Helaas heb ik korte benen en dat vind ik ook niet geweldig staan, dus voldoe ik ook niet aan het ideale beeld..
Maar ik rij er echt niet minder om hoor, ik hoef er toch niet tegenaan te kijken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat is slank?
Zep schreef:Er komt bij ons op stal een man trainen, die in het dagelijks leven ook wel modellenwerk doet overigens, maar die is niet alleen heel erg slank, hij is zelf ook qua bouw gewoon heel iel (wel heel lang). Die man is net zo'n platte vis. Het heeft dus ook heel erg met je eigen bouw te maken.
ik vind hem erg lelijk overigens
Te dik is niet mooi, maar te dun is ook niet. Een beetje het insect- idee zeg maar.
smurf schreef:Citaat:Bij (bijna)alle sporten is het toch zo dat je een goede conditie moet hebben enzo
ik ben niet slank, zelfs dik (wel 75 kilo) maar ik heb een prima conditie hoor!
Citaat:Niet gemeen bedoeld, maar als ik over het algemeen naar paardenmensen kijken zijn het echt hele doorsnee mensen en absoluut geen dunnertjes, maar eerder dikkertjes
Ik zal zelf niet snel op een "normaal" paard stappen, maar op mijn Noriker (Oostenrijks zo begin januari (goede voornemens) was er hier een topic over gewichten en daar viel het op dat er zoveel mensen reageerden met een verbazingwekkend laag gewicht, dus superslank!koudbloed) of op een groot formaat Tinker kan ik nog wel zitten zonder dat ie doorzakt.
Ik ben al jaren op dit gewicht (ben ook geen 20 meer, maar 45) en ik kan mezelf uithongeren, 20 kilo afvallen en binnen een jaar zit ik weer op dit gewicht, dus.........wat doe ik mezelf aan.........niet meer uithongeren dus!
angelke"]
[quote="smurf schreef:Citaat:Bij (bijna)alle sporten is het toch zo dat je een goede conditie moet hebben enzo
Citaat:Niet gemeen bedoeld, maar als ik over het algemeen naar paardenmensen kijken zijn het echt hele doorsnee mensen en absoluut geen dunnertjes, maar eerder dikkertjes
Ik zal zelf niet snel op een "normaal" paard stappen, maar op mijn Noriker (Oostenrijks zo begin januari (goede voornemens) was er hier een topic over gewichten en daar viel het op dat er zoveel mensen reageerden met een verbazingwekkend laag gewicht, dus superslank!koudbloed) of op een groot formaat Tinker kan ik nog wel zitten zonder dat ie doorzakt.
Ik ben al jaren op dit gewicht (ben ook geen 20 meer, maar 45) en ik kan mezelf uithongeren, 20 kilo afvallen en binnen een jaar zit ik weer op dit gewicht, dus.........wat doe ik mezelf aan.........niet meer uithongeren dus!
een echte en ik rij gewoon paard hoor
Mijn volbloedje is echt sterk zat!! Liep met gemak 35 km door redelijk zwaar terrein met mij op haar rug, toen ik nog 7 kg zwaarder was dan nu. Dus alsjeblieft zeg!! Paarden zijn hartstikke sterk!! Symbeami schreef:Hmmm, toch nog even een beetje commentaar van een stevig gebouwd persoon.
Na een medische ingreep kwam ik 22kilo aan!! Kon ik even niets aandoen. Helemaal terugkomen op het gewicht wat ik voor die ingreep had zal ik waarschijnlijk ook nooit meer. Amigo, kwpn-er van 1.65m had ik al. Juist vanwege mijn ziekte heb ik een Engelse volbloed erbij gekocht. Omdat ik dol ben op dat ras!! Ik vind koudbloeden niets aan, voor mij geen Fjord of Haflinger. En ze is sterk genoeg. Van die 22 kg ben ik er inmiddels wel weer ong. 15 kwijt. Ik zou er graag nog meer afwillen, maar is blijkbaar niet meer mogelijk. Sta al maanden op hetzelfde gewicht.
Maar veroordelen is erg makkelijk. En waar het idee vandaan komt dat rankere paarden geen zware mensen kunnen dragenMijn volbloedje is echt sterk zat!! Liep met gemak 35 km door redelijk zwaar terrein met mij op haar rug, toen ik nog 7 kg zwaarder was dan nu. Dus alsjeblieft zeg!! Paarden zijn hartstikke sterk!!

) want zelfs in maat 42 is het nog moeilijk om in gewone winkels een passende broek te vinden (voor mijn figuur iig, beetje afwijkend
) Maar als in een ruiterwinkel iets niet goed is pak je een maat groter of kleiner, geen problemen mee. Heb meer problemen dat als ik iets aanheb dat ik de kleur of het model vreselijk vind eigelijk 

) Liefst nog een dikke knol zeker
die al bekant bezwijkt aan zn eigen gewicht...
smurf schreef:Citaat:Bij (bijna)alle sporten is het toch zo dat je een goede conditie moet hebben enzo
) xtostarlight schreef:Nou dan kan ik met mn dikke reet zeker ook wel een andere hobby zoeken![]()
Natuurlijk stem ik nee! Sjee net of het leuk is om dik te zijn ofzo
Natuurlijk zou ik liever slank zijn, zou voor starlight vast ook fijner zijn, maar die houd me met gemak hoor, nog nooit 1 seconde bang geweest dat ze zou doorkrakken.
En mn verzorgponys (tinker/haflinger) houden me ook, zelfs geen doorgezakte rug! gaaf he
In een ruiterwinkel zijn zat grote maten te koop, met rijbroeken kan in tenminste wel makkelijk broeken kopen (nou ja, wat maat betreft, dan heb je de kleur ook nog![]()
) want zelfs in maat 42 is het nog moeilijk om in gewone winkels een passende broek te vinden (voor mijn figuur iig, beetje afwijkend
) Maar als in een ruiterwinkel iets niet goed is pak je een maat groter of kleiner, geen problemen mee. Heb meer problemen dat als ik iets aanheb dat ik de kleur of het model vreselijk vind eigelijk
Goh word eigelijk wel moedeloos van dit topic, er zijn dus serieus mensen die mij dus niet willen zien rijden, nou lekker fijn
En zeker de opmerking dat een dik iemand een koudbloed moet :S Mijn god waar gaat dit heen met de wereld (sterk overdreven, maar er wordt toch wel ERG neerbuigend gedaan over dikke mensen) Liefst nog een dikke knol zeker
die al bekant bezwijkt aan zn eigen gewicht...
Sorry voor de sjagerijnige reactie hoor, maar ik moet zeggen dat ie uitgelokt is
en net doen of het heel makkelijk gaat. smurf schreef:
Ik zal zelf niet snel op een "normaal" paard stappen, maar op mijn Noriker (Oostenrijks koudbloed) of op een groot formaat Tinker kan ik nog wel zitten zonder dat ie doorzakt.
) en stap dagelijks op een rank gebouwde pony van 1.47!
Past nog prima ook..