Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Temeraire

Berichten: 3540
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:34

Tja ik zal lopend moeten gaan vandaag. Goed inpakken en hopen dat het een beetje gaat.
Op zulke dagen wel jammer dat ze in eigen beheer staan. Geen stalhouder die het een dagje over kan nemen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:41

Ik zit nog in dubio... Ik zie op Facebook ook al wat ongelukjes langskomen in deze regio. Ik zou nog gedeeltelijk met OV kunnen gaan en het laatste stuk lopen.

De paarden gaan ook niet naar buiten vandaag, hoor ik net.

MarjanB

Berichten: 16568
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:59

Pally schreef:
MarjanB schreef:
Hier komen mensen de straat niet uit :')

[ [url=m/SkPUBz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar is dat?


NIjmegen, staan veel auto’s vast hier

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:59

De eerste ronde al geweest vandaag, staan op een paar minuten met de auto. Was sommige stukken glibberen maar verder goed te doen. Vanmiddag nog een keer voor hooi en krachtvoer

belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:07

Tessebes schreef:
Ik zit nog in dubio... Ik zie op Facebook ook al wat ongelukjes langskomen in deze regio. Ik zou nog gedeeltelijk met OV kunnen gaan en het laatste stuk lopen.

De paarden gaan ook niet naar buiten vandaag, hoor ik net.


En dan hopen dat je met OV ook weer terug komt

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:12

Pfoe ik zit ook in dubio. Paard staat gelukkig in volpension. Ze blijven vandaag wel binnen. Ze staan normaal in de paddocks, maar ze kunnen niet schuilen. Gelukkig heb ik een paard die vorige winter wel bewezen heeft prima even een paar dagen op stal te kunnen staan en staat hij nu zelfs op een stal waar hij onbeperkt hooi krijgt..

Alleen heeft hij een schimmel in z'n hoef. Wat ik om de dag moest behandelen met Doktarin. In principe heb ik het gisteren goed behandeld en heb ik gisteren ook een speciale klei binnen gekregen tegen schimmel. Wat ik er goed heb in gedrukt en dat zat er nog steeds in. Maar krijgt ook een supplement. Kan je in principe supplement een dag over slaan?

Mn moeder ging naar haar werk en die vond het behoorlijk zwaar, zeker door die sneeuwdammen. Hier staat hij ongeveer 5,8 van mijn huis. Moet wel over 5,8 km wegen en heb winterbanden..
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 07-02-21 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:12

Hier staan ze z’n 8km van mijn huis.
normaal 10 min met de auto.
Nu 25 over gedaan
Rustig in zijn 2 blijven rijden, auto zijn weg laten zoeken en alles wat achter me zit heeft pech, laat me niet opjagen
Ow en ik heb zomerbanden, dus met winterbanden is t beter te doen
Hier ligt z’n 10cm inmiddels gok ik.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:19

belle_boef schreef:
En dan hopen dat je met OV ook weer terug komt


Ja, anders is het zeker 2 uur lopen. :j
Maar ik ga niet, het terrein is onbegaanbaar en ik ga niet voor alleen uitmesten en knuffelen halsbrekende toeren uithalen.

belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:19

HorseTimeXL schreef:
Pfoe ik zit ook in dubio. Paard staat gelukkig in volpension. Ze blijven vandaag wel binnen. Ze staan normaal in de paddocks, maar ze kunnen niet schuilen. Gelukkig heb ik een paard die vorige winter wel bewezen heeft prima even een paar dagen op stal te kunnen staan en staat hij nu zelfs op een stal waar hij onbeperkt hooi krijgt..

Alleen heeft hij een schimmel in z'n hoef. Wat ik om de dag moest behandelen met Doktarin. In principe heb ik het gisteren goed behandeld en heb ik gisteren ook een speciale klei binnen gekregen tegen schimmel. Wat ik er goed heb in gedrukt en dat zat er nog steeds in. Maar krijgt ook een supplement. Kan je in principe supplement een dag over slaan?

Mn moeder ging naar haar werk en die vond het behoorlijk zwaar, zeker door die sneeuwdammen. Hier staat hij ongeveer 5,8 van mijn huis. Moet wel over 5,8 km wegen en heb winterbanden..


Lekker laten staan. Supplement een dag niet kan best. Is geen medicatie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:24

Met de auto :j . Winterbanden dus hopelijk is dat te doen. Staan op 10 minuten van huis met de auto, benieuwd hoe lang we er nu over gaan doen.

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:26

Hier zou ik tegen de oostenwind in moeten ploeteren over niet gestrooide fietspaden. Dus geluk dat ze bij mijn ouders staan en die ze ook wel willen voeren. :D

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:27

Ik ga zo ook,er zite nieuwe winterbanden onder de auto van m'n ouders en het grootste stuk is over provinciale wegen, die zijn wel te doen. Het stuk langs het bos gaat misschien minder maar dat kunnen we des noods nog lopen..

Petrichor

Berichten: 10568
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 13:28

Ik ga zo lopen naar stal, normaal is het 35 minuten lopen ben benieuwd hoelang ik er nu over doe..

tamary

Berichten: 29236
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:33

Zal wel met de auto moeten, fietsen is niet te doen en lopend duurt te lang (zeker omdat ik ook nog terug moet). Wil het echt niet dan bel ik achterwacht wel of "huurbaas", maar terrein opkomen is wat lastig zonder sleutel (staat flink klap op de draden).

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:36

Ik kreeg net een hele leuke foto van een stalgenootje die mijn paard er even uit heeft gehaald om z'n beentjes te strekken. Ik blijf nu dus zeker maar even thuis. Die supplementen komen morgen wel weer en zag dat de klei voor de schimmel er nog netjes in zat <3

puppy1128

Berichten: 5020
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:39

Hier 3 kwartier heen gelopen en 3 kwartier terug. Op de open vlakte was het amper te doen. Blij dat ik niet met de fiets was.

Morgen moet ik werken én naar mijn paard. Heb er nu al zin in.. Ik hoop dat het flink minder gaat waaien.. -O-

Koekie73

Berichten: 2696
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:46

Plannen gewijzigd, aangezien hier allemaal auto's vast staan in de sneeuw. We blijven maar thuis.

anoukwendy

Berichten: 4516
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:49

Fietsend _O- we hebben hier al een maand lang 20/30 cm sneeuw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze strooien hier trouwens niet, schuiven alleen. Anders komen de elanden en herten enzo op het zout af

Daphne__
Berichten: 12492
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:15

Met de auto :+ Vanochtend gewoon naar stal gereden met m'n moeder en zus. Wel ongeveer 5 keer zo lang over gedaan als normaal, maargoed wel maar 1.5 km van huis.
Afbeelding

Wel op sommige plekken echt moeite de weg op te komen, vooral waar de sneeuw opzij geschoven was. Dan kreeg je zulke bergen als hierboven. Daardoor moesten we 1 keer wel een paar keer voor en achteruit voor we de weg op kwamen :')

We doen alles zelf, dus moesten ook wel. Om een uur of 4/half 5 gaan we nogmaals, dan gaan ze weer op stal.

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:43

Mijn bijrijdster is vandaag al geweest, maar stiekem hoop ik dat er morgen de sneeuw ook nog ligt! :D

Mando

Berichten: 15730
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:43

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:00

Mando schreef:
[ [url=m/Er73i3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik woon langs de a7 bij hpm 147 (volgens mij)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:04

Vanochtend geweest om ze buiten te zetten. Net weer geweest om ze binnen te halen. Wegen worden met de minuut slechter. Gelukkig gaat mijn vriendin vanavond heen. Die woont er tegenover, dus kan lopend.
Wij hebben alleen de pech dat de sneeuw door de nok binnen komt :') Dus ook binnen sneeuwd het

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:07

Hier net een dik half uur in de auto gezeten, uiteindelijk maar terug naar binnen gegaan want de voorruit bevriest dus telkens opnieuw, schrapen en sprays geprobeerd maar geen succes. -O- Het is te ver om te voet te gaan...

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:07

Mijn paard staat al even buiten. Ze vind het heerlijk in de sneeuw. Zodadelijk ga ik heen, stal ed doen, lekker in de bak los gooien en rond 1730 gaat ze naar binnen. Vroeger dan normaal, maar soms is het even niet anders