Moet je slank zijn ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je als ruiter slank zijn ?

ja
140 (31%)
nee
308 (68%)

Totaal aantal stemmen: 448

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:15

Tuurlijk hoef je niet slank te zijn om te rijden, dat zou mooi zijn zeg...... maar zelf vind ik het wel veel mooier staan als ik een slank iemand zie rijden dan een steviger iemand.
Helaas heb ik korte benen en dat vind ik ook niet geweldig staan, dus voldoe ik ook niet aan het ideale beeld..
Maar ik rij er echt niet minder om hoor, ik hoef er toch niet tegenaan te kijken Haha!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:22

Hmm... Ik vind het ook niet zo belangrijk of je dik of dun bent. Het belangrijkste is gewoon dat je plezier hebt en dat je nog gewoon op t paard kan komen.
En ruiterkleding is gewoon achterlijk klein! De doorsnee maat is als je het mij vraagt 36 (en dat noemen ze dan 40...) Ik word ook echt depri als ik rijbroeken ga kopen... voel me echt een olifant Bloos

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:01

Slank Verward Wat is slank?
Bij slank denk ik aan een meid met een mooi figuur, een soort fotomodel, maar dan met iets meer vlees. En als ik dan zo af en toe om me heen kijk zie ik heel weinig slanke mensen.

Maar niet alleen in de ruitersportzaken zijn de grotere maten moeilijk te vinden, maar ook in de meeste kledingzaken komen de 'grotere' maten heel weinig voor.
Gelukkig heb ik met mijn maat 38 niet zo een moeite om kleding te kopen, maar ik kan me voorstellen dat mensen met een grotere maat er behoorlijk gefrustreerd van kunnen worden

Wat ik wel belangrijk vind is dat het paard de ruiter wel goed kan dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:11

Er komt bij ons op stal een man trainen, die in het dagelijks leven ook wel modellenwerk doet overigens, maar die is niet alleen heel erg slank, hij is zelf ook qua bouw gewoon heel iel (wel heel lang). Die man is net zo'n platte vis. Het heeft dus ook heel erg met je eigen bouw te maken.

ik vind hem erg lelijk overigens

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:21

Zep schreef:
Er komt bij ons op stal een man trainen, die in het dagelijks leven ook wel modellenwerk doet overigens, maar die is niet alleen heel erg slank, hij is zelf ook qua bouw gewoon heel iel (wel heel lang). Die man is net zo'n platte vis. Het heeft dus ook heel erg met je eigen bouw te maken.

ik vind hem erg lelijk overigens

Idd. Te dik is niet mooi, maar te dun is ook niet. Een beetje het insect- idee zeg maar. *LOL*

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:00

smurf schreef:
Citaat:
Bij (bijna)alle sporten is het toch zo dat je een goede conditie moet hebben enzo

ik ben niet slank, zelfs dik (wel 75 kilo Bloos! ) maar ik heb een prima conditie hoor!

Citaat:
Niet gemeen bedoeld, maar als ik over het algemeen naar paardenmensen kijken zijn het echt hele doorsnee mensen en absoluut geen dunnertjes, maar eerder dikkertjes

Ik zal zelf niet snel op een "normaal" paard stappen, maar op mijn Noriker (Oostenrijks zo begin januari (goede voornemens) was er hier een topic over gewichten en daar viel het op dat er zoveel mensen reageerden met een verbazingwekkend laag gewicht, dus superslank!koudbloed) of op een groot formaat Tinker kan ik nog wel zitten zonder dat ie doorzakt.

Ik ben al jaren op dit gewicht (ben ook geen 20 meer, maar 45) en ik kan mezelf uithongeren, 20 kilo afvallen en binnen een jaar zit ik weer op dit gewicht, dus......... Clown wat doe ik mezelf aan.........niet meer uithongeren dus!

Maar dat is dan misschien weer omdat de "dikkere" mensen juist niet reageerden in dat topic? Omdat zij dan weer geen zin hadden om half nederland te laten weten dat ze niet graatmager zijn?

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:20

Citaat:
ik ben niet slank, zelfs dik (wel 75 kilo ) maar ik heb een prima conditie hoor!

Kijk, wat is slank? Hoe groot ben je? Ik ben namelijk 17, 1.83 maar weeg dus ook 66 kg. Ik vind mezelf absoluut niet dik.
Alleen baal ik wel eens van rolletjes, maar goed das vrij normaal.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:49

Zoals de meesten hier, vind ik dat de bouw van de ruiter bij de bouw van het paard moet passen.
Ik heb er verder geen problemen mee hoor,stoor me er absoluut niet aan.
Maar het is wel zo, tussen 50 en 150 tegenwerkend gewicht,zit veel verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:17

Ik vind het het wel mooier staan als de ruiter wat slanker is (hoeft echt niet dun ofzo), maar op een wat breder paard maakt het me eigenlijk nmiet uit.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:18

angelke"]
[quote="smurf schreef:
Citaat:
Bij (bijna)alle sporten is het toch zo dat je een goede conditie moet hebben enzo

ik ben niet slank, zelfs dik (wel 75 kilo Bloos! ) maar ik heb een prima conditie hoor!

Citaat:
Niet gemeen bedoeld, maar als ik over het algemeen naar paardenmensen kijken zijn het echt hele doorsnee mensen en absoluut geen dunnertjes, maar eerder dikkertjes

Ik zal zelf niet snel op een "normaal" paard stappen, maar op mijn Noriker (Oostenrijks zo begin januari (goede voornemens) was er hier een topic over gewichten en daar viel het op dat er zoveel mensen reageerden met een verbazingwekkend laag gewicht, dus superslank!koudbloed) of op een groot formaat Tinker kan ik nog wel zitten zonder dat ie doorzakt.

Ik ben al jaren op dit gewicht (ben ook geen 20 meer, maar 45) en ik kan mezelf uithongeren, 20 kilo afvallen en binnen een jaar zit ik weer op dit gewicht, dus......... Clown wat doe ik mezelf aan.........niet meer uithongeren dus!

Maar dat is dan misschien weer omdat de "dikkere" mensen juist niet reageerden in dat topic? Omdat zij dan weer geen zin hadden om half nederland te laten weten dat ze niet graatmager zijn?
[/quote]

hier is dan een dikkert Haha! een echte en ik rij gewoon paard hoor Haha! Haha!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:24

ik heb nee gestemd, omdat ik zelf ook niet volmaakt slank ben, Ik ben gewoon wat steviger. Slanke mensen op een wat slanker paard vind ik ook mooier maar als je zelf ook een wat steviger paard heb dan mag je ook wel zelf wat steviger zijn in mijn ogen...

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:25

er zijn zoveel dikke mensen die paardrijden hoor en je rijbroek kan ook uitrekken Tong uitsteken al je maar op een paard gaat zitten die je kan houden

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:27

je hoeft IMO niet slank te zijn als ruiter zijnde... maar vaak is het vooral in de dressuur, minder mooi om te zien,
en ik vind dat een stevige ruiter ook een idem paard moet hebben... een echt zware op bijvoorbeeld een arabiertje... dat vind ik niet kunnen , neem dan een fjord of haflinger ....toch?
ook qua zit zijn dikke benen lastig voor de dressuur, de meeste stevige mensen rollen teveel op hun dijbenen , wat het doorzitten bemoeilijkt

verder vind ik dat buiten het rijden om , mensen zelf moeten weten wat ze met hun figuur doen
ik heb ook een (chauffeurs) buikje
ik ben nou eenmaal dol op eten
en iedereen moet dus zelf weten hoe dik of hoe dun ie wil zijn, zolang hij of zij zich er maar mee gelukkig voelt
alleen ik kan niet goed tegen die echte insecten die zo vreselijk dun zijn dat ze een windje nodig hebben om om te waaien

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:41

Hmmm, toch nog even een beetje commentaar van een stevig gebouwd persoon.
Na een medische ingreep kwam ik 22kilo aan!! Kon ik even niets aandoen. Helemaal terugkomen op het gewicht wat ik voor die ingreep had zal ik waarschijnlijk ook nooit meer. Amigo, kwpn-er van 1.65m had ik al. Juist vanwege mijn ziekte heb ik een Engelse volbloed erbij gekocht. Omdat ik dol ben op dat ras!! Ik vind koudbloeden niets aan, voor mij geen Fjord of Haflinger. En ze is sterk genoeg. Van die 22 kg ben ik er inmiddels wel weer ong. 15 kwijt. Ik zou er graag nog meer afwillen, maar is blijkbaar niet meer mogelijk. Sta al maanden op hetzelfde gewicht.
Maar veroordelen is erg makkelijk. En waar het idee vandaan komt dat rankere paarden geen zware mensen kunnen dragen Verward Mijn volbloedje is echt sterk zat!! Liep met gemak 35 km door redelijk zwaar terrein met mij op haar rug, toen ik nog 7 kg zwaarder was dan nu. Dus alsjeblieft zeg!! Paarden zijn hartstikke sterk!!

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:54

wou een foto plaatsen met mij op m,n vorige paardje maar t lukt niet Verward nu kunnen jullie geen comentaar geven op de foto Huilen ik weet ook niet hoe ik m in m,n profiel moet zetten Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:56

Symbeami schreef:
Hmmm, toch nog even een beetje commentaar van een stevig gebouwd persoon.
Na een medische ingreep kwam ik 22kilo aan!! Kon ik even niets aandoen. Helemaal terugkomen op het gewicht wat ik voor die ingreep had zal ik waarschijnlijk ook nooit meer. Amigo, kwpn-er van 1.65m had ik al. Juist vanwege mijn ziekte heb ik een Engelse volbloed erbij gekocht. Omdat ik dol ben op dat ras!! Ik vind koudbloeden niets aan, voor mij geen Fjord of Haflinger. En ze is sterk genoeg. Van die 22 kg ben ik er inmiddels wel weer ong. 15 kwijt. Ik zou er graag nog meer afwillen, maar is blijkbaar niet meer mogelijk. Sta al maanden op hetzelfde gewicht.
Maar veroordelen is erg makkelijk. En waar het idee vandaan komt dat rankere paarden geen zware mensen kunnen dragen Verward Mijn volbloedje is echt sterk zat!! Liep met gemak 35 km door redelijk zwaar terrein met mij op haar rug, toen ik nog 7 kg zwaarder was dan nu. Dus alsjeblieft zeg!! Paarden zijn hartstikke sterk!!

Ik ga helemaal mee met bovenstaand antwoord. Paarden zijn veel sterker dan je denkt, ook de volbloeden. Waarom moet een wat dikker persoon gelijk kiezen voor een koudbloed? Verward

Tsja het plaatje waarover veel mensen het hebben....Een wat slanker persoon toont mooier op een paard. Maar geldt dat niet voor alles in de westerse wereld...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:16

Ik vind zeker niet dat je slank hoeft te zijn als ruiter, wel zo diervriendelijk, maar er zijn genoeg mensen die er niks aan kunnen doen dat ze ''dik'' zijn.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:19

Nou dan kan ik met mn dikke reet zeker ook wel een andere hobby zoeken Verward
Natuurlijk stem ik nee! Sjee net of het leuk is om dik te zijn ofzo
Natuurlijk zou ik liever slank zijn, zou voor starlight vast ook fijner zijn, maar die houd me met gemak hoor, nog nooit 1 seconde bang geweest dat ze zou doorkrakken.
En mn verzorgponys (tinker/haflinger) houden me ook, zelfs geen doorgezakte rug! gaaf he Verward

In een ruiterwinkel zijn zat grote maten te koop, met rijbroeken kan in tenminste wel makkelijk broeken kopen (nou ja, wat maat betreft, dan heb je de kleur ook nog Tong uitsteken Bloos ) want zelfs in maat 42 is het nog moeilijk om in gewone winkels een passende broek te vinden (voor mijn figuur iig, beetje afwijkend Knipoog ) Maar als in een ruiterwinkel iets niet goed is pak je een maat groter of kleiner, geen problemen mee. Heb meer problemen dat als ik iets aanheb dat ik de kleur of het model vreselijk vind eigelijk Bloos

Goh word eigelijk wel moedeloos van dit topic, er zijn dus serieus mensen die mij dus niet willen zien rijden, nou lekker fijn Clown

En zeker de opmerking dat een dik iemand een koudbloed moet :S Mijn god waar gaat dit heen met de wereld (sterk overdreven, maar er wordt toch wel ERG neerbuigend gedaan over dikke mensen Scheve mond ) Liefst nog een dikke knol zeker Lips are sealed die al bekant bezwijkt aan zn eigen gewicht...

Sorry voor de sjagerijnige reactie hoor, maar ik moet zeggen dat ie uitgelokt is Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:20

Beter een wat zwaarder persoon die mee zit in de beweging, dan een licht persoon wat tegenzit!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:36

smurf schreef:
Citaat:

Kijk, dan hoort dat gewoon bij jou.. En nu lijkt het net alsof ik zeg dat 'dikke' mensen helemaal geen conditie kunnen hebben. Ik weet niet zo goed hoe ik uit moet leggen wat ik bedoel, ik denk gewoon dat je jezelf heel erg in de weg zit als je écht dik bent.

Maar alle mensen hebben het recht om lol te hebben. En als ik een wat dikker figuur op een paard zie rijden denk ik heus niet meteen: jee wat lelijk, dat kán toch niet? Dit topic is de eerste keer dat ik er serieus over nadenk. (fout nederlands, who cares, je weet wat ik bedoel Clown )

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:47

xtostarlight schreef:
Nou dan kan ik met mn dikke reet zeker ook wel een andere hobby zoeken Verward
Natuurlijk stem ik nee! Sjee net of het leuk is om dik te zijn ofzo
Natuurlijk zou ik liever slank zijn, zou voor starlight vast ook fijner zijn, maar die houd me met gemak hoor, nog nooit 1 seconde bang geweest dat ze zou doorkrakken.
En mn verzorgponys (tinker/haflinger) houden me ook, zelfs geen doorgezakte rug! gaaf he Verward

In een ruiterwinkel zijn zat grote maten te koop, met rijbroeken kan in tenminste wel makkelijk broeken kopen (nou ja, wat maat betreft, dan heb je de kleur ook nog Tong uitsteken Bloos ) want zelfs in maat 42 is het nog moeilijk om in gewone winkels een passende broek te vinden (voor mijn figuur iig, beetje afwijkend Knipoog ) Maar als in een ruiterwinkel iets niet goed is pak je een maat groter of kleiner, geen problemen mee. Heb meer problemen dat als ik iets aanheb dat ik de kleur of het model vreselijk vind eigelijk Bloos

Goh word eigelijk wel moedeloos van dit topic, er zijn dus serieus mensen die mij dus niet willen zien rijden, nou lekker fijn Clown

En zeker de opmerking dat een dik iemand een koudbloed moet :S Mijn god waar gaat dit heen met de wereld (sterk overdreven, maar er wordt toch wel ERG neerbuigend gedaan over dikke mensen Scheve mond ) Liefst nog een dikke knol zeker Lips are sealed die al bekant bezwijkt aan zn eigen gewicht...

Sorry voor de sjagerijnige reactie hoor, maar ik moet zeggen dat ie uitgelokt is Tong uitsteken

Maar vindt jij dat mensen met jouw figuur er in de hoge dressuur net zo mooi zouden uitzien als een slanke amazone?
(gewoon een vraagje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 02:11

Isabell Werth is ook niet bepaald een klein tenger poppetje, maar die is beslist niet vet hoor! Toch vind ik, hoewel Isabell prima kan zitten. iemand met het figuur van Anky of Lisa Wilcox in 9 vd 10 gevallen mooier. Bij de mannen kijk ik toch liever naar iemand als Edward dan naar een Arjen Teeuwissen. Mannen als Sven Rothenberger en Jan Brink hebben toch heel duidelijk een bepaald type paard nodig. Je ziet het bij dat soort mannen ook veel eerder als ze er een beetje aan moeten rijden, en dan is meteen het beeld een stuk minder mooi.

Voor zowel mannen als vrouwen geldt dat als je heel slank en tenger bent en benen tot onder je oksels hebt, je veel makkelijker gewoon kunt zitten en Pling Pling Pling en net doen of het heel makkelijk gaat.

Maar dan heb je het over TOPsport, dat zijn mensen die er hun geld mee moeten verdienen. Zolang je over je HOBBY praat vraag ik me hemelsnaam af waar je je druk over maakt!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-04 02:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 02:20

Het heeft -dus- ook weinig zin om alleen in gewichten te praten. Neem nou een Jan Tops of Piet Raaijmakers, wat zouden die lui nou precies wegen? Pietje is niet de kleinste, die zal toch wellicht wel richting de 80 gaan, zelfs met zijn strakke modelletje??

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 02:33

smurf schreef:

Ik zal zelf niet snel op een "normaal" paard stappen, maar op mijn Noriker (Oostenrijks koudbloed) of op een groot formaat Tinker kan ik nog wel zitten zonder dat ie doorzakt.

Je gaat me toch niet vertellen dat je door die 75 kg niet op een 'normaal' paard stapt? Dan moet ik me diep gaan schamen... ik weeg me al jaren met grote tevredenheid niet meer, maar ben ca 1.65 en stevig gebouwd (reken zelf maar uit hoe zwaar dat is Knipoog ) en stap dagelijks op een rank gebouwde pony van 1.47! Lachen Past nog prima ook..

75 kg lijkt me juist een normaal gewicht voor iemand van gemiddelde lengte Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 07:42

Citaat:
75 kg lijkt me juist een normaal gewicht voor iemand van gemiddelde lengte

volgens de BMI index heb ik toch behoorlijk overgewicht hoor!
En een new Forest pony (staan er diverse van bij mij op stal) doe ik dat toch niet aan!