Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tiquira_Jill schreef:Maar de comfort zone van een paard ligt toch tussen de -5 en de 15 graden?
En geschoren tussen de 5 en de 18 graden?
Daar baseer ik mijn dekens op.
Maar die van mij heeft het liever te warm dan te koud.
Het is een geschoren arabiertje dus ja beetje een koukleum
Jessix schreef:Ik vind het per paard en per situatie wel heel verschillend. Dus richtlijn is leuk maar kijk vooral naar je eigen paarden.
tamary schreef:1e reactie hier is altijd meer ruwvoer (al dan niet stro omdat de vertering daarvan meer warmte genereerd). Dekens zijn voor paarden die staan te rillen omdat ze dan stoppen met eten en dan produceren ze geen warmte meer om op temperatuur te blijven.
Sintara schreef:Tja mijn Engels volbloed is nou eenmaal geen Shetlander ofzo. Ik kijk naar haar en na de afgelopen maanden durf ik wel te voorspellen hoe ze het gaat doen met de kou. Vooral wind en regen is een probleem, maar de laatste keer met vorst had ze het toch best koud ondanks dat het verder wel mooi weer was toen. Ze gaat dan minder goed hooi eten en doet onrustig..
Ik denk dat sneeuw minder erg is dan regen eerlijk gezegd maar we zullen zien hoe het gaat. En anders is het na een klein weekje weer over, ff doorzetten
Sintara schreef:Tja mijn Engels volbloed is nou eenmaal geen Shetlander ofzo. Ik kijk naar haar en na de afgelopen maanden durf ik wel te voorspellen hoe ze het gaat doen met de kou. Vooral wind en regen is een probleem, maar de laatste keer met vorst had ze het toch best koud ondanks dat het verder wel mooi weer was toen. Ze gaat dan minder goed hooi eten en doet onrustig..
Ik denk dat sneeuw minder erg is dan regen eerlijk gezegd maar we zullen zien hoe het gaat. En anders is het na een klein weekje weer over, ff doorzetten
maaike5581 schreef:Een gewone staldeken onder een gevoerde waterdichte deken, is dat mogelijk?
Mijn paard heeft het snel koud en kan in zijn maat nu niks warmers vinden..
superpony schreef:Jessix schreef:Ik vind het per paard en per situatie wel heel verschillend. Dus richtlijn is leuk maar kijk vooral naar je eigen paarden.
Ja, maar vergis je niet in de mode.
Ik heb nu alweer dingen gehoord en gelezen van mensen die veulens, jaarlingen, 2 jarigen, shetlanders, tinkers etc per se een deken op willen leggen en dan vooral voor hun eigen idee en gevoel en omdat de dekens zo leuk staan.
Ik schrik soms echt wat mensen zoeken en waarom.
En mensen moeten er vanaf dat als ze zelf een jas aan doen, het paard het ook wel koud zal hebben. Net als paarden 's nachts moeten gaan slapen in hun warme bedje ( stal dus )