Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Ik zou ook niet goed worden als stalhouder een deken ging kopen voor mijn paard en die om ging doen. Blijf van mijn beest af.
Uiteraard weet ik de kant van de eigenaar van pony niet, en je zult het allemaal goed bedoelen maar ik vind het al irritant als stalhouder tegen me zegt dat ik te weinig rijd of iets anders moet gaan voeren...
Ibbel schreef:a) ik had klant met Shet zelf de wacht aangezegd. Als een pensionklant volkomen anders tegen welzijn aankijkt (ook als hij z'n paard juist moddervet voert of agressief rijdt of whatever) dan schuurt dat. Moet je niet willen. Dat je je er zelf diep mee hebt bemoeid is niet handig. Maar die neiging voorkom je dus door 'gelijkgestemden' te proberen te vinden.
SinneJ schreef:Hutcherson schreef:Ik zou ook niet goed worden als stalhouder een deken ging kopen voor mijn paard en die om ging doen. Blijf van mijn beest af.
Uiteraard weet ik de kant van de eigenaar van pony niet, en je zult het allemaal goed bedoelen maar ik vind het al irritant als stalhouder tegen me zegt dat ik te weinig rijd of iets anders moet gaan voeren...
En je vindt dat vergelijkbaar met een graatmagere pony die te weinig voer krijgt en staat te bibberen?
Askja schreef:Ayasha schreef:Heb je het dier gezien?
Spijker op zijn kop, niemand hier heeft de pony gezien, ook niet op foto. Er worden hier verregaande conclusies trekken op basis van een een eenzijdig verhaal.
kiki1976 schreef:Nee ik vind niet dat je te ver gegaan bent, als stalhouder heb je ook zorgplicht. Ik vind dat je juist hebt gehandeld.
Zo'n pony graatmager, geschoren onder een regendeken kan gewoon niet.
En dat je een deken hebt gekocht als cadeautje omdat de eigenaar daar zelf geen geld voor had, vind ik juist super!
Je hebt het diertje niet aan zijn lot over gelaten en dat siert je
SinneJ schreef:Hutcherson schreef:Ik zou ook niet goed worden als stalhouder een deken ging kopen voor mijn paard en die om ging doen. Blijf van mijn beest af.
En je vindt dat vergelijkbaar met een graatmagere pony die te weinig voer krijgt en staat te bibberen?
Blackberry28 schreef:Zomaar een andere deken op doen is echt not done. Zie het al voor me als ze op stal bij paarden die geen deken op hebben een deken op gaan doen als jij dat nodig vind of een dikkere als het paard een dunne deken op heeft. Als een paard het in de zomer te warm heeft met een vliegendeken zal ik hem er ook nooit zomaar af halen, ik vraag dat altijd eerst aan de eigenaar of het ok is. Denk dat een groot deel ook in miscommunicatie zit en hoe iets dus gevraagd wordt, kan me voorstellen dat de eigenaar zich aangevallen heeft gevoeld door de kritiek op hem.
In ieder geval goed dat jullie wegen zich scheiden, want hier gaan jullie allemaal niet happy van worden.
MarryAnneR schreef:Omdat ik geen foto kan laten zien dan maar een omschrijving.. ribben zijn duidelijk te zien. Halsbotten en rug ook.. geen spier te bekennen vel over been. Ze was al mager om te zien MET vacht, laat staan zonder. Kijk bv op de pavo body index. Ik kan er misschien een 2 van maken, meer niet!
Woensdag komt hij nog praten. Hij gaat op zeker weg.
Nogmaals liever een bemoeial dan een verwaarlozer hoor.
Ik kan tips geven wat ik wil maar hij luistert niet.
Ayasha schreef:MarryAnneR schreef:Omdat ik geen foto kan laten zien dan maar een omschrijving.. ribben zijn duidelijk te zien. Halsbotten en rug ook.. geen spier te bekennen vel over been. Ze was al mager om te zien MET vacht, laat staan zonder. Kijk bv op de pavo body index. Ik kan er misschien een 2 van maken, meer niet!
Woensdag komt hij nog praten. Hij gaat op zeker weg.
Nogmaals liever een bemoeial dan een verwaarlozer hoor.
Ik kan tips geven wat ik wil maar hij luistert niet.
Dan schop je hem van je erf of vraag of hij de pony zou willen verkopen. Neem het dier over, lap ‘m op en verkoop hem aan fijne mensen.
Maar je dierenarts er naar laten kijken zonder nood en dekens kopen en opleggen is IMO niet jouw recht. En ja. Ik heb ook wel eens eentje op weide gehad waarbij ik het niet eens was met de aanpak en de visie op het houden en behandelen van paarden, maar het is niet jouw dier.
Desnoods bel je een instantie over het dier en vraag je of zij iets kunnen doen, maar dat hij boos zou worden had je kunnen verwachten vrees ik. Hoe goed je bedoelingen ook zijn.
Ayasha schreef:Hier zou hij kunnen kiezen: deken opleggen of ga maar een andere plek regelen. Alsin; nu. Niet over een uur. Nu.
Ken er weinig die dan effectief ‘nu’ kunnen en willen vertrekken, maar hij heeft dan wel de keuze gehad en gemaakt.
Dat dier wordt ook niet op 24 uur tijd zo mager. Dus ik had waarschijnlijk al een pak eerder die telefoontjes gepleegd of hem voor de keuze gezet.