Hoe ver ga je als pensionhouder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:49

Poekkie schreef:
Gini schreef:
Ik denk dat je dan zo een 'pakket' vanaf het begin moet aanbieden. Soort van halfpension. Dat is dan een gestandaardiseerd pakket met een eigen prijs en eigen regels. Dat is 'veiliger' dan tussen neus en lippen door uitzonderingen maken.

Dat kan best, maar ook dan verzand je toch opnieuw in een van die drie opties? Als je korting op hooi geeft of zelf laat aanschaffen moet je ook sterk genoeg in je schoenen staan om niet in te springen als paard zonder zit of schimmelhooi krijgt. Idem met bodembedekking of krachtvoer. Ik kan dat persoonlijk niet en zou voor dit soort regelingen dus absoluut geen geschikte stalhouder zijn. Wij zijn namelijk volledig teruggekomen van halfpension een nemen alleen nog maar volpension aan juist om dit soort ervaringen.

Ik bedoelde meer dat dat iets is wat je op voorhand in je aanbod, dat je bv. aanbiedt volpension, die prijs, die regels. Halfpension, die prijs, die regels. Kale stalhuur, die prijs, die regels.
Dat is duidelijker dan along the way beslissen dat die eigen hooi mag, maar toch mee-eet met jouw hooi en de ander doet volledig zelf hooi en nog een ander eet van jouw hooi mee, maar wilt wel zelf krachtvoer. En daar dan op het moment zelf telkens een berekening op plakken, zodat je met klanten zit die praktisch allemaal iets anders betalen. Nu dat zal vooral op een (grotere) pensionstal van toepassing zijn. Maar duidelijkheid en afspraken op voorhand in wat je aanbiedt en hoe flexibel je wilt zijn, zijn op iedere stal goed, hoe kleinschalig ook.

Poekkie

Re: Hoe ver ga je als pensionhouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:53

Dat van tevoren regelen ben ik mee akkoord :)
In dit geval denk ik dat zowel TS als de eigenaresse niet hadden (kunnen) voorzien dat dit hooibeleid niet meer bij de pony zou passen.