Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hiphopje schreef:Hangen de voor en nadelen niet af van je persoonlijke prioriteiten? Kan me voorstellen dat als je een fanatieke wedstrijdruiter bent best wel kunt balen als je je paard vies uit de track haalt, of met hier en daar een hapje uit zijn vacht.
DuoPenotti schreef:Mijn tinker ruin staat naast het rennen ook met de kop aan de grond.
Maar als die niet op gras staat zit hij met de kop in de hooibak.
Die stopt niet met eten totdat het op is.
wat hij ook krijgt.
daarom heeft hij een graasmasker op. Geef ik in de winter hooi, omdat er bijvoorbeeld sneeuw ligt, staat hij ook met dat masker op omdat de merrie anders amper eten krijgt omdat de ruin snel eet.
Dan beweegt hij minder dan op gras, want gaat van hooibak naar hooibak. IPV hapje stapje gras.
DAT is waarom ik het juist niet begrijp.
DuoPenotti schreef:Ik zie geen voordelen tegenover een groot weiland.
En ja dan bedoel ik groot. En daar zit meestal het probleem.
Daar waar paarden lekker de hele dag hapje stapje doen, dan weer eens rennen, dutten, spelen.
Dus echt paard zijn.
Een grote PP doet dat ook. Dus zeker ook fijn, maar imo niet beter. Maar gelijk aan bovenstaande.
Meestal zie je een pp omdat er te weinig plek is en dat op deze vreemde manier opgelost gaat worden.
Met op 9 van de 10 keer natte paden.
Vaak te smalle paden wat niet veilig voelt voor een paard lager in rang.
Omdat er geen bal te doen is op die paden hangen ze van ene hooiplek naar de ander dus bewegen ze minder dan hapje stapje traditionele weidegang.
Het concept pp is mooi, de uitvoering heel vaak ruk.
Sizzle schreef:Zo‘n mega pp op meerdere Ha. met een beekje, bosje, bergje is natuurlijk geniaal.
Datzelfde geld ook voor een weiland waar een bos deel en beekje in zit enzo.
De meeste stallen noemen echter hun chronisch gebrek aan ruimte pp en gooien wat zand en doorhangende draden neer. Dat zou echter geen naam mogen hebben![]()
Dat maakt het vergelijk ook lastig puur op basis van de term.