Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:45

Poekkie schreef:
[***] schreef:

Dan deed ik afgelopen jaar toch iets fout :+ ik zette 's middags de paarden binnen en buiten, hielp kinderen met opzadelen, liep mee naast de pony bij beginnerslessen, voerde de paarden en af en toe wat extra's zoals een paard wassen of andere verzorging. Ik was er van 2 tot 6, soms uitschieters tot na 9 uur. En moest toch echt gewoon betalen voor mijn lessen :+

Dat klinkt niet als een goed verdienmodel. :')

Wij mochten gratis en voor niks op de nieuwe pony's. Vonden wij erg gaaf.. Tot we ouder werden en doorhadden dat dit eigenlijk gekkenwerk was haha, was zo'n stal met een errug laag niveau en zeer lage standaard, en die nieuwe pony's waren de helft van de tijd levensgevaarlijk :+

Hoe veel stallen en omheiningen ik geschilderd heb... En als de paarden naar de zomerwei vertrokken vonden wij het altijd super cool dat we mochten helpen met het opladen van die paarden op de vrachtwagen. Nu heb ik zoiets van "hoe gevaarlijk allemaal eigenlijk"...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:50

Suzanne F. schreef:
Dat verschilt heel erg. Soms moeten verzorgers zelfs betalen om te mogen verzorgen. :+

Dat dus!
Vaak moet je ervoor betalen.

Bij draversstallen is er meer kans dat ze je betalen voor de verzorging ervan!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:14

LWDaisy: ik denk dat wat jij beschrijft heel normaal is (heb vroeger ook op zo’n manege gereden met gelijkaardige jonge meiden die klusjes deden in ruil voor ponies uittesten) maar exact de reden waarom mensen het niet aandurven om jonge meiden alleen op stal rond de paarden te hebben. :)

BillyJ

Re: Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:01

Ts vraagt toch niet specifiek om helemaal alleen bij de paarden te zijn?

Ze vraagt of ze een paard mag verzorgen en of daar eventueel een zakcentje voor gegeven word ..

Ik kende op de dressuurstal zat mensen die mij als knecht een 10tje in de handen schoven om hun gemaakte zooi op de poetsplek op te ruimen ohja en hun paard had ook gepoept in de molen en de piste .. hadden ze zelf geen zin in natuurlijk :+

Dus vandaar dat ik al zei ..mss is er wel iemand die, tijdens dat ze op stal zijn, TS wel wat klusjes wil laten doen en daar dan 5 euro voor wil betalen oid ..
Zoals oa. mesten, poetsplaats vegen, spullen opruimen ...

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:47

Afgezien van of je dit werk door een meisje van 12 zou laten doen, ik betaal een stalgenootje 40 euro per maand voor het uitmesten van de weide (3 a 4 kruiwagens per week).

Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bereid is te betalen voor enkel het wassen en poetsen van een paard.

daphne_xxx

Re: Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:00

Ik werkte als 13 jarige op een eventing stal met allemaal bizar grote paarden. Ik kreeg toen 25 euro per dag wat ik mij kan herinneren.
Na een paar maanden werd ik gewoon hele dagen alleen gelaten met die paarden en was ik bezig met mesten, binnen buiten zetten, rijden, longeren en alles netjes houden.

Lees: ik was 13, een stal met 30 (pension)paarden... Hoe onverantwoord eigenlijk. Op een gegeven moment verwachtte ze ook meer van mij en dat trok ik na verloop van tijd lichamelijk en mentaal niet en ben ik na 9 maanden weer gestopt.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:59

daphne_xxx schreef:
Ik werkte als 13 jarige op een eventing stal met allemaal bizar grote paarden. Ik kreeg toen 25 euro per dag wat ik mij kan herinneren.
Na een paar maanden werd ik gewoon hele dagen alleen gelaten met die paarden en was ik bezig met mesten, binnen buiten zetten, rijden, longeren en alles netjes houden.

Lees: ik was 13, een stal met 30 (pension)paarden... Hoe onverantwoord eigenlijk. Op een gegeven moment verwachtte ze ook meer van mij en dat trok ik na verloop van tijd lichamelijk en mentaal niet en ben ik na 9 maanden weer gestopt.

Dan ben je dus een stalknecht en hebben ze mooi van jou weten te profiteren!
Heel logisch dat je dat op die leeftijd niet volhoud!
Heb wel respect voor jou zeg

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:17

BillyJ schreef:
daphne_xxx schreef:

Dan ben je dus een stalknecht en hebben ze mooi van jou weten te profiteren!
Heel logisch dat je dat op die leeftijd niet volhoud!
Heb wel respect voor jou zeg

Hoezo respect voor mij?
Het voordeel wat ik eruit haalde was dat ik echt leerde rijden en ontzettend veel verantwoordelijkheid had op zeer jonge leeftijd.
Ik kom nog steeds op die stal trouwens voor lessen, van de dochters van de eigenaar