatste postje hier) het e-mailadres van mijn man gemaild, maar ze heeft haar post nog steeds niet opgehaald. Dus dan kan hij er ook niet naar kijken. Als iemand anders ook een orgineel van het betreffende postje heeft, stuur me dan even een peebeetje.

Ik wacht nog steeds met spanning op dat mailtje, want waarschijnlijk is het idd zo dat het mailtje de fotoos uit de cache van de peecee haalt. Dit is (zoals peeky al zei) een plekje op je pc waar alle laatste plaatjes (die je hebt bekeken op het internet) tijdelijk worden opgeslagen. Daardoor hoeft de computer de pagina niet helemaal opnieuw te laden als je bv op 'back' drukt.

Ik heb zelf lang gewerkt als grafisch ontwerper en illustrator en mijn werk is ook een paar keer gejat door bedrijven die er vervolgens geld mee zijn gaan verdienen. Daar wordt je niet happy van Boos!

Maar toch zet ik geen lelijke letters door mijn werk heen. Waarom?
Zolang het particulieren zijn die het gebruiken zonder er geld aan te verdienen heb ik er niet zo'n groot probleem mee. Als iemand iets van me pikt, en ik kom erachter, heb ik toch alle rechten om het wel of niet alsnog te verbieden. En als ik er niet achter kom heb ik er zelf weinig last van Haha!
Kijk maar eens naar de echte profs, zien jullie op goede websites letters door de fotoos? Nee.... en dit is ook allemaal copyright beschermd materiaal.
Het is gewoon zonde van de afbeelding om er letters door te zetten.
Je kunt het eventueel gewoon klein onderaan in een hoekje zetten.

Maar dit is mijn persoonlijke mening, ieder moet natuurlijk doen waar ie zin in heeft Haha!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:06

Sprite schreef:
Kijk maar eens naar de echte profs, zien jullie op goede websites letters door de fotoos? Nee.... en dit is ook allemaal copyright beschermd materiaal.
Het is gewoon zonde van de afbeelding om er letters door te zetten.
Je kunt het eventueel gewoon klein onderaan in een hoekje zetten.

Dat ligt natuurlijk aan het gebruik.
Arnd Bronkhorst wil toch wel prof noemen.
Als ervoor betaald is staat de tekst er niet doorheen, hooguit als (verborgen) watermerk, net als een schilder die z'n schilderij signeert.
Als de Hoeslag of paard en sport en dergelijke fotos afnemen wordt netjes copyright betaald, de fotograaf vermeld en staat de copyright tekst niet meer storend dwars door de foto.

powergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:09

je kan volgens mij geen foto's van bokt halen...........................en hoe zet je eigenlijk foto's op bokt??
............nee ik ben niet blond Blond hahahahahahhaa

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:23

Don_Marcello"]
[quote="Amethyst schreef:
Nog even ter herhaling:
Iemand nog een idee van wie deze paarden zijn?
Afbeelding

Nou ja niet zo moeilijk te achtehalen:
lintveld johnny bucky oosterwolde,
Western - friese vlag kwam be bekend voor en ja hoor..
Dit is 100% zeker bij de silver ranch in Oosterwolde.
[/quote]
Haal dat Lintveld maar weg... Da's mijn naam.... Haha!
En we waren er al achter van wie deze foto was Haha!
Maar i.i.g. bedankt voor de moeite Lachen

Ferda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:37

Jeetje!! Wat banketstaaf!
Ben ik net blij dat ik picserver heb uitgevonden...
...Nou, k laat het eerst maar even, foto's zetten op bokt.

Er stond ook een foto van Fleur en Lindy bij, maar
dat zei Fleur al...

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:09

Citaat:
Dat ligt natuurlijk aan het gebruik.
Arnd Bronkhorst wil toch wel prof noemen.

Ik bedoelde niet alleen fotografie sites, maar ook andere websites. Alle plaatjes op het internet hebben een eigenaar en er staat zelden een copyright tekst door de fotoos. Prof fotografie is daarop een uitzondering, wat begrijpelijk is. Dus je hebt gelijk als je zegt dat dat aan het gebruik ligt.

Arnd Bronkhorst heeft de fotoos beschermd zodat je ze niet op je eigen computer op kan slaan met de rechtermuisklik. De copyright gegevens staan nog eens zeer nadrukkelijk overal vermeld.
En ze staan idd ook nog eens eenmalig op de foto.
Die neemt dus geen enkel risico Haha! , wat ik me ook wel kan voorstellen als fotograaf zijnde.

Maar gewoon voor particulieren, die hun paardje op bokt willen laten zien vind ik het persoonlijk wat overdreven.
En over dat gebruik hebben we het hier toch?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:32

bij een aantal prof fotografen staat het er ook niet doorheen, soms niet eens op, wat ik vorger best wel eens heb misbruikt (ook ik heb een paardenspellen tijd doorgemaakt, maar op de voorpagina van mijn site stond altijd dat je kon mailen als er foto's opstonden waarvan je niet wilde dat ik ze gebruikte. ook niet de methode, maar ik heb nooit klachten gehad Knipoog). als voorbeeld http://www.alanandsandycarey.com/ echt supermooie foto's, maar geen teksten erdoor ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:48

Sorry voor alle last.Het was toch mijn computer zondagavond heeft hij het begeven.Allee, het was niet mijn computer maar een virus, een italiaans??? Verward .Zeggen ze mij hè.Hij Maakt dus zelf een diavoorstelling aan waarom alleen bokt is mij een raadsel .Nu lees ik altijd wel veel topics maar we zoeken ook een camping voor van de zomer op die side kwam hij niet.Maar mijn comp. deed op een gegeven moment niks niet meer.Aan mijn vriendin had ik al gevraagd hoe het zat met dat mailtje maar zij kreeg net als katleentje alleen maar een plaatje.En ik had dus de superblonde actie gedaan om norton er af te gooien.Hij ging zo traag Bloos! .Ik heb dus moeten beloven dat niet meeer te doen Toen ik net opstarte stond hij dus vol met attachments ik heb ze dus maar braafjes gedeleted en gelijk weggegooid. .Dus nogmaals sorry voor het paniek zaaien het was echt niet mijn bedoeling hoor. Bloos .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:14

het is je vergeven hoor Haha!

Ik hoor liever dat het om een vergissing gaat dan dat mijn 'zielig en mishandeld' paard in een doorstuurmail verschijnt Haha!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:10

Ik heb atijd een klein © by flutterby in de hoek staan, en bij mijn tekeningen ook mijn handtekening in bijvoorbeeld de nek van het paard gezet of er iets in verwerkt.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:19

Het is je vergeven Haha!
Kan gebeuren, computers zijn nou eenmaal rare dingen Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:49

Maar hoe kwam het dan dat jij die foto's die op bokt staan inm je mail kreeg dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:25

als ik dat nou nog eens wist! maar daar kan niemand antwoord op geven.Ik heb inderdaad xp er op staan of dat er iets mee te maken heeft? en waarom alleen bokt en b.v niet mijn eigen foto's die wel in een windows dia voorstelling staan op mijn computer? daar heb ik er trouwens van kwijt gespeeld en die vindt ik niet terug. Verward
ik snap er echt niks van.
maar katleentje heeft uit gelegd hoe ik foto's op bokt moet krijgen en dat ga ik van de week eens proberen ,want er is hier een veulentje gebore *LOL*

Lize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:06

Waarschijnlijk maakte het virus een diashow van de foto's in je cache die je die dag bekeken had (aangezien er ook alleen maar foto's opstonden uit topics die die dag waren gestart, toch?) Als je verder nergens plaatjes hebt bekeken die dag, is het logisch dat er alleen Bokt-foto's naar voren kwamen.